V Devcity pracuje přes 80 vývojářů a firma působí v Praze, v Brně a od nedávna má zastoupení i v Londýně. Mezi hlavní obchodní činnosti firmy patří dodávky celých expertních týmů do vývoje ke korporátním klientům, zakázkový vývoj softwarů a aplikací a také vývoj v oblasti umělé inteligence. Vzhledem k expanzi na českém i zahraničním trhu se tým Devcity od srpna rozšířil o oblast marketingu, který bude mít dva základní cíle – tvořit dlouhodobou komunikaci značky a digitální platformu komunikace s klienty. Strategie celého marketingu bude postavena na reálných potřebách stávajících a nových klientů. Oblast digitálního marketingu v pozici Chief marketing officer (CMO) nově vede Vilém Terich (na obrázku vpravo) a oblast strategie v pozici Chief strategy officer (CSO) povede Vojtěch Hlaváček.
Mezinárodní technologická společnost Wilo oznámila jmenování Jana Cidlinského do funkce regionálního ředitele pro střední Evropu. V této roli bude zodpovědný za řízení operací společnosti ve Švýcarsku, Rakousku a Maďarsku, čímž rozšíří své dosavadní působení v České republice a na Slovensku. Jan Cidlinský působí ve společnosti Wilo od roku 2017, kde vedl českou pobočku a přispěl k jejímu růstu, čímž ji etabloval jako klíčového hráče v oblasti čerpací techniky pro budovy, vodní hospodářství a průmyslové aplikace. Přináší s sebou bohaté zkušenosti z manažerských a strategických pozic, včetně působení ve společnosti Hilti.
Na pozici Account Team Managerky společnosti Business Lease, specializované na operativní leasing a správu firemních vozových parků, nastoupila Pavla Hybešová. Ta ve firmě, která se nyní stará o 11 800 firemních aut, působí již téměř čtyři roky, naposledy na pozici seniorního obchodníka. Ve své nové roli se chce zaměřit mimo jiné na komunikaci v rámci týmu, napříč týmy a na řízení kvality. S obchodem i fleet managementem má Pavla Hybešová zkušenosti už ze svých minulých působišť. V Pentahotels působila jako obchodní manažerka a v Edenred ČR měla na starosti mimo jiné i flotilu 46 vozů. Obě tyto zkušenosti se jí v Business Lease velmi hodí. Umí si díky tomu také velmi dobře představit, co fleet manager od svého poskytovatele operativního leasingu očekává. Pavla Hybešová vystudovala Ekonomiku a management na Vysoké škole ekonomické v Praze.
Vystavět samostatnou Data & AI divizi ve společnosti BiQ Group a najít lék na genetické nemoci. To jsou cíle nového ředitele pro data a umělou inteligenci ve společnosti BiQ Group Jána Zajíce. Ten má dlouhodobé zkušenosti s analýzou dat, BI (Business Intelligence), umělou inteligencí a vytvářením nových obchodních příležitostí. Ve společnosti BiQ Group plánuje vybudovat tým expertů, který bude zákazníkům nabízet datová řešení, strojové učení a data science. Jeho ambicí je za přispění datových a AI technologií pomoct výzkumníkům nalézt genové terapie na nemoci, které byly doteď neléčitelné.
Digitask, jedna ze vzdělávacích a konzultačních společností, zaměřující se na zavádění a využívání umělé inteligence v byznysu, oznamuje nástup nového CEO. Této klíčové pozice se ujímá Michal Dvorský, který přináší zkušenosti získané během více než 24 let působení v telekomunikačním gigantu T-Mobile Czech Republic, kde zastával řadu vrcholných vedoucích funkcí. Dvorský se ve své kariéře soustředil na optimalizaci prodejních kanálů, vedení rozsáhlých týmů a implementaci moderních technologií, což jej činí ideálním kandidátem pro vedení společnosti Digitask v době, kdy se stále více firem obrací na umělou inteligenci a automatizaci procesů. Michal Dvorský přebírá vedení po předchozím CEO Jiřím Jirmanovi. Zakladatel Filip Dřímalka se ve firmě i nadále aktivně podílí na strategickém rozvoji firmy a inovacích v oblasti digitální transformace.
