Hlavní navigace

Do poskytování služeb se bude investovat víc než vloni

 Autor: IFS
Kdo už ve jménu servitizace investoval a jak se mu dařilo? Servitizace jako budoucnost průmyslové výroby je čím dál častěji řešeným tématem. Novému obchodnímu modelu, který následují společnosti jako Rolls Royce, Philips, Xerox nebo Beijer Electronics, se věnují například data Annual Manufacturing Report 2017. Jak vypadá servitizace v praxi? A jak se výrobním společnostem poskytování služeb vyplácí?
11. 10. 2017

Sdílet

Čísla mluví jasně a ta která se týkají servitizace ještě jasněji. Podle Annual Manufacturing Report 2017, který publikovala společnost Hennik Research, až 48% společností plánuje investovat v příštím roce do servitizace více než vloni. Celkem 83 % pak považuje za hlavní výhodu servitizace následné zvýšení prodejů.

 

Bezmála polovina podniků se servitizací začíná

 

IFSDalší čísla mluví o tom, že celých 44 % podniků je teprve na začátku procesu implementace nového obchodního modelu soustředícího se na poskytování přidaných služeb. Bezmála 40% z nich uvádí, že je to způsobeno nedostatečným porozuměním problematice. Na nové podmínky reagují vývojáři podnikových softwarů a aplikací, které pomáhají společnostem zpracovávat data. Snadno a rychle.

 

„Podniky mají díky moderním softwarovým řešením k dispozici data nejen z výroby, ale i o svých zákaznících. Mohou na základě analýzy těchto dat adekvátně reagovat a přizpůsobovat vývoji obchodní plán společnosti,“ vysvětluje ředitel společnosti IFS Czech s.r.o. Jozef Kováčik. Práce s daty je důležitá, nejen protože umožňuje naplnit potřeby zákazníků, ale díky prediktivním analýzám je dokáží podniky do jisté míry také předvídat.

 

Jak vypadá servitizace v praxi?


Servitizace může vypadat různě. Firma Philips například nabízí jako službu osvětlení. LED svítidla poskytla letišti v Amsterdamu. Tuto službu nabízí ale také městům nebo velkým korporátním společnostem, které tak snižují své náklady. Neprodává pouze produkt, ale kompletní řešení, díky kterému letiště Amsterdam-Schiphol snížilo spotřebu elektrické energie o celých 50 %.

 

Jaké služby čekáte od společnosti Xerox?

 

I společnost Xerox se rozhodla poskytovat ke svým produktům službu. „Americká globální korporace se výrazně odklonila od obchodního modelu zaměřeného na produkty k modelu zaměřenému na služby už před několika lety. Soustředí se na podnikový outsourcing, tisk dokumentů, digitální tisk a softwarová řešení,“ popisuje Jozef Kováčik ředitel společnosti IFS Czech s.r.o. Jejími spokojenými zákazníky jsou například agentura Reuters, která snížila své náklady až o 19 %.

 

Jakou roli hraje podnikový software?


Společnost Beijer Electronics má zkušenosti v oblasti průmyslové automatizace a datové komunikace. I švédský výrobce hardwaru pro elektroniku se rozhodl dát se cestou servitizace a tak nabízí k hardwaru také software, který ho pomáhá ovládat a řídit. „Beijer Electronics využívá softwarová řešení IFS k řízení vztahů se zákazníky již od roku 2010. Díky funkcím integrovaného CRM má společnost přehled o tom, které produkty zákazníci používají a jaký je jejich současný stav,“ popisuje Kováčik. Zpracované informace tak v podstatě vedou k odhalení obchodních příležitostí, ale poskytují i možnost přizpůsobit nabídku na míru různým zákazníkům.

 

Společnost IFS™ je celosvětově uznávaným lídrem v oblasti vývoje a dodávání podnikového informačního systému pro ERP (Enterprise Resource Planning/Plánování podnikových zdrojů), EAM (Enteprise Asset Management/Správu provozních prostředků) a ESM (Enterprise Service Management/Řízení podnikových služeb).

 

IFSIFS Aplikace přináší veškerou funkcionalitu, kterou firmy očekávají od špičkového ERP systému a navíc vestavěnou funkcionalitu pro řízení dalších kritických částí podnikání. Tímto způsobem lze snížit náklady na správu majetku během jeho celého životního cyklu i na správu potřebných informací. Funkčnost systému IFS Aplikace pomůže optimalizovat jak kancelářské, tak terénní zdroje, a zajistit tak efektivnější provoz. Díky dokonale propojenému systému pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) a podpoře kritických podnikových procesů, jako je správa financí, HR nebo Business Intelligence, získá firma zákaznický pohled na každodenní podnikové činnosti. V kombinaci s našimi hlubokými znalostmi o trhu tak IFS Aplikace přinášejí kompletní řešení pro všechny potřeby podnikání.