Návrhy a testování zabezpečení IT infrastruktury, konzultace, vzdělávání zaměstnanců v oblasti kybernetické bezpečnosti i pohotovost v případě napadení ransomwarem. Na to se zaměřuje bezpečnostní tým technologické společnosti ČMIS, která se rozrostla o nové experty v čele s novým manažerem kybernetické bezpečnosti Janem Bufkou. Ten dříve řídil kybernetickou bezpečnost v mediální skupině MAFRA, pracoval jako systémový inženýr pro oblast bezpečnostních technologií známých světových výrobců nebo spravoval a rozvíjel síťová řešení v Czech Airlines. Celkově se ČMIS rozrostl o deset nových specialistů.
Společnost Acronis a globální investiční fond EQT X oznámily, že EQT získá většinový podíl ve společnosti Acronis. Zakladatelé, vedení a stávající investoři, včetně fondů a účtů spravovaných společnostmi CVC, Springcoast a BlackRock Private Equity Partners, zůstanou významnými menšinovými akcionáři. Hodnota transakce je vyšší než během posledního financování v roce 2022. Acronis byl založen v roce 2003 a je předním dodavatelem IT řešení pro poskytovatele řízených služeb (MSP), který nabízí nativně integrovanou, vysoce efektivní platformu kybernetické bezpečnosti a ochrany dat. Na trhu, kde roste objem dat a portfolio výpočetních nástrojů a kde si podniky stále více uvědomují důležitost kybernetické bezpečnosti, umožňuje Acronis zákazníkům outsourcovat IT kapacity při zajištění vysokých standardů bezpečnosti, integrity a spolehlivosti dat. Prostřednictvím svého partnerského MSP kanálu má Acronis dobrou výchozí pozici pro další rychlé rozšiřování své sítě. S 15 pobočkami po celém světě a více než 1700 zaměstnanci pokrývá partnerská síť Acronis více než 150 zemí, což umožňuje více než 20 000 poskytovatelům služeb chránit přes 750 000 organizací.
Oddělení Property Managementu Savills od posílila profesionálka v oblasti správy nemovitostí Petra Gavendová, která do společnosti nastoupila na pozici Business Development Lead. Během své kariéry získala zkušenosti v oblasti strategického řízení nemovitostí, správy budov či nastavování provozních a finančních cílů v souladu s plány a vizemi investorů nebo majitelů či nájemníků nemovitostí. Hlavní úlohou Petry v Savills bude rozšiřování činnosti v oblasti rozvoje podnikání, správa stávajících klientských portfolií a dohlížení na implementaci strategií v rámci nových mandátů. Petra Gavendová přichází do Savills z poradenské společnosti Knight Frank, kde řídila oddělení správy nemovitostí. V minulosti získala zkušenosti napříč realitními sektory, včetně kancelářského a průmyslového, ale i v sektoru obchodních center a retailu.
Novým konzultačním ředitelem společnosti BiQ Group se stává Vladimír Výborný. Má odborné a byznysové znalosti v oblasti digitalizace, implementace ERP, CMS či ECM. Ty nabyl ve společnostech Tieto, Pontech, Itelligence nebo ČD – Informační Systémy. Výborný v BiQ Group pomůže rozvíjet obchodní strategii a propojovat služby pro nové i stávající zákazníky napříč skupinou. Dále bude mít na starosti rozvoj konzultačních služeb včetně rozšíření týmu. V neposlední řadě se zaměří na komplexní projekty a cloudové služby (např. v oblasti SAP S4/HANA a SAP Cloud) s důrazem na enterprise zákazníky.