Společnosti AOC a MMD oznámily změnu v nejvyšším vedení svých evropských operací. Thomase Schadeho (vlevo) ve funkci viceprezidenta pro Evropu nahradí Stefan Sommer. MMD, licenční partner značky Philips Monitors, a AOC jsou součástí společnosti TPV Technology Limited, jednoho z předních světových výrobců monitorů. Thomas Schade, který od roku 2009 zastával funkci viceprezidenta pro Evropu ve společnostech MMD B.V. a AOC B.V., odchází ze své funkce. Měl zásadní podíl na zavedení a rozšíření přítomnosti značek monitorů AOC i Philips v Evropě. Pod jeho vedením dosáhly společnosti AOC a MMD významného růstu na trhu a vedoucího postavení značek v Evropě. Od 1. září 2024 střídá Thomase na pozici viceprezidenta pro Evropu Stefan Sommer, který dlouhodobě působil jako ředitel marketingu a obchodního managementu EU ve společnosti TPV, a převezme tak vedení obchodní jednotky monitorů v Evropě pro obě značky.
Přední český portál zaměřený na rezidenční nemovitosti Home Portal přivítal ve svém týmu významnou posilu – z AFI Europe Czech Republic přichází Tal Roma. Ten se ujal role CEO nové polské pobočky a jeho primárním úkolem bude expanze na polský trh. Tal Roma posledních sedmnáct let pracoval jako ředitel a COO ve společnosti AFI Europe pro Rumunsko a Českou republiku. Disponuje zkušenostmi z oblasti byznysu a inovací, které získal během své kariéry v realitním sektoru, oblasti technologických start-upů a mezinárodního obchodu.
Sportku čeká během podzimu poprvé od roku 2014 řada změn. Povedou ke zlepšení výherní zkušenosti i zvýšení počtu výherců. Za poslední dekádu vygenerovala přes 1900 milionářů a vyplatila jim 11 miliard korun. Nový systém nabídne vyšší výherní částky i pravděpodobnost výhry a garantuje i minimální výši Superjackpotu. Změny se dotknou také počtu sloupců a ceny. Platné budou od středečního losování Sportky 2. října 2024. Cena jednoho vsazeného sloupce se z 20 korun změní na 30 korun, týká se i ceny Šance. Mění se celkový počet sloupců na sázence, do slosování o Superjackpot stačí vsadit jen osm sloupců. Plná sázenka z 220 stoupne na 270 korun. K prvnímu slosování Sportky v nové podobě dojde 2. října 2024.
Simona Kijonková představila plány investiční skupiny JSK, která kromě připraveného finančního kapitálu buduje svůj byznys plán na tzv. smart investicích a na know-how úspěšné byznysmenky a jejího týmu. Cílem skupiny je posunout zakladatele k dalším úspěchům. Během následující dekády počítá JSK se vstupy do firem v hodnotě desítek miliard korun a plánuje spolupráci s dalšími investory. Zaměřit se chce na podniky ve střední fázi růstu, které kromě návratnosti přinášejí i společenský přesah. Od desítek dalších investičních společností se JSK odlišuje tím, že se umí podělit o vytvořenou nadhodnotu, a také tím, že firmám nenabízí jen finance, nýbrž i know-how úspěšné podnikatelky, která má zkušenosti s řízením desítek společností, a samozřejmě také dalších zkušených investičních partnerů. Své vstupy do podniků Simona označuje jako „smart investice“. Primárně se soustředí na Evropu a nejblíže jsou jí české projekty.
Josef Šikýř je od září novým servisním ředitelem ve společnosti NTT Czech Republic, která je součástí skupiny NTT DATA. Pozici Senior Director: Services přebírá po Martinu Švamberovi, který odchází do penze. Josef Šikýř měl během své kariéry příležitost podílet se na výstavbě a provozu mobilních i optických sítí, zabýval se IT a síťovou architekturou a transformací, technologickou bezpečností, uváděním nových produktů na trh a realizací několika M&A projektů. Absolvent oboru telekomunikací na FEL ČVUT pracoval ve společnostech Alcatel-Lucent, T-Mobile či CETIN na technických, obchodních a manažerských pozicích.
