Hlavní navigace

Krátce - archív

13. 2. 
Advokátka Lucie Smrkovská posílila Rowan Legal

Zkušená advokátka Lucie Smrkovská rozšířila tým Rowan Legal specializující se na poskytování služeb v oblasti nemovitostního práva. Mgr. Lucie Smrkovská je přední tuzemskou odbornicí na problematiku nemovitostí. Dlouhodobě se specializuje na poradenství týkající se všech aspektů nájemního práva včetně nájemních smluv, nájmu staveb na klíč či právního poradenství v rámci správy obchodních nemovitostí. Zkušenosti má rovněž s problematikou nabývání a prodeje komerčních nemovitostí, fúzí a akvizic, developerských smluv a smluv o dílo. Během své kariéry se podílela na významných nemovitostních transakcích, a to zejména pro zahraniční, anglicky hovořící, investory. Lucie Smrkovská do advokátní kanceláře Rowan Legal přišla po dvanáctiletém působení v přední mezinárodní kanceláři, kde působila jako vedoucí oddělení pro nájemní smlouvy. Pravidelně získává ocenění v oblasti nemovitostí v rámci mezinárodních žebříčků Chambers a Legal 500, v roce 2023 byla rovněž zařazena do prestižního žebříčku Top 100 žen v právním byznysu v České republice.

12. 2. 
Komentář generálního ředitele CzechTrade Radomila Doležala k aktuální statistice zahraničního obchodu

„Prosincový pokles 7,2 %, z aktuálních statistik zahraničního obchodu, potvrzuje negativní trend českého exportu, jehož jsme svědkem v roce 2023, kdy během tří posledních kvartálů poklesl český export o téměř 2,5 %. Jen díky výborným výsledkům prvního kvartálu loňského roku může český export vykázat slabý meziroční růst o 0,6 %. Mírně pozitivní zprávou z hlediska diverzifikace je, že růst se spíše odehrával v zemích mimo naše hlavní trhy tvořících 80 % exportu. Příkladem je Ukrajina, Turecko nebo Mexiko. Z hlediska průmyslových oborů vykázaly solidní meziroční růst exportu sektory motorových vozidel, ostatních dopravních prostředků a potravin, ovšem nedokázaly čísla přetavit ve vyšší celkový růst,“ uvedl Radomil Doležal, generální ředitel CzechTrade. „Pozitivní zprávou by mohla být data meziročního porovnání hodnoty nových zahraničních zakázek ve vybraných sektorech, která v listopadu a prosinci vzrostla o 0,8 %, respektive 1,5 %. Příležitostí pro exportéry k posílení vývozu může být jejich účast na Meeting Pointu CzechTrade, který letos proběhne 27.–28. února v O2 universum Praha. Konzultace českým firmám nabídne 56 zástupců zahraničních kanceláří CzechTrade. Ti exportérům poskytnou zpětnou vazbu, zda produkt nebo služba může na trhu reálně uspět, a navrhnou individuální řešení vstupu na trh, což jsou unikátní informace, které lze z konzultací získat.“

9. 2. 
Nový CEO Netgearu

Novým CEO společnosti Netgear se stal Charlese (CJ) Probera, který ve funkci nahradil spoluzakladatele firmy a dlouholetého generálního ředitele a předsedu představenstva Patricka Lo. Patrick C. S. Lo zůstává součástí Netgearu: bude strategickým poradcem nového CEO až do července 2024, aby mu pomohl s plynulým převzetím vedení firmy. Charles Prober byl současně jmenován členem představenstva společnosti. CJ Prober podle Netgearu představuje lídra nové generace s rozsáhlými zkušenostmi v oblasti spotřební elektroniky, softwaru, spotřebitelských a firemních sítí. Ve svých předchozích funkcích se zaměřoval na řízení růstu, transformaci a inovace, má desítky let zkušeností s budováním špičkových spotřebitelských zážitků pro zařízení a digitální platformy. Před nástupem do Netgearu působil mj. jako prezident společnosti Life360, generální ředitel společnosti Tile, provozní ředitel společnosti GoPro a viceprezident pro digitální publikování ve společnosti Electronic Arts (EA). Jako konzultant ve společnosti McKinsey & Company pomáhal řídit některé z předních světových technologických B2B společností.