Do Rowan Legal přichází advokát Vojtěch Bartoš, specializující se na ochranu osobních údajů. Mgr. Vojtěch Bartoš je expertem na oblast osobních údajů a soukromí, digitální marketing a smluvní a evropské právo. Přichází z advokátní kanceláře Havel & Partners, zkušenosti získal i jako právník oddělení Mezinárodní arbitráže a ochrany zahraničních investic Ministerstva financí ČR. V rámci své praxe se věnoval médiím a jejich propojení s právem, v minulosti přispíval do justiční přílohy tuzemského deníku či jako moderátor pořadu zabývajícího se justicí v České televizi. Vojtěch je také spoluautorem odborného komentáře k GDPR.
Zajištění bezpečnosti firemních systémů a dat je klíčové pro úspěch každé firmy či instituce. IT ředitelé a bezpečnostní specialisté by proto měli být dobře informováni o nejnovějších trendech v oblasti hackingu. Příležitost získat aktuální informace o novinkách na tomto poli poskytne již 12. ročník odborné konference HackerFest. „HackerFest proběhne letos ve čtvrtek 26. září v CineStar na pražském Černém Mostě. Konference proběhne v hybridní podobě, všechny přednášky budou online streamované a nabídne přednášky předních odborníků na IT bezpečnost,“ říká výkonný ředitel Počítačové školy GOPAS Jan Dvořák.
V červenci 2024 uplynulo deset let od uvedení první hardwarové kryptopeněženky na světě. V roce 2014 Marek „Slush“ Palatinus a Pavol „Stick“ Rusnák představili první model hardwarového zařízení, které umožňovalo bezpečně uchovat přístupový klíč k manipulaci s vlastními kryptoměnami. Široké veřejnosti tak umožnili bezpečně držet kryptoměny bez technických znalostí. „Trezorů“ se dodnes prodaly téměř dva miliony kusů a poptávka stoupá. Za uplynulou dekádu kolem kryptopeněženek vyrostl trh, jehož hodnota je odhadována na stovky milionů dolarů a v příštích letech má dle mnoha průzkumů i nadále růst. Trezor ale nestojí jen za první hardwarovou peněženkou. Spolu s revolučním hardwarem totiž světu společnost představila i související bezpečnostní standardy, které používají téměř všechny kryptoměnové peněženky na světě a spolu s nimi také přes 100 milionů lidí.
Středoevropská divize společnosti Prologis nyní přivítala nového ředitele, Ondřeje Vodičku, který bude z České republiky řídit aktivity společnosti v oblasti rozvržení kapitálu v celém regionu. Jako Director of Capital Deployment bude dohlížet na využívání financí společnosti Prologis k podpoře růstu v České republice, na Slovensku a v Maďarsku. Sídlí v Praze a do regionálního týmu společnosti Prologis přináší zkušenosti z oboru, neboť je členem České komory autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě, dříve pracoval na různých vedoucích pozicích v regionu střední a východní Evropy ve společnosti Tesco a naposledy jako vedoucí akvizic ve společnosti P3 v České republice.
Na pozici šéfky marketingu společnosti Mailkit nastoupila Zuzana Skácelová. Dříve působila ve společnosti KOUKAAM Distribution, kde zastávala stejnou pozici. Zuzana se zaměří na posilování značky Mailkit na tuzemském i zahraničním trhu. „Mailkit je ryze česká firma s téměř 20letou historií. Její přidaná hodnota je ve vlastním vývoji, infrastruktuře a jedinečném expertním know-how. Je to špička v oboru a mezi její klienty patří řada velkých společností jako Škoda Auto, Notino nebo Lekarna.cz. I tak si dokázala udržet minimalistickou organizační strukturu, a to mě na Mailkitu nejvíc baví,“ říká Zuzana Skácelová, nová marketingová manažerka a doplňuje: „Paradoxně je Mailkit známější v odborných kruzích v zahraničí než u nás a na Slovensku. To vnímám jako velký deficit, který chci změnit. Chtěla bych, aby když se řekne kvalitní a spolehlivý nástroj pro e-mailovou a SMS komunikaci, aby měl každý na mysli jako první společnost Mailkit.“
Role vedoucí partnerky oddělení daňového a právního poradenství EY Česká republika se od července ujímá Lucie Říhová, jež ve firmě působí od roku 2004. Lucie Říhová je zkušenou a uznávanou daňovou expertkou s více než 20 lety zkušeností. Kromě jiného se specializuje i na daňové poradenství pro start-upy a rodinné firmy, vede v EY sektor EY Private a angažuje se v soutěži EY Podnikatel roku. Je aktivní členkou Komory daňových poradců a pravidelně přednáší na Vysoké škole ekonomické v Praze, kterou vystudovala. „Lucie přebírá tým daňového a právního poradenství ve skvělé kondici a v blízké budoucnosti se kromě jiného zaměří na rozšíření portfolia daňových a právních služeb,“ uvádí ke jmenování Lucie Říhové vedoucí partnerka EY Česká republika Martina Kneiflová.
