Hlavní navigace

Mladí lidé posouvají hlavní televizní vysílací čas. Změněné návyky mohou ovlivnit reklamu

8. 1. 2016

Sdílet

 Autor: © vadymvdrobot - Fotolia.com
Způsob, jakým v Evropě sledujeme televizní obsah a video obsah, se mění. Důvodem je vyšší penetrace připojených zařízení a dostupnost online obsahu. Mobilní sledování je oblíbené zejména u mladých lidí, kteří tak přinášejí výrazné změny týkající se hlavního televizního vysílacího času i sledovacích návyků.

Nejnovější vydání studie Ericsson Mobility Report zaměřené na Evropu potvrzuje změny v návycích sledování televizního obsahu a videa. Analytici švédské firmy to zdůvodňují rostoucí penetrací připojených zařízení, ale také vyšší dostupností online obsahu.

 

Nástup on-demand služeb

Sledování on-demand, tedy na vyžádání, se v Evropě stává klíčovým způsobem konzumace televizního obsahu. Ve státech jako je Švédsko, Itálie, Velká Británie, Irsko a Rusko dnes dosahuje 30% podílu na celkovém sledování. Sledování on-demand už není rozšířené jen při sledování krátkých videoklipů a krátkometrážního obsahu. Stále více lidí sleduje celé filmy nebo seriálové sezóny. V Irsku, Španělsku a Rusku dosahuje čas, který spotřebitelé tráví sledováním on-demand filmů, seriálů a televizních programů, více než 6 hodin týdně.

 

Mládež je motorem mobilního sledování

V rámci sledování televize a videa roste důležitost mobilních platforem, jakými jsou laptopy, tablety a smartphony. Více než polovina Evropanů používá smartphony na sledování video obsahu na týdenní bázi. To platí speciálně u mladší generace. Teenageři se na sledování obsahu prostřednictvím smartphonů podílejí 25 procenty z celkového času sledování. Stále více lidí si osvojuje nové sledovací návyky jako například dokončení sledování filmu na jiném místě a zařízení, než na kterém sledování začali. Pětina Evropanů takto změní zařízení při sledování jednoho videa alespoň jednou za měsíc.

 

Mladá generace posouvá hlavní vysílací čas

Hlavní vysílací čas, neboli prime-time, prochází v poslední době výraznou změnou, za kterou jsou zodpovědné hlavně měnící se sledovací návyky mladé generace. Dva ze tří dotázaných do 25 let sledují televizi nebo video obsah v posteli předtím, než jdou spát. Jeden ze tří spotřebitelů v této věkové hranici sleduje televizi nebo videa na internetu ještě předtím, než ráno vstane z postele.

 

Je zřejmé, že měnící se přístup ke konzumaci televizních pořadů může ovlivnit i trh televizní reklamy.

 

Zdroj: Ericsson Mobility Report Europe

Byl pro vás článek přínosný?