Hlavní navigace

Krátce - archív

26. 11. 
Průmyslu chybějí lidé, firmy je nahrazují investicemi do automatizace

Důraz na automatizaci průmyslu je zřetelný celosvětově. V českých podmínkách se odehrává ne kompletní výměnou strojů, ale formou upgradu stávajících výrobních technologií. „Cílem je zajistit, aby se v méně lidech dalo vyrábět více nebo alespoň stejně. Trendem je i zjednodušování technologicky náročných úkonů tak, aby je zvládl i krátce zaškolený pracovník,“ říká Josef Sláma, ředitel české pobočky společnosti Renishaw. Největší zájem je o inovativní snímací systémy, kterými lze stroje dodatečně vybavit a modernizovat. Lze tak automatizovat proces výroby od ustavení obrobku přes jeho opracování až po kontrolní měření. „Velký zájem je o bezkontaktní laserovou nástrojovou sondu NC4 s modrým laserem, která poskytuje přesnější měření než klasické dotykové sondy,“ shrnuje Sláma.

25. 11. 
Evropský výrobce prémiových palubních kamer, Nextbase Dash Cams, vstupuje na český trh

Navazuje tak na řadu let trvající působení v Evropě i Severní Americe. Poprvé se v tomto rostoucím odvětví objevil v roce 2012 a do dnešního dne získal podíl 60 % na evropském trhu. Segment palubních kamer, jehož hodnota může – podle průzkumu společnosti Orbis – do roku 2023 překročit 5 miliard amerických dolarů, získává stále větší popularitu. Všechny modely s označením „GW“ nabízejí GPS, Bluetooth a Wi-Fi konektivitu pro přesnou lokalizaci a snadné připojení k chytrému telefonu. Bezplatný softwarový balíček MyNextbase obsahuje aplikaci pro přenos videa, software pro přehrávání, nástroje pro úpravu záznamu a bezplatné cloudové úložiště.

24. 11. 
V ČR rostou prodeje elektromobilů, a ještě více hybridů

V České republice prodej elektromobilů čtvrtletně meziročně rostl o 18 %, hybridů o 68 %. Hybridní pohon je po benzinových agregátech druhým nejprodávanějším, předskočil diesely, jak uvedlo Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA). Prodej nových hybridních vozů od ledna do října vzrostl o 97 procent na 18 641 aut. Z toho plug-in hybridy rostly o 140 procent na 3213 vozů. Odbyt elektromobilů se zvýšil o sedm procent na 2021 aut. Podle Svazu dovozců automobilů vozy s elektrickým pohonem (hybridy a elektromobily) se na prodejích podílely 12 procenty. Ve třetím čtvrtletí se u nás prodalo 563 elektromobilů a 5787 hybridů (hybrid + plug-in hybrid). „Hybridní pohon je pro dobu, kdy není tolik dobíjecích stanic, ideální. Lze jezdit ekologicky a mít jistotu dojezdu, která plně elektrickým autům chybí,“ říká Milan Beutl, ředitel českého zastoupení Anytime carsharing.

23. 11. 
ChargeUp přebírá divizi elektromobility společnosti ELEXIM

Společnost ChargeUp spadající do skupiny Unicorn, oznamuje akvizici ELEXIM eMobility – divize elektromobility společnosti ELEXIM. ChargeUp tak posiluje svou roli dodavatele komplexních řešení pro elektromobilitu na evropském trhu a tento krok je vyústěním dlouhodobé spolupráce mezi společnostmi. ChargeUp tím rozšíří svou nabídku dobíjecích stanic, které společně se softwarem ChargeUp CPO a ChargeUP ESP tvoří komplexní řešení pro dobíjení elektromobilů na klíč. Zároveň se stává autorizovaným distributorem dobíjecích stanic společnosti Circontrol, Alpitronic a IES Synergy v České republice, na Slovensku a v dalších zemích EU.