Divizi Cloud and Security Competence Center Seyforu posiluje Lucie Jahnová. V pozici ředitelky týmu architektů a konzultantů se zaměří na aktuální téma – řešení kybernetické bezpečnosti firem v kontextu směrnice NIS2. Kromě jiného se účastní přípravy nových řešení pro zajištění bezpečnosti velkých společností s využitím AI. Lucie je v oblasti kybernetické bezpečnosti uznávaným odborníkem a své zkušenosti využívá od roku 2021 jako odborný konzultant MPO v oblasti řízení rizik v rámci implementace Národního plánu obnovy. Během posledních deseti let působila jako ředitelka odboru interního auditu a kontroly ve společnosti Czechinvest a jako senior konzultant v BDO Česká republika, kde měla mimo jiné na starosti audity kyberbezpečnosti.
Praha se příští týden stane centrem dění pro odborníky na kybernetickou bezpečnost. Ve dnech 25. až 27. září zde proběhne setkání členů pracovní skupiny TF-CSIRT (Computer Security Incident Response Teams). Organizátorem je GÉANT, sdružení národních výzkumných a vzdělávacích evropských sítí, hostitelem pak sdružení CESNET. Akce se koná při příležitosti 20. výročí napojení bezpečnostního týmu CESNET-CERTS na světovou infrastrukturu bezpečnostních týmů. Je tak i oslavou 20 let budování infrastruktury CERT a CSIRT týmů v České republice, kterých je celkem 67. Setkání TF-CSIRT proběhne formou odborné konference a praktických workshopů. Členové CESNET-CERTS se ve svých přednáškách budou věnovat tématům zaměřeným na sledování provozu sítě, vulnerability management v e-infrastruktuře CESNET nebo bezpečnostní prvky založené na mechanismu honeypotů jako zdroje bezpečnostních událostí. Workshopy se zaměří například na simulace obrany a útoku v malých firmách, praktické využití nástrojů jako Elastic Stack, Artemis či služby eduGAIN.
Moneta přistupuje jako druhá banka na českém trhu k modernímu platebnímu řešení Cvak, které zákazníkům přináší inovativní a pohodlný způsob bezkontaktních plateb. Cílem Cvaku je zaplnit prázdná místa na mapě Česka, kde dosud nebylo možné platit bezhotovostně, a to díky výrazně levnějšímu a přehlednějšímu poplatku pro obchodníky. Dosud mohli klienti Monety, stejně jako klienti ostatních bank, přes Cvak platit prostřednictvím platební karty, Google Pay nebo Apple Pay. Platební řešení Cvak využívá po celé České republice více než 1500 obchodníků, proběhlo přes něj již přes 22 000 plateb a toto číslo dále roste. Obchodníci s Cvakem přijímají bezhotovostní platby jednoduše, bez terminálu a za jediný poplatek 0,8 % z provedené platby.
Životní příběh Petra Hrdličky, který dnes slaví 90. narozeniny (*12. září 1934), je úzce spojený s tuzemským automobilovým průmyslem a značkou Škoda. Dokázal se prosadit díky svým znalostem konstrukce moderních automobilů, stal se ředitelem technického vývoje, jehož hlavním úkolem byl vývoj modelu Škoda Favorit, svou stopu zanechal i u modelu Škoda 1000 MB a evoluce vozů Škoda s motorem vzadu v 80. letech. Petr Hrdlička je nejvíce spjatý s modelem Škoda Favorit, jehož úspěch byl pro automobilku životně důležitý – přinesl vytoužený přechod na moderní koncepci s motorem vpředu a s pohonem předních kol.