8. 2. 
V Evropě povede TD Synnex Miriam Murphy

Prezidentkou společnosti TD Synnex pro Evropu se od dubna stane Miriam Murphy. Ta převezme zodpovědnost za vedení sedmi tisíc evropských zaměstnanců a řízení obchodní strategie TD Synnex v Evropě. Ve své nové roli bude přímo reportovat dosavadnímu evropskému prezidentovi TD Synnex Patricku Zammitovi, který postoupil do pozice globálního COO TD Synnex. Miriam Murphy povede i Evropskou výkonnou radu, složenou z lídrů jednotlivých geografických oblastí a manažerů strategických obchodních jednotek v Evropě. Miriam se do TD Synnex vrací po dvouletém působení ve funkci výkonné ředitelky pro Evropu u NTT Ltd. Podstatnou část své kariéry přitom spojila právě s TD Synnex (respektive jejími předchůdci v Evropě – společnostmi Avnet a Tech Data). Působila i jako senior vice prezidentka evropské divize Advanced and Specialized Solutions, nebo lídr pro region Northern Europe.

7. 2. 
Průměrné výkupné u kyberútoků je šest milionů korun a nelze jej odepsat z daní

Podle analýzy ComSource je u ransomware útoků průměrné požadované výkupné 250 tisíc dolarů, šest milionů korun. Kyberzločinci zpravidla žádají o 10 % z obratu – částku zjistí z dostupných výročních zpráv. Když se napadená firma rozhodne útočníkům zaplatit, nastává problém s účetnictvím a daněmi. Na rozdíl od výdajů na prevenci nebo zajištění obnovy dat a chodu se nejedná o daňově uznatelný náklad. Platí, že mezi výdaji a očekávanými příjmy musí existovat vazba a musí jít o přiměřený výdaj. Jinak by to mohlo to vést k uzavírání fiktivních závazků a k podvodům. „Podle Generálního finančního ředitelství se v případě platby výkupného o přímý vztah mezi příjmy a výdaji nejedná, protože podvodný subjekt jedná nezákonně a zaplacení výkupného je následkem protiprávního jednání. Navíc je problematické prokazovat, že k něčemu došlo, kam a komu platíme. Nelze prokázat, že bez platby výkupného nebude podnikatelská činnost pokračovat, a že jsme výkupné nezaplatili kámošům. Kybernetické útoky tak mají přímý dopad i do účetnictví a platby daní,“ říká Miroslava Tomášková, daňová poradkyně a jednatelka účetní a daňové společnosti Kodap City. Naopak náklady na předcházení takovým situacím či náklady na obnovu a nápravu stavu po útoku, provedené specializovanou firmou či správcem systému, daňově uznatelné jsou. „Do preventivních opatření se tak vyplatí investovat,“ říká Jaroslav Cihelka, expert na kyberbezpečnost a spolumajitel ComSource.

6. 2. 
Změny v představenstvu Generali České pojišťovny

Od února 2024 dochází v představenstvu Generali České pojišťovny k následujícím personálním změnám, které se váží pro oblast řízení jak v Česku, tak na Slovensku. Lenka Kejíková se stává novou členkou představenstva Generali České pojišťovny, a to v roli pojistně-technické ředitelky pro oblast životního pojištění. Zároveň bude dočasně řídit Generali penzijní společnost, ze které přichází. Na pozici střídá Andreu Leskovskou, která se přesouvá do Generali CEE Holdingu B. V., kde bude zastávat funkci Chief Insurance Officer for Life and Health Business. David Vosika, člen představenstva a dosavadní pojistně-technický ředitel pro životní pojištění má nově ve své gesci oblast neživotního pojištění. Ta svým objemem předepsaného pojistného představuje největší portfolio na domácím trhu a pro Generali Českou pojišťovnu má strategický význam.