22. 11. 
Tržby e-shopů během Black Friday budou atakovat čtyři miliardy korun

Odborníci z oblasti e-commerce očekávají rekordní zájem zákazníků o Black Friday. Podle společnosti Shoptet, která má pod správou přes 28 000 e-shopů, se letošní tržby během tohoto slevového období přiblíží čtyřem miliardám korun. Pro maloobchodníky je to hnací motor prodejů před blížícími se Vánocemi. Letošní svátek slev mnoho prodejců prodlouží z pátku 26. listopadu na celý víkend. „Během Black Friday víkendu očekáváme, že největší zájem bude o hračky, elektroniku a hry na počítače a konzole,“ říká CEO společnosti Shoptet Samuel Huba.

19. 11. 
Domluveno: Avast se stane součástí NortonLifeLock

Společnost NortonLigeLock, gigant na poli ochrany proti kybernetické bezpečnosti, vezme pod svá křídla společnost Avast, kterou v roce 1988 založili matadoři bezpečnostních řešení Eda Kučera a Pavel Baudiš. Akcionáři společnosti Avast budou vyrovnáni formou financí a nově vydaných akcií NortonLifeLock. Částka, o kterou se jedná, má být ve výši až 186 miliard korun. Pavel Baudiš se má stát členem představenstva společnosti NortonLifeLock jako nezávislý ředitel. Generálním ředitelem zůstane stávající CEO NortonLifeLock Vincent Pilette a pozici finanční ředitelky má nadále vykonávat Natalie Derse. Generální ředitel Avastu Ondřej Vlček má být jmenován do pozice prezidenta NortonLifeLock a stane se i členem představenstva. Společnost bude mít po spojení dvě sídla, jedno v Tempe v Arizoně, druhé v Praze, a bude kótována na newyorské burze NASDAQ.

19. 11. 
Zástupci ČLFA byli zvoleni do vedení evropské federace Eurofinas

Česká leasingová a finanční asociace (ČLFA) bude mít příští dva roky své zástupce v nejvyšším vedení Eurofinas – Evropské federace asociací finančních domů. Do představenstva Eurofinas byli zvoleni Jana Hanušová, předsedkyně představenstva ČLFA a generální ředitelka společnosti ESSOX, a Jaroslav Krutilek, generální tajemník ČLFA. Eurofinas na celoevropské úrovni zastupuje 16 národních asociací sdružujících finanční domy, specializované banky a nebankovní finanční společnosti, leasingové firmy a další finanční instituce. Dohromady v Bruselu zastupuje 490 finančních institucí s objemem financování 1,1 bilionu eur. „Eurofinas řeší na evropské úrovni témata, která jsou členům ČLFA i mně osobně blízká: udržitelné a odpovědné financování, podporu finanční gramotnosti, digitalizaci i zlepšování legislativy. Česká republika dělá v těchto oblastech obrovské pokroky. Nominaci zástupců ČR do představenstva Eurofinas vnímám jako ocenění dobré práce všech členů ČLFA,“ uvedla Jana Hanušová, předsedkyně představenstva České leasingové a finanční asociace.

19. 11. 
První tři banky v ČT spouští zaručený digitální podpis SIGN

Česká spořitelna, ČSOB a KB přinášejí od 18. listopadu službu BankID SIGN, zaručený podpis smlouvy nebo PDF dokumentu. Ta garantuje totožnost osoby díky identifikaci bankovní identitou a zpětně lze ověřit, kdo se podepsal. „Zaručený podpis BankID SIGN je přelomová služba, ekvivalent písemné formy právního jednání, který přispěje v rozvoji digitalizace. I proto, že v České republice žádná všeobecně používaná forma digitálního podpisu rozšířená zatím není,“ říká Marek Růžička, výkonný ředitel společnosti Bankovní identita. BankID SIGN ověří klienta bankovní identitou, jednoznačnou identifikací, a vytvoří jednorázový podpisový certifikát pro podpis dokumentu. Digitální podpis může využít každý, kdo má aktivní bankovní identitu v uvedených bankách. Další zaručený podpis plánují zavést ještě letos. BankID SIGN už poskytují firmy Digital Solution a Sefira a doplní digitální službu BankID – bezpečné přihlašování k firemním službám přes bankovní identitu. Tu zavedlo přes 40 firem a další ji chystají. Bankovní identita je pro občany prostředek, pomocí kterého se mohou bezpečně a snadno elektronicky prokázat při používání klientských portálů firem, ale i online služeb státu.

