Hlavní navigace

VoIP telefonie a informační systémy? Nové příležitosti ve firemní komunikaci II

6. 12. 2010

Sdílet

Přinášíme případovou studii, která na názorném příkladu osvětluje výhodnost internetové telefonie. První díl článku jsme přinesli 3. 12. 2010.

Úvodní text článku o internetové telefonii lze nalézt zde.

 

IP telefonie – modelový příklad IP řešení 

Výchozí stav

 * Obchodní společnost o cca 100 zaměstnancích.

 * Volání v centrále firmy se řeší pomocí 6 ISDN linek zavedených do starší ústředny ISDN, za kterou jsou zapojeny běžné analogové telefony a analogové faxy.

 * Firma má pobočku s analogovou ústřednou, do které jsou připojeny analogové telefony a fax.

 * Komunikace mezi centrálou firmy a pobočkou probíhá přes klasickou státní linku.

 * Telefonní infrastruktura byla nepřehledná a pro administrátory složitá na správu.

 

Požadavky zákazníka

• Zjednodušení celého komunikačního systému.

• Snížení nákladů za volání.

• Levnější komunikace mezi centrálou společnosti a pobočkou.

• Propojení s firemním informačním systémem.

• V případě potřeby možnost rozšiřitelnosti systému.

 

Navržené VoIP řešení na míru 

• Základním pilířem je IP systém WELL TS300.

• Analogové telefony zaměstnanců byly nahrazeny IP telefony WELL SIP-T22P, případně se dají některé analogové telefony ponechat a předřadit před ně VoIP brány WELL.

• Stávající analogové faxy byly připojeny pomocí IP brán WELL ATA172.

• Kvůli větším nárokům na funkcionalitu byly pro vedení firmy vybrány IP videotelefon s velkým dotykovým displejem WELL VP-2009P.

• U vchodu do centrály firmy byl vyměněn klasický zvonek za IP vrátníka s možností snímání videa a doplněna IP kamera pro hlídání objektu.

 

ilustrační schéma

 

Přínosy podle požadavků zákazníka a další možnosti tohoto řešení 

• Ke snížení nákladů na volání došlo díky zrušením poplatků za pevnou linku a výhodnějším cenám hovorného přes VoIP operátora.

• Komunikace mezi centrálou a pobočkou firmy je nyní v rámci jedné sítě zdarma.

• WELL TS300 jsme propojili s firemním systémem společnosti, což významným způsobem zkvalitní a usnadní komunikaci se zákazníkem díky zobrazení historie vzájemné komunikace (řešené zakázky, pohledávky, závazky, faktury po splatnosti).

• Rozšiřitelnost systému je neomezena. Systém lze přizpůsobovat růstu společnosti i zvýšení počtu externích poboček.
• IP vrátník propojený s ústřednou umožní příchozí návštěvě na klávesnici u vchodu vytočit číslo konkrétní požadované osoby, které zazvoní telefon přímo na stole.

• Díky IP kameře lze jednoduše hlídat objekty přes webové rozhraní na jakémkoliv počítači.

 

Finanční podmínky 

Cena tohoto řešení se pohybuje v rozmezí 90 000 Kč a víc v závislosti na konkrétních požadavcích zákazníka. Vynaložená investice se vrátí za cca 10 až 14 měsíců.


Kontakt: JOYCE ČR, s.r.o., Venhudova 6, 614 00 Brno, tel.: 539 088 010, email: joyce@joyce.cz

 

 

P. R.

Autor článku