Procházková nastoupila do společnosti Prologis v roce 2010 a od roku 2022 zastává pozici Central Europe Real Estate and Customer Experience Lead, Director. Vede technickou a obchodní správu milionů metrů čtverečních logistických nemovitostí, včetně sestavování rozpočtu, dohledu nad nákupem energií, údržbou a revizemi či strategií správy majetku a správy pojištění. Procházková přenese své bohaté zkušenosti na národní a regionální úrovni na evropskou scénu. Tento významný krok v její kariéře je součástí organizačních změn ve společnosti Prologis, jejichž cílem je podpořit užší soudržnost týmů při poskytování služeb zákazníkům. Nová role Pavly Procházkové je výsledkem zefektivnění celoevropské struktury týmu RECX.
Prezident Hospodářské komory České republiky Zdeněk Zajíček a Kateřina Šveřepová, prezidentka České podnikatelské rady pro udržitelný rozvoj (Czech BCSD) podepsali Memorandum o vzájemném partnerství a spolupráci. Tím deklarovaly zájem na aktivní informovanosti podnikatelů a firem o významu a důležitosti udržitelného rozvoje podnikání. Podpis je krokem k tomu, aby se udržitelný rozvoj stal klíčovým tématem v aktivitách spojených s podnikatelským a firemním prostředím u nás. Obě strany se zavázaly ke spolupráci v řadě oblastí jako informační činnosti zaměřené na udržitelný rozvoj v podnikatelské sféře – pořádání odborných seminářů, diskusí či kulatých stolů. Experti Czech BCSD se zapojí do procesu připomínkování legislativních a strategických materiálů ovlivňujících podnikatelské prostředí, stejně jako k jejich účasti v odborných sekcích Hospodářské komory při projednávání témat udržitelného rozvoje. Součástí je koordinace a podpora postojů obou stran na mezinárodní úrovni při řešení udržitelnosti, ale i v oblasti sdílení mezinárodního know-how Světové podnikatelské rady pro udržitelný rozvoj (World Business Council for Sustainable Development).
Společnost T-Mobile spustila provoz nového křídla DC7 umístěného v Praze 15. Datové centrum od roku 2018 spravuje data více než 60 významných mezinárodních klientů, včetně velkých bankovních institucí a firem využívajících privátní cloud. Nové křídlo umožní obsloužit desítky dalších zákazníků ve čtyřech nových sálech s plochou 1400 m² výhradně pro IT. Nové křídlo nyní nabízí celkovou plochu až 3500 m2 a kapacitu až 1560 racků, přičemž splňuje přísné mezinárodní standardy. Operátor datacentrum osadí privátní 5G sítí a DC7 se tak stane unikátním testlabem společnosti T-Mobile.
Christian Diel (44 let) byl jmenován novým finančním ředitelem (Chief Financial Officer) společnosti Siemens Česká republika a finančním ředitelem divize Digital Industries. Ve svých pozicích odpovídá za strategické finanční řízení a pokračující digitální transformaci finančních oddělení a procesů firmy. Christian Diel má rozsáhlé a dlouholeté zkušenosti v oblasti finančního řízení v rámci globálních struktur koncernu Siemens. Ve společnosti působí od roku 2000, dlouhodobě se zaměřuje především na oblast finančního řízení a prodeje. Do České republiky přichází z pozice finančního ředitele Innomotics Low Voltage se sídlem v čínské Šanghaji, předtím zastával pozici finančního ředitele výrobního závodu Siemens ve britském Congletonu.
Daňové oddělení společnosti BDO se rozrůstá o přední expertku, kterou je současná prezidentka Komory daňových poradců Petra Pospíšilová. Ve svém novém pracovišti se bude zaměřovat zejména na agendu daně z příjmů právnických osob s přesahem do mezinárodních aspektů zdanění a dále na daň z přidané hodnoty. Příchod Petry Pospíšilové do BDO je pokračováním dlouhodobého posilování daňového oddělení BDO. K tomu se již na začátku roku přidala poradenská společnost Euro-Trend Jiřího Nekováře. Do povědomí odborné veřejnosti se Petra Pospíšilová zapsala zejména jako dlouholetá daňová ředitelka skupiny ČSOB, což ji mimo jiné vyneslo do Síně slávy nejvlivnějších žen českého finančního světa. Její působení sahá i do zahraničí – tři roky byla viceprezidentkou CFE Tax Advisers Europe, která sdružuje 30 profesních organizací daňových poradců z 24 zemí Evropy. Jako prezidentka Komory daňových poradců ČR působí již devět let.