Fond kvalifikovaných investorů J&T ARCH INVESTMENTS využil úpisu nově vydávaných akcií společnosti Tatry mountain resorts a.s. („TMR“) a s podílem 20,6 % se nepřímo stává jejím druhým největším akcionářem. Hlavním akcionářem zůstává zakladatel, předseda představenstva a generální ředitel Igor Rattaj. TMR je největším hráčem v oblasti cestovního ruchu ve střední a východní Evropě. Skupina vlastní a/nebo provozuje horská střediska, zábavní parky, hotely a další aktiva na Slovensku, v Polsku, České republice a Rakousku, do kterých v uplynulých 15 letech investovala přes 400 milionů eur. V posledním uzavřeném fiskálním roce (říjen 2023) dosáhla skupina TMR rekordního konsolidovaného zisku (EBITDA) ve výši 59,4 milionů eur, čímž překonala nejlepší výsledky z před-pandemických let. Úpisem nově získaný kapitál ve výši 120 milionů eur plánuje použít k posílení své kapitálové struktury.
Advokátní kancelář Rowan Legal povýšila v červenci do pozice seniorních advokátů Davida Oršulíka (na obrázku vlevo) a Jana Bořutu. David Oršulík se zabývá zejména soutěžním právem a bankovní a finanční regulací, Jan Bořuta se věnuje nemovitostnímu právu a veřejným zakázkám. Mgr. David Oršulík se dlouhodobě zaměřuje na právo hospodářské soutěže a regulovaná odvětví (zejména sektor bankovních a finančních služeb), dále oblast compliance a v poslední době také problematiku zahraničních investic (FSR). V oblasti soutěžního práva má rozsáhlé zkušenosti s poradenstvím při ohlašování spojení soutěžitelů nebo při zastupování klientů v řízeních před národními soutěžními úřady, Evropskou komisí nebo soudy. Mgr. Jan Bořuta se specializuje na právo veřejných zakázek, na stavební právo a také smluvní agendu. Má zkušenosti s řešením velkých infrastrukturních projektů, s přípravou specifických modelů stavebních projektů (metoda Design & Build nebo Public-Private-Partnership). Rovněž poskytuje právní poradenství jak zadavatelům veřejných zakázek, tak dodavatelům, a to v oblasti zadávacího a koncesního řízení i řízení před ÚOHS a soudy.
Český jednorožec Mews, který poskytuje ubytovacím zařízením systém pro správu rezervací, odbavení a vyřizování požadavků hostů, oznamuje jmenování nového prezidenta Michaela Coscetty. Coscetta, který sídlí v Miami. Ve vedení Mews bude řídit marketingové, obchodní a zákaznické týmy. Do týmu Mews přináší zkušenosti z úspěšných společností v oblasti pohostinství a fintechu, jako jsou Paxos a Compass. Mews má nyní 1100 zaměstnanců ve více než 20 zemích a Coscettova nová role je dalším krokem k zajištění úspěchu a škálovatelnosti v rámci stále komplexnější organizace. Dosažením tisíce zaměstnanců firma od konce loňského roku rostla o 18 % a toto číslo hodlá navyšovat, jen v oddělení vývoje, které z velké části sídlí v Česku, má tým vyrůst na 500 zaměstnanců.