18. 11. 
Finance ve skupině Packeta bude řídit David Soukup

Novým CFO skupiny Packeta, majitele Zásilkovny, je David Soukup, který předtím zastával pozici obchodního ředitele Linet Group. Soukup bude v Packetě zároveň členem nejužšího vedení a podílí se na strategických rozhodnutích a směřování Packety.

18. 11. 
CFO Pale Fire Capital bude Jiří Ponrt

Investiční skupina Pale Fire Capital má nového finančního ředitele. Stal se jím Jiří Ponrt, který stejnou funkci zastával donedávna ve společnosti Alza.cz Jiří Ponrt. V Pale Fire Capital bude mít na starost řízení financí skupiny, podporu finančního řízení v jednotlivých firmách v portfoliu a hledání nových investičních příležitostí.

16. 11. 
Pokračující práce na dálku vyžaduje lepší ochranu koncových bodů

Pokračující práce zaměstnanců z domova klade na IT administrátory a MSP poskytovatele vyšší nároky. Ti se tak musejí přizpůsobit a rozšířit své služby o nástroje IT bezpečnosti v oblasti ochrany koncových bodů. Mezi ně nepatří už jen počítače či notebooky, ale do firemních sítí se připojují i soukromá PC, tablety, chytré telefony a hodinky či IoT zařízení. Pokud nejsou koncové body chráněny, vystavují se sítě organizací hrozbám útoku v důsledku neaktualizovaného softwaru, nakažených e-mailů, domácích sítí zabezpečených slabými hesly nebo malwaru staženého z podezřelých webů. Vedle funkčností vzdálené správy a monitoringu je třeba rozšíření MSP portfolia o poskytování služeb ochrany koncových bodů s pomocí nástrojů Endpoint Detection and Response (EDR), centrálně řízeným antivirem, správou hesel aochranou e-mailů. „Před poskytovateli MSP služeb stojí úkol – chránit sítě svých zákazníků, ale i koncové body jejich vzdálených pracovníků,“ řekl Ondřej Šabata, Sales Engineer pro řešení N-able ve společnosti Zebra Systems.

15. 11. 
Huddle rooms jsou ve firmách stále populárnější

V kancelářských budovách i moderních prostorech firem se prosazuje nový trend – budování takzvaných „huddle rooms“, komorních místností ideálních pro krátkou, spontánní spolupráci. Neznamená to však, že by větším zasedačkám odzvonilo. V závislosti na velikosti a potřebách firmy můžete najít vedle velké, konvenční konferenční místnosti i několik huddle rooms. Jde o nový trend v pojetí pracovního prostoru, který si získává stále větší oblibu i mezi českými firmami. „Jedná se o malou a flexibilní zasedací místnost pro tři až šest osob, která je dobře vybavena technologiemi pro komunikaci a spolupráci,“ říká Ondřej Mareček ze společnosti SSI Group.

12. 11. 
Infor kupuje Lighthouse Systems

Dodavatel cloudového softwaru, společnost Infor, oznámila akvizici Lighthouse Systems, dodavatele softwaru pro řízení výrobních operací (MES – Manufacturing Execution System). Jeho vlajkovou lodí je řešení Shopfloor-Online, které pomáhá výrobním společnostem řídit a zefektivňovat výrobní operace v oblasti řízení výrobní linky, kvality, zásob a údržby. MES řešení od Lighthouse Systems, které lze plně integrovat se systémy Infor CloudSuite ERP, pomůže společnosti Infor reagovat na požadavky svých zákazníků a aktuální nároky na moderní, chytrou výrobu. Infor očekává, že tak bude moci zákazníkům chystajícím se na implementace ERP a MES systému nabídnout jedno integrované řešení, jež významně zkrátí návratnost investice.