Novou generální ředitelkou české pobočky společnosti Cisco se od 2. září stala Zuzana Švecová. Naposledy vedla tým prodejních specialistů pro síťové technologie a datová centra na českém, slovenském a maďarském trhu. Předtím měla na starosti prodej rámcových kontraktů na Cisco software. Zuzana ve své nové roli zúročí dlouholeté odborné know-how a bohaté manažerské zkušenosti napříč středoevropským regionem. Do společnosti Cisco nastoupila v roce 2013 v rámci tréninkového programu Cisco Sales Associates Program. V polovině roku 2019 se stala vedoucí týmu technických specialistů zaměřených na tři klíčové architektury: datová centra, podnikové sítě a technologie pro týmovou spolupráci. Od července 2023 vedla regionální tým prodejních specialistů v České republice, na Slovensku a v Maďarsku. V pozici generální ředitelky Cisco ČR bude mít na starost řízení technologických, obchodních a marketingových aktivit a spolupráci s lokálními partnery.
Spoluzakladatel skupiny Element Logic Dag-Adler Blakseth (na obrázku vpravo) předává štafetu a novým generálním ředitelem byl jmenován Ankush Malhotra. Ten je tou správnou osobou, která skupinu Element Logic povede vpřed v jejím významném globálním rozvoji. Malhotra nastoupil na pozici nového generálního ředitele s okamžitou platností. Ankush Malhotra disponuje bohatými zkušenostmi z jeho 18letého působení ve společnostech Danaher, Fortive nebo Fluke. Zastával různé pozice v USA a ve Spojeném království, poslední čtyři roky jako prezident Fluke Reliability. Funkci přebírá po Dag-Adlerovi Blaksethovi, který společnost spoluzaložil před téměř 40 lety a po 30 letech v čele firmy se stahuje z jejího každodenního řízení. Nyní bude zastávat roli předsedy představenstva.
Od 1. září 2024 dochází ke změně ve složení představenstva společnosti Modrá pyramida stavební spořitelna ze skupiny Komerční banky (KB). Novou členkou představenstva se stává Markéta Benková, která přebírá odpovědnost za finanční řízení společnosti, řízení rizik a za vybrané rozvojové projekty. Markéta přináší do Modré pyramidy zkušenosti z oblasti finančního řízení a řízení rizik, které získala během své dosavadní kariéry ve skupině Komerční banky. Dosud působila na pozici Head of Finance Center of Expertise v KB, kde byla zodpovědná za finanční řízení IT nákladů a nákladů spojených s transformací celé skupiny KB. Mezi její klíčové úspěchy patří vytvoření finančního řízení šitého na míru agilním přístupům, díky čemuž využívá skupina KB své cenných zdrojů významně efektivněji. Počet členů představenstva Modré pyramidy se od 1. září zúží na tři. Michael Pupala zůstává jako generální ředitel a předseda představenstva, Markéta Benková je novou členkou představenstva a Jaroslav Ševčík ve své funkci člena představenstva pokračuje.
Michal Karcol je od srpna 2024 novým jednatelem firmy XLCZ Nábytek s.r.o., která v České republice provozuje deset obchodních domů a kuchyňské studio pod značkou XXXLutz, 18 prodejen Möbelix a dva e-shopy. Posílí tak dosavadní vedení společnosti, v němž působí Jiří Šulc a Petr Laurich. Letos dvaatřicetiletý manažer je absolventem Slovenské technické univerzity v Bratislavě a European School of Business & Management SE v Praze. V nové pozici je zodpovědný za výsledky obchodních domů a kuchyňského studia pod značkou XXXLutz. Spadá pod něj také marketing, nákup, logistika, oddělení organizace, personální rozvoj, e-commerce, merchandising, servisní centra a provoz restaurací. Další oblastí, kterou vede, je B2B segment.