Úspěch českého týmu Prologis v dosahování komplexní nabídky služeb je nyní potvrzen dvěma povýšeními. Anna Jůzová (na obrázku vlevo) a Kateřina Březinová přešly obě na pozici Senior manažerka pronájmů a zákaznické zkušenosti společnosti Prologis poté, co dlouhodobě vytvářely podmínky pro úspěšné podnikání zákazníků Prologis v České republice. Český tým společnosti Prologis se plně zaměřuje na zákaznicky orientovaný přístup a ztělesňuje hodnoty, díky nimž se společnost Prologis stala předním světovým developerem logistických nemovitostí. Prostory připravené na míru, jasné podmínky pronájmu a iniciativa PARKlife společně vytvářejí z parků Prologis místa, kde mohou prosperovat a růst firmy všeho druhu.
Česká pobočka poradenské firmy Deloitte má nového ředitele pro udržitelnost a ESG. Gabriel Marosi bude mít na starost ESG projekty pro největší tuzemské i nadnárodní firmy, včetně bankovního sektoru. „Občas se setkávám s tím, že firmy vnímají ESG jako nutné zlo. Z mých zkušeností však může být naopak skvělým motorem transformační změny firmy, díky které se může posunout o několik levelů výš. Cílem mé mise nebude jen pomáhat firmám s udržitelností, ale i s jejich růstem a rozvojem tak, že dokážou předehnat konkurenci. Těším se, že tuto vizi budu s klienty realizovat,“ říká Gabriel Marosi. Před příchodem do Deloitte řídil strategii, cíle, implementaci ESG a zeleného financování pro skupinu Erste Group. Kariéru začínal v České spořitelně jako garant pro zavádění nových standardů pro kapitálovou přiměřenost Basel 2. V krizových letech 2011 až 2014 vedl strategický risk management v druhé největší maďarské bance a později spravoval více než půlmiliardové portfolio problémových pohledávek v jedné z největších bank v Rumunsku.
Novou obchodní ředitelkou společnosti Koupelny Syrový se stala Lenka Brzáková, která přináší zkušenosti s vedením obchodních týmů i realizací firemní strategie. Zaměří se na rozvoj a naplňování obchodních plánů v kontextu plánované expanze společnosti i posilování vztahů se zákazníky. Lenka přichází z pozice obchodní ředitelky ve společnosti Nobilis Tilia, kde vedla tým obchodních zástupců, měla na starost tvorbu a realizaci obchodní strategie, otevírání nových prodejen i vznik B2B e-shopu. Pod jejími křídly se společnosti podařilo dosáhnout trojnásobného růstu obchodních výsledků. V nové pozici chce Lenka Brzáková poskytnout obchodnímu týmu Koupelen Syrový zázemí pro rozvoj a naplňování obchodních plánů. Důraz hodlá klást na naplňování filozofie prozákaznického přístupu a bourání stereotypů na koupelnovém trhu, kdy konkurenční hráči přesouvají péči o zákazníka do online prostředí. Koupelny Syrový naproti tomu vsází na osobní péči o zákazníka ve svých studiích a se svými instalacemi v kamenných pobočkách cílí na to, stát se pro zákazníky první volbou při plánování nové koupelny.
Komerční banka dne 18. července 2024 podepsala nezávazné Memorandum o porozumění se společností Société Générale Equipment Finance, S.A. (SGEF SA) a mateřskou společností Société Générale, S.A. (SG SA), jehož cílem je odkoupit od SGEF SA zbývající podíl ve výši 49,9 % v SG Equipment Finance Czech Republic s.r.o. (SGEF CR). Tento odkup by se uskutečnil současně se zamýšleným prodejem aktivit skupiny SG SA v oblasti Equipment Finance francouzské finanční skupině Groupe BPCE, včetně akcií společnosti SGEF SA (jejíž součástí však nejsou aktivity v České republice a na Slovensku). „Přistupujeme k tomuto kroku jako dosavadní majoritní akcionář SGEF CR. Dokoupení zbývajícího podílu je pro Komerční banku logickým a strategickým krokem, který má za cíl ještě více prohloubit naši dlouhodobou a úspěšnou spolupráci na trhu financování firemních investic,“ uvedl Jan Juchelka (na úvodním obrázku), předseda představenstva Komerční banky.
