Hlavní navigace

B2B konzumerizace: Zaměstnanci očekávají stejnou přehlednost, UX a UI, jaké znají z B2C sféry

9. 7. 2021

Sdílet

 Autor: Komix
V Nestlé změnili interní vzdělávací portál tak, aby UX a UI odpovídalo zkušenostem zaměstnanců z běžně dostupných aplikací. Zájem pracovníků násobně předčil očekávání.

B2B systémy se přibližují B2C sféře

Postupující digitalizace ukazuje propastný rozdíl mezi uživatelskou přívětivostí a přehledností B2B portálů a interních firemních systémů proti B2C aplikacím a řešením, které používáme v soukromém životě.

Tato propast se začíná zmenšovat, protože čím dál více společností zjišťuje, že nastupující mladší generace očekává stejnou zákaznickou zkušenost, jakou znají z B2C sféry.

Interní portály a aplikace by proto měly být:

  • intuitivní, 
  • s bezproblémovým UX a UI,
  • přístupné odkudkoliv a kdykoliv.

Zkušenost v Nestlé

Tisíce interních vzdělávacích kurzů v různých jazykových mutacích ke stažení na třech různých intranetech. Naproti tomu z pohledu UX skvěle zpracovaný web, kde zaměstnanci procházejí jednotlivé kurzy on-line, s přehlednou navigací a vyhledáváním.

Když tyto dvě varianty postavíme proti sobě, je zřejmé, že přehledná webová varianta vyhrává. I bez čísel dokážeme spolehlivě říct, kterou verzi člověk upřednostní. Tu pohodlnější. Přesto interní systémy firem připomínají vzhledem Windows 3.11 a do uživatelské přívětivosti mají hodně daleko.

bitcoin_skoleni

Řešení v Nestlé

  • HR management věděl, že umístění kurzů na třech interních portálech není ideální.
  • Zaměstnanci se museli obracet na příslušné HR, aby zjistili, kde potřebné kurzy najít.
  • Systém neuměl kurzy vyhledávat podle zadaných kritérií.

Potřeba vybudovat aktivní webovou platformu pro Learning Management System (LMS) jako one-stop řešení pro všechny vzdělávací aktivity zaměstnanců byla jasně daná.

Výsledek

  • HR management v Nestlé ocenil LMS portál natolik, že rovnou budujeme portál 2.0 na základě okamžité a konstruktivní zpětné vazby,
  • počet přístupů už první měsíc násobně předčil očekávání,
  • nyní LMS portál obsahuje stovky trénin-ků, jejichž počet navyšujeme na tisíce,
  • zaměstnanci si sami aktivně hledají dostupné kurzy a vzdělávají se.

Autor je ředitelem Komix Swiss