Budoucí i současní čeští podnikatelé a živnostníci mají poprvé k dispozici nástroj, který dokáže identifikovat komerční místa s největším podnikatelským potenciálem v okolí. Společnost Mastercard vytvořila nový portál KdeZačítPodnikat.cz, který pomáhá najít nejvhodnější lokality pro různé obory podnikání ve 24 městech v České republice. Základem jsou agregovaná a anonymizovaná data společnosti Mastercard a data poskytnutá partnerskými třetími stranami. Malé firmy a podnikatelé jsou páteří české ekonomiky. Z každých 20 firem spadá 19 do kategorie těch nejmenších, vytvářejí přibližně polovinu všech pracovních míst a 40 procent HDP. I když jsou malé podniky pro českou ekonomiku životně důležité, často z finančních nebo časových důvodů nemají přístup k moderním digitálním nástrojům a zdrojům, které by mohly jejich podnikání posouvat kupředu. Nový nástroj KdeZačítPodnikat.cz pomůže těm, kteří chtějí začít podnikat, ale potřebují poradit ohledně lokality, kde svůj obchod nebo provozovnu založit. Stejně tak je určený pro ty, kteří by se do podnikání rádi pustili a mají i vytipovaný prostor, ale zatím neví, jaký typ podniku by v dané lokalitě nejlépe prosperoval. Portál mohou využívat také podnikatelé, kteří uvažují o rozšíření či přesunu svého již fungujícího byznysu.
„Důvěra spotřebitelů i podnikatelů se v srpnu meziměsíčně snížila. Vyplývá to z aktuálních údajů ČSÚ. Souhrnný indikátor důvěry, vyjádřený bazickým indexem, se oproti červenci snížil o 1,4 bodu, a dosáhl hodnoty 93,7. Indikátor důvěry spotřebitelů poklesl o 1,1 bodu na 97,3; klesal už čtvrtý měsíc v řadě. První čtyři měsíce roku rostl a vyšplhal se v dubnu na hodnotu 103,8, v květnu ale nabral opačný směr. Postupně se propadl na 101,6, v červnu na 101,0, v červenci na 98,4. Ukazuje se tak prohlubující se pesimismus českého spotřebitele, který se obává zhoršení celkové ekonomické situace v Česku a v důsledku tohoto i negativního dopadu na jeho finanční situaci. To potvrdily i odpovědi respondentů. Podíl těch, kteří očekávají pro období příštích dvanácti měsíců zhoršení celkové ekonomické situace v České republice, meziměsíčně výrazněji vzrostl. Současně se mírně snížil počet respondentů očekávajících zlepšení své finanční situace v příštích dvanácti měsících,“ vysvětluje Petr Kymlička, partner poradenské skupiny Moore Czech Republic. „Indikátor důvěry podnikatelů se snížil o 1,5 bodu na 93,0, ještě v červnu ale byli podnikatelé optimističtí. Indikátor důvěry podnikatelů tehdy dosáhl hodnoty 97,4. V červenci poklesl o 2,9 bodu na hodnotu 94,5. V srpnu se pak snížila důvěra v ekonomiku ve všech odvětvích, výjimku tvořil pouze průmysl, kde důvěra stoupla o 1,6 bodu. V odvětví služeb důvěra poklesla o 4,3 bodu, v obchodě o 2,6 bodu, stavebnictví zaznamenalo pokles o 2,4 bodu. Podnikatelé v odvětví služeb včetně finančního sektoru očekávají v následujících měsících snížení poptávky. Původní optimismus mezi podnikateli tak je ten tam a jejich pohled na českou ekonomiku začíná být podobně skeptický, jako je tomu mezi spotřebiteli,“ dodává Petr Kymlička.