Společnost MK Lůžkoviny, která se specializuje na prodej bytového textilu, rozšířila své marketingové oddělení. Jeho novým ředitelem se stává Ivo Kokinda. Ten dříve působil v managementu online lékárny Pilulka, na začátku kariéry pracoval v mediální agentuře Omnicom Media Group. Vedoucí pozice zastával rovněž ve společnostech Astratex či nakladatelství Euromedia Group a jejich platformách Luxor.cz, Booktook.cz nebo Knizniklub.cz. Nasbíral tak bohaté zkušenosti, které nyní bude uplatňovat v rozvoji této prosperující rodinné firmy.
Acronis oznámil, že jeden ze stěžejních produktů Acronis Cyber Protect Home Office se s novou verzí vrací ke svému původnímu názvu Acronis True Image. S nejnovější verzí produktu Acronis True Image, která se vyznačuje vyšším výkonem a rozšířenými možnostmi kybernetické bezpečnosti, získají uživatelé nástroj odpovídající aktuálním bezpečnostním výzvám. Aplikace Acronis True Image, která byla představena v roce 2003, je již po desetiletí pojmem, který zajišťuje bezpečnost domácích uživatelů. Rozhodnutí o obnovení původního názvu je odrazem tradice a důvěry zákazníků v tento produkt v průběhu více než 20 let.
Do top managementu technologické společnosti Algotech nově přibyla Alena Vongrejová, když z pozice ERP manažerky povýšila na ERP ředitelku. Ve firmě působí desátým rokem. Na nové pozici se zaměřuje zejména na produktizaci portfolia a expanzi služeb na zahraniční trhy. V Algotechu začínala Vongrejová jako ERP finanční konzultantka a postupně se propracovala na pozici ERP manažerky. Z pozice ERP ředitelky se mimo jiné podílí na expanzi ERP služeb na nové trhy v regionu střední a jihovýchodní Evropy a související vytváření lokalizačních balíčků pro Slovensko, Maďarsko či Rumunsko.
Na pozici generálního ředitele největšího českého zážitkového portálu Slevomat nastupuje Tomáš Braverman, který střídá Matěje Dvorského. Braverman přichází ze společnosti Heureka Group, kde působil deset let jako generální ředitel celé skupiny. Dvorský po odchodu Ladislava Veselého jako interim CEO působil tři a půl měsíce, nyní se vrací na pozici komerčního ředitele.
Logistický operátor WE|DO by Allegro se mění na One by Allegro. Společnost tak sjednocuje název a identitu značky na všech trzích, na kterých působí s cílem přinést lepší služby zákazníkům i obchodníkům. Rebranding přichází souběžně s uvedením One Boxů, vlastních výdejních boxů společnosti Allegro, na český trh. V provozu je v tuto chvíli více než 140 z nich. „Pro naše zákazníky je doručování do výdejních boxů stabilně jedním z nejoblíbenějších způsobů dopravy a míra jejich využívání roste. Spuštění naší vlastní sítě výdejních boxů je přirozeným krokem, jak dále zvýšit pohodlí při nakupování a posunout celkovou kvalitu našich služeb,“ říká Jakub Kłoczewiak, provozní ředitel společnosti Allegro.