5. 2. 
Společnost Motorola jmenovala Danielu Idi marketingovou ředitelkou pro Evropu, Střední východ a Afriku (EMEA)

Daniela přichází ze společnosti Lenovo, kde pracovala od roku 2020 jako ředitelka marketingu pro spotřebitele a teritoria v regionu EMEA a globální ředitelka marketingu pro prémiové spotřebitele. Ve své funkci ve společnosti Motorola bude Daniela Idi hrát klíčovou roli při zlepšování strategické obchodní cesty společnosti, poskytování hodnoty značky pro její zákazníky a partnery a rozvíjení obchodních ambicí společnosti Motorola. Společnost Motorola potvrzuje svou růstovou cestu v regionu EMEA, kde očekává růst v rámci ukončení obchodního roku 2024 a s výhledem na rok 2025 chce upevnit svoji pozici na trhu na všech trzích.

2. 2. 
Expert na B2B marketing Marc Waxman nastupuje do společnosti Pipedrive jako viceprezident pro růst poptávky

Estonský scaleup Pipedrive, který vyvinul CRM platformu pro marketingové a obchodní specialisty malých a středních firem, posiluje svůj manažerský tým. Nově jej doplní Marc Waxman, jenž se chopí role viceprezidenta pro růst poptávky. Zúročí tak své dlouholeté zkušenosti v segmentech B2B a B2C, povede týmy placeného a organického marketingu. V Pipedrive bude zodpovědný za vývoj a realizaci prorůstových strategií, které přinesou vyšší počet registrací, návratnost marketingových investic a zvýšení jejich konverze v nové zákazníky.

1. 2. 
PBS Group obsadila klíčové vedoucí pozice ve své dceřiné společnosti PBS Velká Bíteš

Česká strojírenská společnost PBS Group obsadila dvě významné vedoucí pozice ve výrobě své dceřiné společnosti PBS Velká Bíteš. Na pozici ředitele Divize přesného lití zde nastoupil Karel Dobrovolný. Výrobním ředitelem Divize letecké techniky se stal Oldřich Kučera. Společnost tak úspěšné obsazuje dvě klíčové pozice v souladu s naplňováním jejího letošního závazku znásobit produkci a posílit pozici na trhu, zejména v segmentu leteckých pohonných jednotek. Karel Dobrovolný (na obrázku vlevo) přichází na pozici ředitele Divize přesného lití PBS Velká Bíteš ze společnosti Brembo Czech – brzdové systémy, kde působil jako technologický manažer. Oldřich Kučera (vpravo) nastupuje po téměř dvacetileté zkušenosti z vedoucích pozic, které zastával v provozu společnosti Cooper-Standard Automotive Česká republika.

31. 1. 
Vedení společnosti Geetoo Technology přebírá Michal Hampl

Společnost Geetoo Technology oznamuje změny v nejvyšším vedení. Managing Directorem se od 1. ledna 2024 stává Michal Hampl, jeden ze spoluzakladatelů firmy, který v posledních letech řídil zejména mezinárodní IT projekty. Zájem o služby poskytované Geetoo se v posledních letech značně rozšířil. V roce 2020 nad ní vznikla akciová společnost Geetoo Holding a společnost se v roce 2023 přejmenovala na Geetoo Technology, aby lépe vymezila svou činnost. Do Geetoo Holding nedávno přešel druhý spoluzakladatel a dlouholetý Co-CEO firmy Vladimír Kvaš. Na pozici v čele Geetoo Technology se nyní přesouvá Michal Hampl.

30. 1. 
Sodexo Benefity jsou nyní Pluxee

Sodexo Benefits and Rewards Services, světový hráč v oblasti zaměstnaneckých benefitů a angažovanosti, se ve všech zemích, kde působí, přejmenovává na Pluxee. V České republice od ledna 2024. „Pluxee a tedy i Pluxee Česká republika se soustředí výhradně na benefity a rozvoj spokojenosti zaměstnanců. Navazujeme na 30 let působení jako Sodexo na českém trhu a 45 let zkušeností na mezinárodních trzích. V únoru 2024 vstupujeme na evropskou burzu pod novým jménem. Díky organizačnímu vyčlenění budeme mít volnější ruku ukázat náš potenciál na rychle se rozvíjejícím se trhu well-beingu pro zaměstnance,“ vysvětluje Daniel Čapek, generální ředitel Pluxee Česká republika. Cílem společnosti je být celosvětově první volbou pro firmy, veřejnou správu, obchodníky i spotřebitele, kteří hledají partnera pro zaměstnanecké benefity a angažovanost.

