Článek | Téma | Datum vydání | Počet názorů |
---|---|---|---|
Time Driven Activity Based Costing: Cesta k vyšší profitabilitě | Trendy | 21. 6. 2012 | - |
Michal Korejs bude jmenován členem představenstva NN Penzijní společnosti a ředitelem produktu a underwritingu NN Životní pojišťovny s účinností od 1. dubna 2024, po schválení Českou národní bankou. V rámci nové pozice bude zodpovědný za řízení produktové nabídky a péči o stávající i nové klienty NN v České republice. Michal Korejs (47) má dvacetiletou praxi v oblasti produktového vývoje, působil v pojišťovnách Victoria-Volksbanken, ČSOB a Aegon. Od roku 2019 zastává roli ředitele produktového vývoje v NN Životní pojišťovně. Stojí i za vývojem nového a v mnoha ohledech průlomového životního pojištění NN Orange, které jako první na trhu nabízí i možnost připojištění dlouhodobé péče s daňovou úlevou od státu. Je propagátorem témat spojených se závažnými životními riziky, jako jsou například invalidita nebo nesoběstačnost.
Strojírenská a technologická firma TGS má nové vedení své klíčové divize Nástroje. Od března ji coby Ředitel vede Martin Čermák. Na pozici se posouvá po 11 letech zkušeností ve firmě, a to z role Provozního ředitele. Jeho hlavním úkolem bude řízení celého procesu dodání obráběcích nástrojů pro zákazníky v ČR a SR, který zahrnuje vývoj, výrobu včetně speciálních nástrojů na míru a případné zastoupení značek světových výrobců, až po finální prodej koncovému zákazníkovi z primárně strojírenského prostředí. Martin Čermák je absolventem oboru Vzdělávání dospělých na Univerzitě Jana Ámose Komenského. V TGS působí od roku 2013. Začínal na pozici Manažera rozvoje obchodníků, poté pracoval 3,5 roku jako HR manažer a následně čtyři roky jako HR ředitel. Na pozici ředitele divize nástrojů se přesouvá po téměř dvouletém vedení provozu celého TGS. Jeho předchozí zkušenosti plynou z téměř 15leté kariéry u T-Mobile v oblasti rozvoje obchodníků a vlastních obchodních jednání.
Po úspěšném spuštění tržiště allegro.cz přichází největší nákupní platforma evropského původu také na Slovensko a umožňuje tak slovenským zákazníkům vybírat si z více než 100 milionu dostupných nabídek. Nabízí přitom i zboží od tisíců českých obchodníků, kteří tak získávají přístup na nový trh s dosahem na téměř 5,5 milionu potenciálních zákazníků. Z průzkumu platformy vyplývá, že Allegro již nyní zná 42 % Slováků, přičemž každý osmý u něj v rámci svých zahraničních nákupů již někdy nakoupil. V Česku tržiště získalo za necelý rok působení přes 1,6 milionu aktivních nakupujících a stalo se druhou nejnavštěvovanější platformou v zemi.
Polostátní energetická skupina ČEZ koupila 55,2 procenta podílu v české plynárenské společnosti GasNet, která provozuje distribuční síť v České republice. Společnosti Macquarie Asset Management za ni zaplatí 846,5 milionu eur (přes 21,3 miliardy korun). Od akvizice si skupina slibuje posílení své pozice na trhu s plynem. Dokončení transakce musí schválit Evropská komise a české ministerstvo průmyslu a obchodu. „To, že se ČEZ rozhodl k takové akvizici nepřekvapuje. Ale i pro ty, co je tato informace nezaujme, by měla být důležitá. Končí totiž doba uhelná a ČEZ tímto ukazuje, že s tím počítá a chce na tom vydělat. Uhlí vyrábí téměř polovinu elektřiny u nás a tuto část bude nutné vyrábět i po ukončení provozu uhelných elektráren. A jediná alternativa je plyn. Takže mít pak vlastní a zároveň u nás největší distribuční síť je správné. Jen to má ještě jeden pohled na věc – tak zásadní potřeba plynu povede k větší závislosti na jeho dovozu a k růstu jeho ceny. A bude jedno, zda to bude plyn ruský anebo ne. Stejné kroky čekají celou Evropu, a tak nutnost zvýšení dovozu plynu nebude jen náš problém, ale celoevropský a o to větší bude prostor pro cenový růst,“ komentuje Lukáš Kaňok, ředitel sekce Energo společnosti Kalkulátor.cz.
Czechitas posílila zkušená lídryně, mentorka a business koučka Ivana Šedivá. Ta má za sebou téměř 30 let zkušeností ve vrcholných pozicích společností, jako jsou McDonald’s nebo Johnson & Johnson, i spolupráci s Google for Startups. Ivana přišla do Czechitas zastávat roli Brand Engagement Officer. Její expertní témata zahrnují leadership, diverzitu, firemní kulturu, marketing, public speaking, ovlivňování a vyjednávání. Se vzděláním v oblasti umělé inteligence, obchodu a žurnalistiky má Ivana široký rozhled a hluboké porozumění klíčovým oblastem, které ovlivňují současný podnikatelský svět. Je členkou advisory boardu UNYP, spolupracuje intenzivně s VŠE a přednáší. „Jsme nadšení, že se k nám Ivana Šedivá připojila. Věřím, že i díky ní budeme v Czechitas ještě rychleji reagovat na výzvy současného rychle se měnícího světa IT. Chceme pružně zavádět všechny novinky ze světa IT do našich kurzů a motivovat tím ženy ke vzdělávání v tak perspektivním oboru, do kterého nyní vstupuje generativní umělá inteligence,“ dodává ředitelka Czechitas Senta Čermáková.