11. 11. 
Skupina EFG posiluje tým, finančním ředitelem se stal Roman Lesný

Tým společnosti Energy Financial Group, českého lídra v oblasti výroby biometanu, od 1. listopadu posílil Roman Lesný, který nastoupil na pozici finančního ředitele. Lesný se pohybuje v sektorech dopravy, logistiky a strategického řízení firem, působil na manažerských postech v ČR a USA nebo jako poradce ministra dopravy. V EFG bude mít na starosti finanční strategii, do společnosti přichází s cílem posunout ji do vyšší korporátní úrovně, aby byla připravena na další rozvoj a na strategické spojení s významnými hráči na trhu. Jeho hlavním úkolem bude tvorba finanční a investiční strategie skupiny, včetně emise zelených dluhopisů v souladu s probíhající transformací evropského energetického sektoru. Součástí strategie bude i úspěšné zavedení nefinančního reportingu (CSRD), který nově ukládá Evropská unie vybraným účastníkům finančního trhu, firmám, bankám a investorům.

10. 11. 
Snazší spolupráce nad smlouvami

Společnosti Salesforce a DocuSign rozšířily své strategické globální partnerství s cílem vytvořit nová řešení, která zákazníkům usnadní a urychlí zpracování smluv kdekoli na světě. Nejnovější možnosti automatizují proces uzavírání smluv pomocí chytrých řešení založených na umělé inteligenci, která zlepšují zákaznickou zkušenost při přípravě, uzavírání a správě smluv, urychlují návratnost investic a zlepšují spolupráci díky funkcionalitám platformy Slack. Rozšířená spolupráce nabídne snazší způsoby přípravy smluv, nabídek a faktur, ale i sledování a vymáhání dodržování smluvních podmínek. Zefektivnění řízení celého životního cyklu smlouvy je nyní možné díky platformám DocuSign, Salesforce a Slack.

9. 11. 
Maloobchod v září a v prvním kvartále 2021

Podle údajů Českého statistického úřadu největší meziroční nárůst zaznamenal internetový a zásilkový prodej – o 15,6 %. Ve třetím čtvrtletí letošního roku dosáhl obrat tuzemských e-shopů 46,77 miliard korun, o 20 % více než v předpandemickém roce 2019. Během léta, bývá nejslabším obdobím, přibylo v Česku 2860 nových e-shopů, dle údajů společnosti Shoptet jich u nás funguje 42 173. „Letní měsíce v e-commerce znamenají nižší tržby a ani letos tomu nebylo jinak. Srovnáme-li stejné období v roce 2019, před proticovidovými opatřeními, je nárůst tržeb výrazný, až o 20 %. Lidé si online nákupy oblíbili a e-commerce má i do budoucna velký potenciál,” komentuje CEO společnosti Shoptet Samuel Huba. I přes rekordní výsledky v roce 2020 se českým e-shopům stále daří růst. Covidová opatření oblasti e-commerce pomohla v rychlejším růstu a e-shopy i ve třetím čtvrtletí dokázaly meziročně udržet rostoucí tendenci. „Situace okolo koronaviru pomohla odvětví e-commerce k rychlejšímu růstu.”

8. 11. 
Český tým Sophosu se rozšiřuje

V návaznosti na růst obchodních příležitostí v oblasti bezpečnostních řešení posiluje společnost Sophos svůj tým o semior sales inženýra Ondřeje Hubálka pro Českou republiku a Slovensko. Ten bude zodpovědný za předprodejní podporu distributorů, partnerů a jejich zákazníků, analýzy potřeb zákazníků a návrhy řešení. Ondřej se bude podílet i na tvorbě vzdělávacího obsahu a školeních. „V Ondřejovi získáváme IT profesionála s 15letou praxí v oblasti kybernetické bezpečnosti. Jeho zkušenosti s návrhy a implementacemi zákaznických řešení přispějí k rozvoji zákaznické báze a partnerského ekosystému v ČR a na Slovensku,“ komentoval Patrick Müller, regionální manažer Sophos pro východní Evropu.