29. 1. 
Air Bank posílila zastoupení IT v nejužším managementu banky

V Air Bank nově fungují dvě IT divize. Nové uspořádání IT organizační struktury banky má za cíl zefektivnit řízení klíčových projektů a využívání nových technologií. Ředitelem nově vzniklé divize IT Vývoj a členem nejvyššího vedení Air Bank se v lednu stal Přemysl Semerád. Ten dosud zastával funkci vedoucího oddělení Vývoj systémů. V Air Bank tak fungují dvě divize IT. První s názvem IT Provoz se zabývá infrastrukturou, provozem, systémovou architekturou a bezpečností. Tu v roli ředitele a člena managementu vede Ondřej Šňupárek. Nová divize IT Vývoj pod vedením Přemysla Semeráda se bude soustředit na organizaci vývoje a procesů souvisejících s projektovým managementem. Přemysl Semerád (36 let) vystudoval VŠE v Praze a v Air Bank pracuje od roku 2015. Začínal na pozici vývojáře pro systém iOS, brzy se stal vedoucím celého vývoje mobilního bankovnictví. Stál za vznikem mobilní aplikace My Air.

26. 1. 
Zebra Systems distributorem Company (Un)Hacked

Společnost Zebra Systems se stala distributorem Company (Un)Hacked, projektu umožňujícího komplexní trénink kybernetické bezpečnosti ve virtuální realitě. Company (Un)Hacked významně přispívá ke zvyšování povědomí o rizicích a způsobech kybernetických útoků a zlepšování firemní kybernetické ochrany. Kybernetické útoky jsou dnes dobře organizovaným průmyslovým odvětvím, přičemž útočí na nejslabší článek kybernetické bezpečnosti, kterým je firemní uživatel. Podle serveru Cox BLUE je 48 % úspěšných kybernetických útoků v malých a středních organizacích (SMB) způsobeno lidským faktorem. Díky Company (Un)Hacked si zaměstnanci mohou uvědomit, jaké konkrétní triky používají hackeři, aby se dostali k citlivým informacím, přičemž během školení projdou různými, na sebe navazujícími scénáři.

25. 1. 
No nového roku vstoupila ekonomika s obavami

„Indikátor důvěry v ekonomiku, který sestavuje ČSÚ, se v lednu meziměsíčně snížil o 1,3 bodu na 92,5. V posledním čtvrtletí loňského roku ale třikrát po sobě rostl. Na růstu obav se podílely zejména firmy. Indikátor důvěry podnikatelů poklesl o 2,8 bodu na 92,7. K nejhlubšímu propadu optimismu došlo v průmyslu, kde se indikátor snížil o 5,5 bodu na 89,9. Na vině je nedostatečná poptávka. U 39 % průmyslových podniků v lednu je brzdou jejich výroby malá poptávka. Za problémy firem a ekonomiky stojí dlouhodobě utlumená domácí poptávka, kterou nenastartovala ani polevující inflace. Většina průmyslových odvětví je postižena i ochabující poptávkou ze zahraničí. Na chronické problémy s poptávkou ukazuje i Index nákupních manažerů (PMI), který v prosinci zrychlil pokles a dostal se na 41,8 bodu. Skepsi v očekáváních dávají manažeři do souvislosti s propadem objednávek. Hranice 50 bodů indikuje přitom recesi sektoru. V tomto pásmu poklesu je PMI již 19 měsíců v řadě,“ upozormil Petr Kymlička, partner poradenské skupiny Moore Czech Republic. „Druhá složka indexu důvěry v ekonomiku, která sleduje vývoj důvěry spotřebitelů, v lednu rostla. Indikátor důvěry spotřebitelů se zvýšil o 5,8 bodu na 91,2. Po dvouměsíčním poklesu se na začátku letošního roku zvýšila. Ve srovnání s prosincem se snížil podíl respondentů, očekávajících v příštích dvanácti měsících zhoršení celkové ekonomické situace. Klesl i počet domácností, které hodnotí hůře svou finanční situaci. Ve srovnání s prosincem klesl i počet respondentů, obávajících se dalšího růstu cen. Inflace a její dopad na peněženky je domácnostmi vnímána velmi citlivě. Musíme věřit, že rychlejší pokles inflace, který lze čekat počátkem roku, oživí domácí poptávku. Ta je klíčová pro výkon ekonomiky. Po propadu HDP v roce 2023 můžeme letos doufat v alespoň minimální růst ekonomiky v případě nastartování domácí poptávky. Jedině tak se naplní očekávání MF na růst HDP o 1,9 % a ČNB, která doufá v růst o 1,2 %.“