Savills posiluje tým Building & Project Consultancy, do kterého přichází Martin Solár a Lucie Kratochvílová. Martin je odborník v oblasti projektového řízení a technical due diligence průmyslových a retailových projektů. Lucie bude oporou oddělení v oblasti cenového řízení a koordinace projektů. Martin Solár posílí oddělení díky zkušenostem, které získal u developera průmyslových nemovitostí Panattoni. Působil také ve společnosti SENTIENT. Martin Solár vystudoval Chalmers University of Technology v Göteborgu a Slovenskou technickou univerzitu v Bratislavě. V Savills rozšíří projektový tým na pozici Associate, Senior Project Manager – Building & Project Consultancy a bude zodpovědný za seniorní řízení projektů v oblasti výstavby. Lucie Kratochvílová přichází ze společnosti LET‘S BUILD, která zajišťuje projektové a architektonické služby ve stavebnictví. Do týmu přináší zkušenosti z oblasti plánování a řízení stavebních projektů od tvorby rozpočtů, plánování harmonogramu, koordinace subdodavatelů a monitoringu průběhu projektů. Vystudovala Vysokou školu technickou a ekonomickou v Českých Budějovicích obor konstrukce staveb. V Savills nastupuje na pozici Junior Cost & Project Manager a bude podporou týmu zejména v oblasti cenového řízení, tvorby harmonogramů a koordinace projektů.
Na pozici marketingového ředitele fintechového startupu wflow nastoupil Tomáš Šebesta. V nové roli se zaměří primárně na podporu obchodního týmu v rámci inbound marketingu posílení znalosti značky a prohloubení strategických partnerství napříč marketingovými kanály. Společnost wflow automatizuje účetní procesy pomocí umělé inteligence, což podnikatelům výrazně šetří čas a peníze eliminací manuální práce s účetními doklady.
Příprava na další růst, škálování i akvizice firem. To je směr, kterým se v posledních letech vydalo české FTMO. Zakladatelé globálně úspěšné platformy pro aspirující tradery Otakar Šuffner a Marek Vašíček se proto rozhodli rozšířit tým vedení o zkušené odborníky. Právní tým FTMO nově povede Eva Svobodová, která má firmě pomoci s právní stránkou akvizic a transakcí. Díky svému 18letému působení v jedné z největších právních společností světa White & Case má v těchto oblastech špičkové znalosti. Druhou posilou je Radek Dyntar, který bude mít za úkol vést finanční oddělení firmy. V posledních šesti letech pracoval jako finanční ředitel evropské větvě světoznámé právní kanceláře Dentons. Nové posily přicházejí v kontextu globálního růstu skupiny FTMO a podle zakladatelů se zároveň jedná o důkaz, že se firma může chlubit kvalitní reputací.
Česká skupina Mint slaví 20 let od svého založení, za které se stala součástí nemovitostního trhu. Při této příležitosti skupina oznámila rozšíření svého vedení o dva nové partnery – Erika Janovského (na obrázku vlevo), investičního manažera vedoucího MINT rezidenční fond, a Jaroslava Midu, který řídí komerční část Mint Investments. Tým partnerů se tak rozšířil vůbec poprvé od založení skupiny v roce 2004. Důvodem jsou velké ambice výrazně zvýšit růst skupiny v dalších letech. Aktuálně skupina spravuje portfolio komerčních nemovitostí s hodnotou přes miliardu eur, toto číslo chce do pěti let zdvojnásobit. V komerčních nemovitostech plánuje do deseti let rozšířit svůj rezidenční fond na deset tisíc bytů.
Společnost Alma Career jmenovala Jozefa Plška ředitelem komunikace a členem manažerského týmu. Jozef Plško bude zodpovědný za posilování komunikace a korporátních vztahů Alma Career v aktivním dialogu a spolupráci se zástupci státu, zaměstnavateli a zaměstnanci, nevládními organizacemi a dalšími zainteresovanými stranami ve střední Evropě, na Balkáně a v Pobaltí. Jozef pochází ze Slovenska a žije v Bratislavě, kde bude působit. Alma Career se zaměřuje na to, aby přispěla k řešení stále akutnějšího nedostatku pracovních sil v Evropě. Podle Eurostatu má více než 75 % společností v EU již nyní potíže s hledáním profesionálů s potřebnými dovednostmi. Podle EU téměř 63 % malých a středních podniků v EU nemůže najít potřebné talenty. Zároveň je nyní v EU neaktivních 21 % lidí ve věku 20–64 let a ke vstupu na trh práce potřebují cílenou pomoc.