5. 11. 
Allegro kupuje Mall Group a logistického operátora WE|DO

Nejoblíbenější nákupní platforma v Polsku a jedna z největších e-commerce platforem v Evropě, společnost Allegro, se dohodla na převzetí 100% podílu ve společnostech Mall Group a.s. a WE|DO CZ s.r.o. od akcionářů PPF, EC Investments a Rockaway Capital. Mall Group a WE|DO budou koupeny za 881 milionů eur, což vychází z pevného ocenění ve výši 925 milionů eur upraveného o dluh a podobné položky ve výši 44 milionů eur. Konečná cena může být navýšena až o 50 milionů eur v závislosti na výkonnosti Mall Group. Akvírovaný byznys zahrnuje aktiva e-commerce skupiny Mall Group a logistická aktiva společnosti WE|DO v České republice, na Slovensku, v Maďarsku, Slovinsku, Chorvatsku a Polsku

4. 11. 
Fintechové firmy CreaSoft a IFA Services se spojily a budou tak jedničkou na trhu

Společnosti CreaSoft – lídr v oblasti softwarových řešení pro distributory finančních produktů – a IFA Services – IT specialista na hypoteční a úvěrové nástroje –, spojují svoje aktivity pod nově založený ATAQAMA Holding, a.s. Majoritním akcionářem společnosti jsou současní majitelé společnosti CreaSoft a Artur Petržilka. Spojením komplementárních aktivit obou společností dojde k rozšíření nabídky produktů a softwarových služeb pro zákazníky. „Vylepšíme technologické zázemí, sjednotíme produktovou strategii a vzájemným sdílením know-how nabídneme klientům vyšší kvalitu našich služeb. Současně posílíme i naše aktivity na Slovensku,“ říká Tomáš Síkora, člen představenstva ATAQAMA Holding a ředitel společnosti CreaSoft.

3. 11. 
Za rok počet kybernetických útoků vzrostl dvojnásobně

Počet kyberútoků na organizace vzrostl v porovnání s loňskem o hrozivých 40 %, v České republice ještě více a počet útoků na české organizace se drží dlouhodobě nad celosvětovým průměrem. V září 2020 šlo v průměru o 523 útoků na jednu českou organizaci za týden, v září 2021 už o 1057 útoků, více než dvojnásobek. Vzdělávací a výzkumné organizace jsou celosvětově nejvíce zasaženým sektorem (1468 útokům za týden, 60% nárůst). Jedna vládní nebo vojenská organizace čelí průměrně 1082 útokům za týden (40% nárůst). V České republice jde dokonce až o 1225 kyberútoků. Jedna zdravotnická organizace čelí průměrně 752 kybernetickým útokům za týden, což je 55% nárůst. Každý týden je terčem ransomwarového útoku každá 61. organizace na světě a každá 44. zdravotnická organizace, což představuje 39% nárůst.

2. 11. 
Inovativní kryptoměnová věrnostní řešení

Bakkt je další partner společnosti Mastercard, který nabízí kryptoměny jako službu a poskytuje snadný a rychlý přístup do světa kryptoměn. Spojení zavedené sítě společnosti Mastercard s vyhledávanou platformou digitálních aktiv společnosti Bakkt přinese zatím pouze v USA partnerům Mastercard možnost svým klientům nabízet v oblasti kryptoměn řadu inovativních řešení. Spotřebitelé tak prostřednictvím úschovy v digitálních peněženkách na platformě Bakkt získají možnost nakupovat, prodávat a držet digitální aktiva. Dalším přínosem je snadnější vydávání debetních a kreditních kryptoměnových karet.

1. 11. 
Podej zásilek přes výdejní místa Pickup i samoobslužné boxy jsou novinkou u DPD

DPD nově umožňuje zákazníkům posílat balíčky z výdejních míst Pickup i ze samoobslužných po celý den přístupných DPD boxů. V případě vracení zboží do e-shopu je odeslání balíčku snazší. Poslání lze objednat prostřednictvím webové služby Z ruky do ruky a zaplatit kartou online. Na webu stačí vybrat velikost (od S po XL), vyplnit údaje, zaplatit, zásilku zabalit a přinést ji do nejbližšího Pickup pointu nebo DPD boxu. Cena služby startuje na 89 korunách za balík a je vypočítána dle zadaných parametrů zásilky. Po zaplacení kartou online je zákazníkovi zaslán QR kód. Ten naskenuje na samoobslužném boxu nebo ukáže na výdejním místě Pickup. Přepravní štítek se vytiskne na boxu či výdejním místě. Hmotnost balíku je omezena do 15 kg.