24. 1. 
Renata Dvořáková povede Neit Consulting

Do vedení společnosti Neit Consulting byla jmenována Renata Dvořáková (52). Tuto českou společnost v roce 2005 založili a do konce loňského roku osobně řídili samotní majitelé Vlastimil Šimek a Radek Vojta. Díky silnému rozmachu řešení Data Intelligence, Enterprise Performance Management a Business Process Management (BPM), na které se Neit Consulting od svého počátku zaměřuje, firma dynamicky roste, a proto se majitelé rozhodli do jejího vedení jmenovat manažerku s dlouholetými zkušenostmi z řízení úspěšné nadnárodní IT společnosti. Renata Dvořáková přichází do Neit Consulting ze společnosti Oracle, kde strávila 17 let, posledních šest v pozici generální ředitelky české pobočky. Před příchodem do Oracle Czech sbírala zkušenosti ve společnostech Scala Business Solutions, Barco nebo Greensoft. Vystudovala Karlovu univerzitu v Praze a absolvovala MBA studia na Rochester Institute of Technology.

23. 1. 
Sudop CIT posiluje v segmentu IT bezpečnosti a infrastruktury, kupuje většinový podíl v X Consulting Co.

Skupina Sudop od roku 2018 buduje v současnosti již jednu z největších IT skupin v ČR, nyní majetkově vstupuje do české IT konzultační firmy X Consulting Co., zaměřující se na IT bezpečnost a komunikační infrastrukturu. X Consulting si od vzniku v roce 2018 získal místo na trhu IT infrastrukturních řešení, kde poskytuje konzultační služby, realizaci komplexních projektů a služby zákaznické podpory. Projekty realizuje v soukromém i veřejném sektoru. V roce 2023 dosáhl obratu přes 300 milionů korun s týmem 30 lidí. Sudop CIT je skupina založená majiteli Sudopu. Ti vedle svého projektového businessu založili právě Sudop CIT, aby rozšířili záběr podnikání mimo původní inženýrskou činnost, a to primárně skrze akvizice úspěšných středoevropských IT firem.

22. 1. 
FTMO kupuje marketingovou agenturu eVisions

Nejrychleji rostoucí firma střední Evropy, česká platforma pro tradery FTMO, akvírovala marketingovou agenturu eVisions, která na trhu existuje od roku 2013. Tato česká agentura působí v oblasti online marketingu a internetové reklamy a mezi její klienty patří společnosti DODO, Heureka, Vodafone, Moneta nebo Teta Drogerie. Tým eVisions staví na zkušenostech z mezinárodního marketingu a pomáhá klientům už řadu let expandovat do regionů DACH a CEE. Hlavní zaměření, ale také zkušenosti z marketingu v oblasti bankovnictví a financí, jsou jedním z hlavních důvodů, proč obě společnosti k akvizici přistoupily. Transakce, jejíž hodnota se pohybovala v řádu vyšších desítek milionů korun, je tak dalším krokem FTMO na cestě v rozšiřování jejích aktivit. Zároveň se jedná o ojedinělou transakci na marketingovém trhu, neboť za akvizicí stojí úspěšná fintech společnost s cílem akvírovanou firmu rozvíjet, a nikoli mediální agentura.