Podle průzkumu společností Edenred a Recruitment Academy mezi personalisty plánuje plošné navýšení mezd během letošního roku téměř čtvrtina firem. Přidávat naopak určitě nebude 21 %. Téměř dvě třetiny dotázaných personalistů evidují žádosti o navýšení mzdy od více než desetiny zaměstnanců. Pro mnohé zaměstnance však není číslo na výplatní pásce vším – specifická je tím zejména generace Z. Hned 63 % personalistů pozoruje, že si její příslušníci oproti ostatním věkovým skupinám více cení svého času. Všímají si i většího důrazu na vyváženost osobního a pracovního života, časovou flexibilitu či wellbeing. Alespoň části svých zaměstnanců zvedne během letošního roku mzdy 42 % firem. Plošně zaměstnancům zvýší výplaty 23 % oslovených firem. Pětina firem v letošním roce však valorizaci mezd neplánuje. Zbylých 37 % oslovených firem se chce rozhodnout podle dalšího vývoje.
Rok od převzetí českého Twista tureckým Paramem se mění lidé na klíčových postech. Tým rozšířili manažeři se zkušenostmi z e-commerce a finančního světa. František Nadymáček (vlevo) přichází z Alzy, Milan Žáček z ČSOB. František Nadymáček se stal novým Head of Sales a má zkušenosti ze státní správy i soukromé sféry. Posledních šest let pracoval v Alze. V Twistu bude mít na starosti obchod a jeho rozvoj v Česku a Polsku, navazování strategických partnerství i rozvíjení těch stávajících. Milan Žáček přichází z ČSOB, kde měl na starosti Product Development v rámci akceptace platebních karet. Nejen tuto oblast bude nyní rozvíjet i v Twistu. Má zkušenosti i ze společností Citibank, Home Credit International, či Creative Dock, kde zodpovídal za karetní a úvěrové produkty a řešení.
Patrik Tkáč, spoluzakladatel finanční skupiny J&T, dnešním dnem končí na pozici předsedy představenstva J&T Banky a plně se ujímá pozice předsedy představenstva bankovního holdingu J&T Finance Group, který jako zastřešující organizace vlastní a řídí banky a finanční instituce celé skupiny. Pozici předsedy představenstva J&T Banky bude nově vykonávat její dlouholetý generální ředitel a dosavadní člen představenstva Štěpán Ašer.
T-Mobile spouští novou službu Magenta Wi-Fi, která přináší stabilnější signál Wi-Fi a rozšiřuje jeho pokrytí do všech koutů domácnosti díky inteligentní mesh síti. Cena služby Magenta Wi-Fi se odvíjí od plochy domácnosti a zákazníci si ji mohou objednat k Fiber nebo Cable internetu. T-Mobile také od 15. srpna 2024 nabídne všem novým zákazníkům, včetně podnikatelů a drobných živnostníků, internet na doma s rychlostí 1000 Mb/s za 199 Kč měsíčně po dobu jednoho roku. Služba Magenta Wi-Fi spočívá v instalaci mesh sítě, která je tvořena vzájemně (bezdrátově) propojenými síťovými zařízeními. Kvalifikovaný technik T-Mobile přímo na místě instalace posoudí prostředí a změří kvalitu signálu, navrhne optimální rozmístění jednotlivých zařízení a vyladí Wi-Fi síť.
Společnost Toyota Tsusho Europe se přestěhovala do nových prostor Built-To-Suit (BTS) o celkové rozloze 15 300 metrů čtverečních v logistickém parku Prologis Park Pilsen II. TTESA zpočátku obsadí 8745 metrů čtverečních, následně využije i zbývajících 6555 metrů čtverečních. Výstavba BTS umožní společnosti TTESA využívat vynikající dopravní spojení v rámci České republiky i do zahraničí. Plzeňský region, v němž se park nachází, poskytuje výhodné silniční spojení s velkými městy v Německu i v Rakousku. Prostory Build-To-Suit společnosti TTESA v Prologis Park Pilsen II jsou plné nejmodernějších řešení v oblasti logistických nemovitostí, která zvyšují provozní efektivitu, včetně spotřeby energií.