Nezisková organizace Czechitas, která ženám otevírá svět IT, představuje novou tvář. Její stěžejní oddělení Partnership & Fundraising povede Dagmar Ficová. Ta pracovala poslední rok v PKN Orlen (dříve Benzina) jako Head of Sales a svoje zkušenosti z obchodu chce využít pro péči o stávající podporovatele, získání nových partnerů a vyhledávání grantových příležitostí pro neziskovku Czechitas. Nedílnou součástí práce nové manažerky bude také podpora nadačního fondu Czechitas. Jeho hlavním cílem je podat pomocnou ruku ženám, které se chtějí rekvalifikovat do IT, ale nemohou si finančně dovolit zaplatit již tak zvýhodněné kurzovné. Dagmar vystudovala obchodní akademii a lyceum, o řadu let později navázala v rámci celoživotního vzdělávání dokončením studijních programů MBA a LL.M. Před PKN Orlen pracovala 12 let v Arval BNP Paribas Group, kde končila na pozici Head of Sales.
Investiční a společenský klub Venture Club oznamuje změny ve vedení jednoho ze svých investovaných projektů, deep-tech společnosti Sanezoo. V rámci dlouhodobého strategického plánu vedení přebírá nový CEO, Luboš Nebesař. Při této příležitosti se firma zase o něco více zaměřuje na posílení financování pro rozvoj zahraničních aktivit. Správní rada jmenovala do role CEO a předsedy správní rady, Luboše Nebesaře, který převezme provozní a obchodní řízení společnosti s cílem akcelerovat její tržní trakci, zlepšit procesy ve firmě a zvýšit výkonnost obchodu. Nové vedení bude také posilovat obchodní oddělení s cílem rozšířit nabídku produktových zakázek vedle stávajících projektových zakázek.
Zuzana Kocmaníková je od 17. června novou generální ředitelkou společnosti NTT Czech Republic s.r.o., která je součástí skupiny NTT DATA. Vedení převzala od Michaela Paiera, který jako Senior Vice President Regional Director Europe NTT DATA dočasně vedl české zastoupení po odchodu dlouholetého generálního ředitele Petra Hübla do penze. Zuzana Kocmaníková byla téměř pět let generální ředitelkou společnosti IBM pro Českou republiku a Slovensko a celkem na různých obchodních pozicích, včetně obchodní ředitelky pro státní správu, strávila v IBM skoro 20 let. Rodačka z Považské Bystrice vystudovala obor Ekonomika služeb a cestovního ruchu na Ekonomické fakultě Univerzity Matěje Bela v Banské Bystrici. Svoji profesní dráhu zahájila prodejem nákladních vozů do Číny a Jižní Koreje, později obchodovala i s bavlnou, uhlím nebo ocelí. S využitím svých zkušeností se zaměří na poskytování řešení a služeb pro státní správu. Především v oblasti kybernetické bezpečnosti, digitalizace nebo efektivního využití dat.
Dozorčí rada Komerční banky zvolila na další období Jana Juchelku členem představenstva KB. V souvislosti s uplynutím funkčního období ho dozorčí rada znovu zvolila s účinností od 5. srpna 2025. Jan Juchelka od roku 1995 působil ve Fondu národního majetku České republiky, v letech 2002 až 2005 byl předsedou výkonného výboru. V letech 1999 až 2006 byl členem dozorčí rady Komerční banky (KB). Do KB nastoupil v roce 2006 jako ředitel pražské Obchodní divize korporátního bankovnictví a následně v tomtéž roce na pozici člena představenstva zodpovědného za řízení úseků Top Corporations a Investičního bankovnictví. Od roku 2012 pracoval v centrále Société Générale v oblasti Korporátního a Investičního bankovnictví, kde působil na pozici Managing Director, Head of Coverage se zodpovědností za korporátní klientelu v regionu střední a východní Evropy, Středního východu a Afriky. Současně působil jako Senior Banker pro oblast střední a východní Evropy.