19. 1. 
Novým ředitelem brandu, marketingu a komunikace v UNIQA je Jakub Drobec

Značku UNIQA rozvíjí od ledna tohoto roku nový ředitel Jakub Drobec, který má za sebou více jak dvacetileté mezinárodní zkušenosti z řízení marketingu. Získával je postupně ve společnostech jako Generali Germany, Google EMEA a Amazon Germany. Podílel se také na významných Big Tech a internacionálních projektech v oboru pojišťovnictví. Po deseti letech se rozhodl vrátit se domů a podpořit rozvoj české a slovenské UNIQA, kde je zodpovědný za brand, marketing a komunikaci. UNIQA je nyní po fúzi se společnostmi AXA (2021) silnou česko-slovenskou skupinou. Vedle pojištění poskytuje zákazníkům už komplexní finanční služby, včetně spoření na penzi a investic.

18. 1. 
Ředitelkou sekce zahraniční sítě CzechTrade je Ivana Třosková

Ředitelkou sekce zahraniční sítě CzechTrade je od ledna Ivana Třosková, která má dlouholeté zkušenosti s vedením zahraniční kanceláře i regionálního centra CzechTrade. Jejím hlavním cílem je zajistit kvalitní fungování zahraniční sítě CzechTrade a v souladu s nově přijatou strategií prosazovat v zahraničí české výrobky s vysokou přidanou hodnotou. Ivana Třosková do agentury CzechTrade poprvé nastoupila v roce 2010, kdy pracovala v oddělení exportních příležitostí. Od roku 2011 pak zastávala pozici ředitelky zahraniční kanceláře v Itálii a následně i ředitelky regionálního centra pro oblast Jižní Evropy a Balkánu. Má bohaté zkušenosti s exportním servisem v zahraničí a vynikající jazykové znalosti. Její poslední pracovní zkušenost je z Italsko-české obchodní a průmyslové komory, kde pracovala jako Business Development Manager.

17. 1. 
KPMG posílil expert na restrukturalizace Mikeska

Do transakčního týmu KPMG Česká republika nastoupil odborník na firemní restrukturalizace, korporátní finance a insolvence Lukáš Mikeska, který má přes dvacet let zkušenosti z různých rolí, mimo jiné z EY, Citibank a Clifford Chance. Mikeska zastává pozici Director v oddělení transakčního poradenství. Je členem Turnaround Management Association v Česku a na Slovensku. Pomohl například vyřešit bankovní dluhy jednoho slovenského výrobního závodu. Od roku 2020 spoluřídil úspěšnou restrukturalizaci největších českých aerolinek Smartwings, ochromené koronakrizí. Restrukturalizace umožnila předejít insolvenci Smartwings. Mikeska dosud působil v poradenské sekci společnosti EY, kde byl ředitelem v týmu zaměřeného na korporátní finance a restrukturalizace.

16. 1. 
Pipedrive má ředitele zákaznické spokojenosti, stal se jím Daniel Martin

Růst firmy si žádá větší dohled a organizovanost. Estonský scaleup Pipedrive, který na trh přináší CRM platformu, vždy kladl důraz na uspokojení potřeb svých zákazníků. Platforma byla vytvořena se záměrem podpory prodeje a zefektivnění procesů malých a středních podniků. Nyní chce Pipedrive přiblížit produkt klientům ještě více. Do nově zřízené pozice VP customer experience nastupuje Daniel Martin, který se postará o inovaci a akceleraci zákaznické péče. Daniel do společnosti přináší 13 let zkušeností s budováním a vedením výkonných týmů v rámci optimalizace, personalizace a zákaznických služeb. U Pipedrive Daniel také uplatní své bohaté konzultační zkušenosti, know-how v obchodním sektoru, ale i praxi v rámci plánování rozvoje byznysu, návratnosti investic či marketingu.

