Hlavní navigace

Jednoduché nápady, které díky digitální době vydělávají miliardy

 Autor: Lottoland
Klíčem k obchodnímu úspěchu je dobrý nápad. Brilantní myšlenka, se kterou lze prorazit. Najít takovou ideu je na globalizovaných přesycených trzích stále těžší. Žádná ambiciózní myšlenka se dlouhodobě neobejde bez investic a zajištění kontinuálního růstu a rozvoje. Stále zůstává pravdou, že schopnost rychle reagovat na měnící se podmínky na trhu je klíčová v otázce dlouhodobého přežití jakékoliv firmy.
12. 5. 2016

Sdílet

Klíčem k obchodnímu úspěchu je dobrý nápad. Brilantní myšlenka, se kterou lze prorazit. Najít takovou ideu je na globalizovaných přesycených trzích stále těžší. Žádná ambiciózní myšlenka se dlouhodobě neobejde bez investic a zajištění kontinuálního růstu a rozvoje. Stále zůstává pravdou, že schopnost rychle reagovat na měnící se podmínky na trhu je klíčová v otázce dlouhodobého přežití jakékoliv firmy.

 

 

Obchodní modely, do kterých se vyplatilo investovat

 

Na druhé straně jsou investoři, kteří hledají způsob zhodnocení svého kapitálu, odhadují míru rizika a zhodnocení svých zamýšlených investic. Mezi investory a „venture capitalists“ jsou dobře známy dvě americké společnosti jako Airbnb nebo Uber, které své podnikání založily na internetové platformě. Díky nízkým nákladům na provoz a principu rychlého přenosu informací ve společnosti prostřednictvím internetu, investice do těchto firem vydělaly miliardy.

Airbnb, jejíž hodnota je v současnosti odhadována na 25.5 miliardy USS, založila podnikání na myšlence propojení informací mezi lidmi, kteří cestují a hledají ubytování a těmi, kteří nabízejí volný pokoj k pronájmu. V počátcích „airbed and breakfast“ tedy v letech 2008 – 2009 se mezi investory vedly debaty, zda má smysl do společnosti investovat. Firma Uber obdobným způsobem, prostřednictvím chytrého telefonu, sjednává dopravu mezi osobami, které nabízí volné místo ve vozidle a osobou, které potřebuje „taxi“ službu. Myšlenky obou firem se setkaly s očekáváním současné společnosti.

 

 

Evropská obdoba Uber – loterijní firma Lottoland

 

Pokud bychom hledali obdobně inovativní myšlenku v Evropě, narazili bychom na Lottoland. Gibraltarskou firmu, která nabízí online loterii. Lottoland přináší na trh konkurenci provozovatelů národních loterií tím, že nabízí možnost sázet online na výsledky losování světových loterií. Ke svému zajištění spolupracuje s německou Inea GmbH, která kryje riziko výplaty obrovských jackpotů pomocí korporátní formy zajištění ILS (insurance-linked securities). V lednu letošního roku se Lottoland dostal na stránky světových periodik (The Guardian, Daily Mail and BuzzFeed) tím, že Australanům nově nabídl možnost vsadit si na nejvyšší světový jackpot v hodnotě 1,586 miliardy USD americké loterie Powerball, která je jinak dostupná pouze z území Spojených států.

Lottoland funguje od roku 2013 a exponenciálně roste. V současnosti je nejrychleji rostoucím poskytovatelem online loterie na světě. V produktovém portfoliu firma nabízí před dvacet loterijních formátů včetně v Česku oblíbeného Eurojackpotu. Sázky na výsledky evropské loterie na Lottolandu nabízejí ekvivalentní výplatu výher. Dnes registruje již více než tři miliony zákazníků z několika zemí světa.