Hlavní navigace

Krátce

25. 5. 
Kvůli růstu cen vstupů razantně zdražují stavební materiály a sklo, dochází stavební ocel

Zdražování vstupních surovin, materiálů, energií a dopravy přináší růst cen stavebních materiálů. Některé nejsou dostupné vůbec. Nouze nutí firmy ve stavebnictví hledat nové cesty, jak chybějící materiály nahradit. Nedostatek železné rudy z Ukrajiny má za následek zpomalení výstavby, nedodržení termínů či přerušení probíhajících staveb. Stavební společnosti se poohlížejí po alternativě a železo nahrazují materiály, jako kompozitní tyče ke zpevňování betonu. Jde se o produkt na bázi epoxidové pryskyřice, posílený skelnými vlákny. Kvůli drahým energiím a rostoucím nákladům roste i cena skla, oproti loňsku vyrostla o čtvrtinu.

24. 5. 
CzechTrade otevírá nový Exportní inkubátor v Chicagu

Česká agentura na podporu obchodu CzechTrade otevřela v americkém Chicagu nový Exportní inkubátor. Nachází se ve čtvrti Chicago Loop, přímo v hlavním obchodním centru města. Služby inkubátoru mohou společnosti využívat až 6 měsíců. Firmám během jejich pobytu poskytují podporu a poradenské služby zástupci zahraniční kanceláře CzechTrade, která taktéž sídlí v tomto městě. Do konce roku 2022 plánuje agentura otevřít další tři Exportní inkubátory.

23. 5. 
Ransomware: platí více organizací a výkupné je vyšší

V České republice zasáhl loni ransomware 77 % organizací, v roce 2020 jich bylo jen 30 %. Ze studie The State of Ransomware 2022 společnosti Sophos plyne, že 32 % českých organizací zaplatila loni výkupné mezi 100 a 250 tisíci dolary a 29 % dokonce 250 až 500 tisíc dolarů. Téměř polovina (46 %) organizací, kterým byla data zašifrována, pak zaplatila výkupné, aby získala svá data zpět, i když měla k dispozici jiné prostředky pro obnovu dat, například zálohy. Vedle rostoucí výše plateb se zvyšuje i počet obětí, které výkupné zaplatí. Důvodem může být obava ze zveřejnění ukradených dat nebo nedostatečné zálohování. Představa, že zaplacení výkupného výměnou za dešifrovací klíč je nejrychlejší cesta k nápravě, je lákavá, po ransomwarovém útoku organizace čelí silnému tlaku na co nejrychlejší obnovení provozu. Zaplacení výpalného však nese riziko, že útočníci i po zaplacení nemusí poskytnout funkční dešifrovací klíč a organizace netuší, co útočníci v její síti napáchali.

20. 5. 
Průzkum: Za každým desátým online nákupem stojí senioři

Výzkum E-shopper Barometer od DPD analyzoval online nákupní chování zákazníků v Evropě i České republice. U evropské populace ve věku 55+ se loni nejoblíbenějšími kategoriemi pro nakupování staly knihy a móda. U nás ale převládá obliba potřeb pro volný čas. Online nakupování získalo v posledních dvou letech na ještě větší oblíbenosti a kvůli pandemii se senioři stali významnou zákaznickou skupinou – většina z nich nakupovala online poprvé. V České republice většinou senioři nakupují prostřednictvím notebooku, na druhém místě jsou stolní počítače. Češi starší 55 let nejčastěji kupují zboží pro volnočasové aktivity (63 %), módu (47 %) a krásu a zdraví (45 %). Oproti evropskému průměru (42 %) Češi nakupují volnočasové produkty v nadprůměrném množství.

19. 5. 
Mezinárodní agentura Effectivity otevřela pobočku v České republice

Slovenská mezinárodní agentura Effectivity (EFFE) otevřela své zastoupení v České republice, která bude vystupovat pod jménem EFFE Prague. Agenturu vede už dvacátým rokem zakladatel a CEO Daniel Abrahám, který vidí na českém trhu mnoho zajímavých výzev a zároveň velký potenciál. „Mým hlavním cílem a posláním v EFFE Prague bude postavit stabilní a vyzrálý kreativní tým, který dokáže překonávat očekávání klienta a bude každou nově získanou značku do portfolia neustále posouvat dál,“ uvádí kreativní ředitel EFFE Prague Mario Poór (na obrázku).