15. 1. 
Českomoravská Nemovitostní posiluje svůj tým o zkušenou finanční ředitelku Alici Augustovou

Česká realitní skupina Českomoravská Nemovitostní rozšířila svůj tým. Do role finanční ředitelky byla jmenována Alice Augustová, profesionálka s téměř třiceti lety praxe v oblasti financí a nemovitostí. Její zkušenosti a odborné znalosti pomohou nastartovat další fázi růstu společnosti a posílit pozici ČMN na českém realitním trhu. Alice Augustová má za sebou bohatou kariéru ve světě financí. Posledních 17 let působila jako finanční ředitelka nadnárodní realitní skupiny Atrium (nyní G-City) s odpovědností za Českou republiku a Slovensko. Současně zastávala pozici jednatelky a členky představenstva všech společností v rámci skupiny. Její role zahrnovala zabezpečení ekonomické stability a zajištění růstu zisku. V nové pozici bude mít klíčovou roli při zajišťování finančního zdraví skupiny a podpoře jejího růstu. Kompetence Alice Augustové budou zahrnovat řízení finančních procesů, risk management, finanční plánování a komunikaci s externími partnery, včetně bank a auditorů. Bude také zodpovědná za reporting vlastníkům společnosti.

12. 1. 
Nový CEO Woltu Tomáš Beniak

Český Wolt má nové vedení. Novým CEO pro ČR se stal Tomáš Beniak, který do nynějška vedl Wolt také na Slovensku. Mezi hlavní priority společnosti pro letošní rok patří pod jeho vedením podpora expanze Woltu do regionů, posilování pozice v retailovém segmentu i posun B2B služeb. Tomáš Beniak přebírá Wolt v době, kdy jsou jeho služby k dispozici ve 36 českých městech. Prioritou pro příští rok je rozšířit jejich dostupnost v dalších desítkách menších i větších městech a posílit pozici Woltu v České republice. Neméně podstatným cílem bude rozšíření Woltu do retailu, především v oblasti rozvozu potravin.

11. 1. 
Luigi’s Box akvíroval pražské Persoo a posiluje svou pozici na evropském trhu

Rostoucí slovenská společnost Luigi’s Box zakončila minulý rok úspěchem – koupí českého konkurenta Persoo. Akvizicí v řádu milionů eur tak upevní svou pozici lídra v optimalizaci vyhledávání na českém a slovenském trhu. Luigi’s Box, který s pomocí umělé inteligence poskytuje e-shopům personalizované vyhledávání a doporučování produktů, je již čtvrtým rokem ziskový a dva roky po sobě se umístil v žebříčku Deloitte Fast 50 ve střední Evropě. Společnost si vydobyla pozici mezi předními světovými e-commerce search platformami a akvizicí Persoo, které se stane plnohodnotnou součástí Luigi’s Box, přechází do nové etapy růstu.

10. 1. 
Savills posiluje

Savills posílil svůj investiční tým a jmenoval Frasera Watsona Head of Investment pro Českou republiku a Slovensko. Fraser Watson působí ve společnosti Savills od roku 2018. Je zkušeným profesionálem v oblasti nemovitostí s více než dvacetiletou praxí a bohatými zkušenostmi s poskytováním komplexního poradenství v rámci všech realitních sektorů. Investiční tým Savills se také rozšiřuje o nového člena, kterým je Hugo Fischer. Nastupuje do investičního týmu na pozici Associate a přináší s sebou řadu zkušeností v oblasti investic do nemovitostí, správy majetku a developmentu.

9. 1. 
Šéfem BizDev/Marketingu společnosti TOVEK se stal Petr Vancl Hochberger

Společnost TOVEK jmenovala nového ředitele oddělení Business Developmentu a Marketingu. Stal se jím Petr Vancl Hochberger, který předtím v této společnosti působil v oddělení Business Developmentu. Do TOVEK přišel s cennými zkušenostmi z pozice Vedoucího zpravodajské sekce na Vrchním velitelství spojeneckých sil v Evropě (SHAPE). Hlavním úkolem Petra bude aktivně rozvíjet a identifikovat nové obchodní příležitosti nejen v České republice, ale i v zahraničí. Jeho značnou předností jsou praktické zkušenosti s analýzou dat, což mu umožňuje lépe pochopit potřeby zákazníků. Je absolventem Univerzity Obrany v Brně, kde získal inženýrský titul v oboru Komunikační a informační systémy.