Vedení komunikace NN Životní pojišťovny a NN Penzijní společnosti se ujal Martin Žabka, který bude zodpovídat za interní a externí komunikaci, ale i za rozvoj aktivit v oblasti sociální odpovědnosti NN a firemní kultury. Martin Žabka má více než 20 let zkušeností v oblasti PR a interní komunikace, a to jak z korporátního, tak z agenturního prostředí. Působil ve společnostech jako Heureka Group, Novartis nebo O2 Czech Republic. V NN bude zodpovědný za všechny interní a externí komunikační aktivity – rozvoj vztahů s médii, realizaci efektivních PR kampaní, organizaci interních akcí pro zaměstnance a řízení CSR iniciativ s cílem podpořit komunitu i životní prostředí.
Společnost Thein Security, člen investiční skupiny Thein, s potěšením oznamuje nového člena na pozici Sales Director, Petra Zahálku. Tento krok je součástí strategického plánu rozvoje obchodních dovedností a posílení týmu. Petr Zahálka přináší do Thein Security více než osmnáct let zkušeností z oblasti obchodního a technického managementu. V nové roli má mít na starosti posílení schopností týmu a rozvoj obchodních a technických znalostí Key Account manažerů. Petr je absolventem Českého vysokého učení technického v Praze. Během své kariéry zastával různé obchodní a technické role, přičemž posledních osmnáct let působil ve společnosti TD SYNNEX. Zde se specializoval na bezpečnostní technologie, zejména na produkty společnosti Palo Alto Networks, a vedl rozvoj zákaznické sítě této značky v České republice.
Do čela marketingu a komunikace skupiny ČSOB nastupuje Jiří Jón. Zkušený odborník na strategickou komunikaci značek přebírá vedení týmu, který má na starosti korporátní a marketingovou komunikaci celé skupiny včetně jejích dceřiných společností. Jiří přichází do ČSOB z globální agentury Ogilvy. Za svou práci získal několik ocenění marketingové efektivity Effie a kreativních cen ADC awards. Jiří má zkušenosti i z dalších předních agentur. Vystudoval mezinárodní obchod, studoval marketing ve Španělsku a magisterský diplom z reklamy získal v USA. Vedení marketingu a komunikace skupiny ČSOB přebírá po Renatě Němcové Pixové, která zůstává i nadále součástí týmu marketingové komunikace, který povede.
Skupina DEPO Ventures oznámila investici do startupu Finlay, který pomáhá společnostem s náborem talentů pomocí umělé inteligence. O nábor budoucnosti se starají odborníci s bohatými zkušenostmi z českého technologického jednorožce Mews. Jejich nový startup Finlay přináší inovativní využití umělé inteligence, jež firmám umožňuje hledat talenty rychle a efektivně. Projekt získal první investici ve výši 7,6 milionu korun od investiční skupiny DEPO Ventures a fondu J&T Ventures na další expanzi. Finlay (fotografie týmu na obrázku) přináší zásadní inovace do oblasti recruitingu díky svému unikátnímu AI agentovi. Tato technologie automatizuje a zjednodušuje celý proces náboru, od hledání talentů přes jejich hodnocení až po podporu v průběhu výběrového řízení. AI agent vyhledává kandidáty nejen na tradičních platformách, jako je LinkedIn, ale i na méně obvyklých portálech, jako jsou Reddit, Stack Overflow a GitHub. Díky tomu firmy získávají přístup k širšímu spektru talentů.