1. 11. 
Nové posily u Prochazka & Partners

Společnost Prochazka & Partners zastupující nájemce v oblasti komerčních nemovitostí hlásí nové posily. Andrej Lošonczi (43) je zodpovědný za business development, Ivana Ludvíková (41) na pozici Senior Architect a Ondřej Štainer (28) – Associate v oblasti kancelářského poradenství. „I přes pandemii posilujeme klíčová oddělení. V oddělení Design & Build nově působí Ivana Ludvíková se zkušenostmi v oblasti interiérového designu. Na pozici Associate pak do poradenského týmu nastupuje Ondřej. Nově vytvořenou pozici Business Development Manager zastává Andrej, který doplní obchodní činnost konzultantů,“ říká Radek Procházka, Managing Partner společnosti Prochazka & Partners.

29. 10. 
Atos posiluje na trhu velkých dat a počítačového vidění akvizicí české firmy DataSentics

Společnost Atos uzavřela dohodu o převzetí české společnosti DataSentics, specializující se na datovou vědu a vyvíjející podniková řešení umělé inteligence a strojového učení (AI/ML). Atos akvizicí rozšíří portfolio v oblasti AI/ML a počítačového vidění o nové produkty založené na AI a datově vědeckých schopnostech. Uvítá také profesionální tým sta datových vědců a techniků AI/ML. DataSentics se zabývá strojovým učením a informačním inženýrstvím a jejich uplatněním v podnikové praxi. Spojením vznikne globální poskytovatel AI/ML řešení, z nichž budou mít užitek jejich společní zákazníci.

27. 10. 
České firmy potřebují cizince

Státům dochází kvalifikovaná pracovní síla. Cestou ale může být lepší migrační politika. Ve vyspělé ekonomice se přesouvají zaměstnanci z průmyslu a zemědělství do sektoru služeb. I u nás je poptávka po práci ze strany zaměstnavatelů silná. Zájem o méně kvalifikované obory ale klesá. Stejný problém pociťují i firmy nabízející vysoce kvalifikované pozice. „V rostoucích oborech, kde jsou potřeba vysoce kvalifikovaní zaměstnanci, nedokáže naše školství vyprodukovat dostatek specialistů, aby uspokojilo poptávku,“ vysvětluje Mirek Mejtský ze společnosti Petyovský & Partners. „Rychle rostoucí sektory s vysokou přidanou hodnotou bez lidí nedokážou realizovat své projekty.“ Problém migrační politiky dle něj tkví ve špatném nastavení podpory tuzemského pracovního trhu. Ten by měl co nejefektivněji napomáhat k doplňování zahraničních pracovníků na pozice, o které Češi nemají zájem, nebo je jich nedostatek. Situaci může řešit dobře nastavený bodový systém pro výběr správných pracovníků, či digitalizace a „vzpružení“ celého systému. „Tento problém řeší každá západní ekonomika, které potřebují využít migraci ve svůj prospěch. Pokud nám i zde ujede vlak, naše ekonomika bude stagnovat a nastupující ekonomická krize semele české pracovníky.“

26. 10. 
Do Knihobotu nastupuje Simon Gabriel

Posedět si v kavárně, dočíst bestseller a nechat ho s dýškem u obsluhy, aby se za pár dnů objevil v prodeji na Knihobotu. Nebo u stanice metra vyzvednout z automatických boxů novou zásilku knih z druhé ruky a rovnou zde nechat několik svazků, které udělají radost někomu jinému. Takovou budoucnost přichází do největšího knižního secondhandu Knihobot.cz budovat Simon Gabriel (26 let). Ten má za sebou působení v HORECA segmentu se zkušenostmi s provozem kaváren i hotelů. Z pozice projektového manažera pro expanzi je zhodnotí při budování partnerské sítě knihobodů, které by umožňovaly vracet do oběhu přečtené knihy. Tak chce Knihobot vytvořit alternativní cestu k síti Zásilkoven, kterou pro zpětný odběr knížek mimo jiné využívá.