8. 1. 
Air Bank získala za rok 2023 nejvíce klientů od svého vzniku, má jich už 1,2 milionu

Air Bank chce i letos rozšířit portfolio služeb pro běžné spotřebitele i pro malé podnikatele. „Loni jsme rozšířili zacílení i na živnostníky a naši klienti si mohou spravovat veškeré finanční potřeby od osobních přes služby spojené s podnikáním až po správu rodinných financí, včetně dětských účtů. Brzy představíme spolu s dalšími platební řešení Cvak, které pomůže v České republice rozšířit možnosti bezhotovostního placení. Půjde o kvalitativně významný posun pro klienty. Chystáme nový produkt v oblasti individuálních investic i další vylepšení,“ říká Michal Strcula, generální ředitel a předseda představenstva Air Bank. Ta loni rozšířila služby pro fyzické osoby i živnostníky, v aplikaci My Air spustila unikátní bezúročné rozložení nečekaných výdajů a ve spolupráci s dalšími bankami více než zpětinásobila počet bankomatů s výběry hotovosti zdarma. Byla mezi prvními, které u nás nabídly platby na kontakt, které si v Air Bank aktivovalo na 110 tisíc klientů. Air Bank propojila i svět bankovnictví a telekomunikací, když s O2 daly společným zákazníkům možnost získat měsíčně odměnu ve výši 300 korun. Do budoucna přibudou výhody i od dalších firem v rámci skupiny PPF.

4. 1. 
Marek Prorok posilou Zebra Systems

Společnost Zebra Systems oznámila novou posilu do svého obchodního týmu, kterou se stal Marek Prorok. Z pozice Sales Managera bude v Zebra Systems řídit obchodní rozvoj Company (Un)Hacked, nového projektu zaměřeného na školení zaměstnanců ve virtuální realitě s cílem posilovat kybernetickou bezpečnost ve firmách a organizacích. Marek Prorok má zkušenosti v oblasti médií, vzdělávání a sociologie z působení v rolích projektového manažera, lektora, prezentátora, editora, autora a obchodního zástupce. Jako zástupce šéfredaktora moravskoslezského Magazínu Patriot spoluvytvářel strategii rozvoje časopisu. Ve společnosti RPIC-ViP působil jako trenér, lektor a projektový manažer v oblasti rozvoje firemní kultury a výkonnosti. Předtím zastával pozici vedoucího sociologického výzkumu v České televizi.

22. 12. 
Marc Hedrich jmenován novým prezidentem a CEO společnosti Kia Europe

Kia jmenovala Marca Hedricha do pozice prezidenta a CEO, který bude od ledna 2024 působit na nové pozici v evropské centrále společnosti. Navazuje tím na předchozí kariéru u značky Kia, kde v průběhu posledních devět let zastával vyšší manažerské pozice – naposledy jako prezident společnosti Kia France. Funkci přebírá po Wonu Jeongu Jeongovi, který uvedenou roli zastával poslední čtyři roky. Marc Hedrich přináší řadu zkušeností, které načerpal v rámci vyšších manažerských pozic na národní i mezinárodní úrovni během více než 30letého působení v automobilovém průmyslu. Vedle poslední role prezidenta Kia France zastával řadu seniorních pozic v předních automobilových společnostech. Po dobu svého působení u značky Kia napomohl posunout všechny strategické i provozní oblasti – od prodeje přes marketing a produkty až po zákaznické služby a maloobchod.

21. 12. 
Nejdůležitějšími faktory pro úspěšný export je kvalita produktu, cena a zákaznický servis

Pro 81 % českých firem je nejdůležitějším předpokladem pro úspěch na zahraničních trzích kvalita produktu, 68 % z nich staví na první místo cenu a kvalitu zákaznického servisu a pro 35 % jsou to inovace a marketing. Celkem 63 % respondentů zdůraznilo, že pro dosažení lepších pozic v zahraničí by firmy měly klást větší důraz na zpětnou vazbu zákazníků a rychlou adaptaci a dle 49 % na zvýšení investic do výzkumu a vývoje. Zajímavým trendem je i uvědomění si potřeby přizpůsobit své výrobky mladé generaci, což potvrdilo 64 % firem. Vyplývá to z exportního průzkumu agentury na podporu obchodu CzechTrade, do kterého se zapojilo 115 firem. Výsledky průzkumu poskytují důležité informace o prioritách a výzvách, kterým české firmy čelí při expanzi do zahraničí.