Hlavní navigace

Nejlepší směry na expanzi českých e-shopů jsou východ, jih i sever

Sdílet

redakce 31. 10. 2018

Mezi nejrychleji rostoucí trhy elektronického obchodu v Evropě patří i podle reálných dat společnosti PayU, která patří mezi klíčové hráče v online platbách, Polsko, Česká republika, Rumunsko, Maďarsko a Slovensko.

„V západní Evropě počet online obchodů naráží na limity. Loni například ve Velké Británíi vzrostl jen o 1 %, zatímco v Německu počet obchodů dokonce klesl. V centrální Evropě a na Balkánu to bylo přesně naopak. Například v České republice se počet eshopů zvýšil z 36 200 v roce 2016 na 40 500 v roce 2017,“ říká Barbora Tyllová, country managerka společnosti PayU pro Českou republiku, Slovensko a Maďarsko

Zvyšuje se také počet lidí, kteří nakupují a platí online. Právě noví zákazníci, kteří vstupují na e-commerce trh, nemají často jasné preference a vyplatí se jim nabídnout věrnostní programy.

Na první pohled se může zdát, že zákazníci z východních států nejsou tak atraktivní jako ti ze zemí západních, přitom jejich nákupní koše mají velmi dobré parametry. Maďaři, Rumuni a Slováci utrácejí za jeden nákup v průměru přes 54 eur, zatímco Poláci přes 32 eur. Průměrná online transakce v České republice je přitom 50 eur.

Našli jste v článku chybu?