Dozorčí rada Komerční banky zvolila na další období Jana Juchelku členem představenstva KB. V souvislosti s uplynutím funkčního období ho dozorčí rada znovu zvolila s účinností od 5. srpna 2025. Jan Juchelka od roku 1995 působil ve Fondu národního majetku České republiky, v letech 2002 až 2005 byl předsedou výkonného výboru. V letech 1999 až 2006 byl členem dozorčí rady Komerční banky (KB). Do KB nastoupil v roce 2006 jako ředitel pražské Obchodní divize korporátního bankovnictví a následně v tomtéž roce na pozici člena představenstva zodpovědného za řízení úseků Top Corporations a Investičního bankovnictví. Od roku 2012 pracoval v centrále Société Générale v oblasti Korporátního a Investičního bankovnictví, kde působil na pozici Managing Director, Head of Coverage se zodpovědností za korporátní klientelu v regionu střední a východní Evropy, Středního východu a Afriky. Současně působil jako Senior Banker pro oblast střední a východní Evropy.
Vedení komunikace NN Životní pojišťovny a NN Penzijní společnosti se ujal Martin Žabka, který bude zodpovídat za interní a externí komunikaci, ale i za rozvoj aktivit v oblasti sociální odpovědnosti NN a firemní kultury. Martin Žabka má více než 20 let zkušeností v oblasti PR a interní komunikace, a to jak z korporátního, tak z agenturního prostředí. Působil ve společnostech jako Heureka Group, Novartis nebo O2 Czech Republic. V NN bude zodpovědný za všechny interní a externí komunikační aktivity – rozvoj vztahů s médii, realizaci efektivních PR kampaní, organizaci interních akcí pro zaměstnance a řízení CSR iniciativ s cílem podpořit komunitu i životní prostředí.
Společnost Thein Security, člen investiční skupiny Thein, s potěšením oznamuje nového člena na pozici Sales Director, Petra Zahálku. Tento krok je součástí strategického plánu rozvoje obchodních dovedností a posílení týmu. Petr Zahálka přináší do Thein Security více než osmnáct let zkušeností z oblasti obchodního a technického managementu. V nové roli má mít na starosti posílení schopností týmu a rozvoj obchodních a technických znalostí Key Account manažerů. Petr je absolventem Českého vysokého učení technického v Praze. Během své kariéry zastával různé obchodní a technické role, přičemž posledních osmnáct let působil ve společnosti TD SYNNEX. Zde se specializoval na bezpečnostní technologie, zejména na produkty společnosti Palo Alto Networks, a vedl rozvoj zákaznické sítě této značky v České republice.
Do čela marketingu a komunikace skupiny ČSOB nastupuje Jiří Jón. Zkušený odborník na strategickou komunikaci značek přebírá vedení týmu, který má na starosti korporátní a marketingovou komunikaci celé skupiny včetně jejích dceřiných společností. Jiří přichází do ČSOB z globální agentury Ogilvy. Za svou práci získal několik ocenění marketingové efektivity Effie a kreativních cen ADC awards. Jiří má zkušenosti i z dalších předních agentur. Vystudoval mezinárodní obchod, studoval marketing ve Španělsku a magisterský diplom z reklamy získal v USA. Vedení marketingu a komunikace skupiny ČSOB přebírá po Renatě Němcové Pixové, která zůstává i nadále součástí týmu marketingové komunikace, který povede.
Skupina DEPO Ventures oznámila investici do startupu Finlay, který pomáhá společnostem s náborem talentů pomocí umělé inteligence. O nábor budoucnosti se starají odborníci s bohatými zkušenostmi z českého technologického jednorožce Mews. Jejich nový startup Finlay přináší inovativní využití umělé inteligence, jež firmám umožňuje hledat talenty rychle a efektivně. Projekt získal první investici ve výši 7,6 milionu korun od investiční skupiny DEPO Ventures a fondu J&T Ventures na další expanzi. Finlay (fotografie týmu na obrázku) přináší zásadní inovace do oblasti recruitingu díky svému unikátnímu AI agentovi. Tato technologie automatizuje a zjednodušuje celý proces náboru, od hledání talentů přes jejich hodnocení až po podporu v průběhu výběrového řízení. AI agent vyhledává kandidáty nejen na tradičních platformách, jako je LinkedIn, ale i na méně obvyklých portálech, jako jsou Reddit, Stack Overflow a GitHub. Díky tomu firmy získávají přístup k širšímu spektru talentů.