25. 10. 
Průzkum: svá data muselo obnovovat přes 90 % organizací

Podle lokálního průzkumu mezi účastníky konference Acronis Cyber Protection Roadshow 2021 muselo 94 % respondentů někdy obnovovat data ve své organizaci či u svých zákazníků. Většina z nich vícekrát či obnovuje data pravidelně, čtvrtině z nich proces obnovy trvá i přes 12 hodin. Hlavními příčinami nedostupnosti dat zůstávají selhání hardwaru i lidská chyba, rychle rostou případy kybernetického útoku, což uvedlo 27 % respondentů. Proto stále více společností a externích IT administrátorů kombinuje zálohovací řešení s nástroji kybernetické bezpečnosti – nejvíce, tj. 83 % respondentů uvedlo, že chrání své zálohy řešením proti malwaru.

22. 10. 
S instalací Windows 11 nespěchejte!

Od vydání nové verze operačního systému od Microsoftu uplynulo párni dní a řada uživatelů už hlásí potíže. Přechod na Windows 11 některým majitelům notebooků Dell a HP zablokoval. Expert na kybernetickou bezpečnost Adam Koudela ale radí s aktualizací vyčkat, než se Microsoftu podaří chyby odhalit a odstranit. „Problémy provázely každou novou verzi Windows, některé chyby se odhalí až za provozu. Uživatelé by si měli před aktualizací zálohovat veškerá data a ještě chvíli vyčkat,“ radí Koudela z firmy Xevos, certifikovaného partnera Microsoftu. Do upgradu by se neměly pouštět firmy. „Firemním zákazníkům doporučujeme vyčkat a provádět jen testovací instalace na vybraných počítačích.“ O problémech informovali uživatelé na sociálních sítích několik hodin po vydání W11. V některých případech se podařilo zařízení opravit, v jiných nikoli. Nejčastěji souvisí problémy se vzájemnou nekompatibilitou hardwaru a nového operačního systému. Těm chce Microsoft předcházet tím, že uživatele nekompatibilních zařízení předem upozorní službou Windows Update a přechod na nový systém jim nepovolí. Jiní uživatelé, kteří si oficiálním programem Microsoft PC Health Check ověřili, že jejich zařízení je pro upgrade připravené, se zatím dočkali jen chybové hlášky.

21. 10. 
Finance Alza.cz povede Jakub Krejčíř

Novým finančním ředitelem Alza.cz a.s. se od 1. listopadu 2021 stane Jakub Krejčíř. Ve společnosti působí přes dva roky a vede oddělení controllingu a procurementu. Výzvou pro nového finančního ředitele bude podpora dynamického rozvoje firmy ze strany komplexního finančního řízení. Jakub první zkušenosti zkušenosti sbíral jako auditor a dále je rozvíjel jako manažer finančního plánování televizní skupiny CME. V Alze pod jeho vedením vzrostla byznysová role oddělení controllingu a vystavěl oddělení procurementu. Je absolventem University of Portsmouth.

20. 10. 
Spiska usnadní život firmám i organizacím veřejné správy

Moderní řešení pro správu dokumentů v organizacích uvádí společnost Asseco Solutions. Nové cloudové a customizovatelné řešení Spiska vzešlo z oblíbeného produktu spisové služby HELIOS eObec. Ve Spisce získají organizace komplexní správu dokumentů od prvotní evidence při vstupu přes proces vyřizování až po skartační řízení. Spiska je ideální pomocník pro organizace, jejichž cílem je mít pořádek v dokumentech a jednotnost v systému zpracovávání dokumentů.„Naše spisová služba je dokonale komplexním produktem, který pomáhá nejen organizacím veřejné správy, ale přesahuje i do komerční sféry,“ říká Alžběta Křídlová, manažerka produktů pro veřejnou správu.„Výhodou Spisky je i to, že kromě možnosti napojení na produkty HELIOS ji lze propojit i s informační systémy z produkce jiných dodavatelů,“ uzavírá Martin Kršňák, ředitel pro obchodní rozvoj v Asseco Solutions.