18. 5. 
CEO Knihobotu pro slovenský trh se stal Matúš Karaffa

Matúš Karafa (37) stojí za projekty jako Feedo, Peevo, Juring nebo Urban Farmers. Nyní přichází naučit Slováky vracet knížky do oběhu. Sedm let působil jako spoluzakladatel a CEO jednoho z největších e-shopů s dětským zbožím Feedo.cz, který vybudoval a dostal na obrat přes 600 milionů korun. Následně na to navázal řadou projektů, jako třeba inovativní rozvoz točeného piva Peevo.cz v době pandemie či stavba hydroponické farmy v rámci projektu Urban Farmers. Nyní bude působit jako CEO slovenské pobočky knižního secondhandu Knihobot.cz a bude zodpovědný za kompletní rozjezd lokálního trhu, stavbu týmu, přípravu marketingových kampaní a zajištění kontaktních míst pro zákazníky ve formě vlastní výdejny v Bratislavě nebo sítě partnerů, u kterých bude možné nechávat přečtené knihy.

17. 5. 
Investiční skupina PPF představuje nového šéfa telekomunikací a médií

Telekomunikační a mediální divize skupiny PPF bude mít od července nového šéfa, indického manažera Baleshe Sharmu. Bude odpovídat za řízení a rozvoj telekomunikačních operátorů, poskytovatelů telekomunikační infrastruktury a provozovatelů televizních stanic PPF ve střední a jihovýchodní Evropě. Za tím účelem se stěhuje do Prahy z Johannesburgu, kde vedl společnost Vodacom South Africa. Sharma převezme od končícího CEO PPF Ladislava Bartoníčka funkci CEO PPF Telecom Group. Od loňského dubna zastával Bartoníček obě funkce (CEO skupiny PPF a CEO PPF Telecom Group) souběžně. Nyní Bartoníčka na pozici CEO PPF střídá Jiří Šmejc.

16. 5. 
CzechTrade slaví 25. výročí

Česká agentura na podporu obchodu CzechTrade si připomíná 25 let od svého založení. Za dobu své existence představila světu více než 3200 úspěšných exportních projektů z České republiky. Pro české exportéry CzechTrade zrealizoval celkem 35 545 zakázek a zajistil konkrétní obchodní příležitosti formou 42 570 poptávek firem z celého světa. CzechTrade je součástí vládní podpory exportu a poskytuje informační a asistenční služby českým firmám, které podnikají na zahraničních trzích. Při pomoci českým exportérům se CzechTrade opírá o vlastní zahraniční síť, která čítá 50 kanceláří působících pro 57 zemích na pěti kontinentech. Ročně poskytnou ředitelé zahraničních kanceláří a místní kvalifikovaní odborníci v průměru 4500 konzultací na exportní témata. Jednoznačně mezi nejoblíbenější služby, které ročně využije až 800 firem, a které realizují přímo specialisté ze zahraničí, patří ověření zájmu o výrobek a společné prezentace na veletrzích po celém světě.

13. 5. 
Halíček vede KPMG ve střední a východní Evropě

Novým předsedou a řídícím partnerem sítě KPMG ve střední a východní Evropě (CEE) byl zvolen Radek Halíček, řídící partner české KPMG. Bude mít zodpovědnost za kanceláře v 15 zemích. Halíček chce posílit kolektivní strategii KPMG a postavení regionu CEE v rámci globální sítě. Ze sítě KPMG v CEE chce udělat firmu s obratem více než miliardy eur. Zaměří se i na pokračování pomoci, kterou středoevropští zaměstnanci KPMG poskytli kolegům z Ukrajiny. Za prioritu považuje i spolupráci na globálním závazku KPMG ohledně dosažení uhlíkové neutrality. Halíček pracuje v KPMG od roku 2006. V roce 2016 se stal řídícím partnerem s celkovou odpovědností za činnost KPMG v České republice. Absolvoval Právnickou fakultu Univerzity Karlovy, studoval technické obory, účetnictví a management. Je členem dozorčí rady Nadačního fondu Neuron, který podporuje vědu.

12. 5. 
Chytrý telefon nebo hodinky používá k placení už třetina Čechů

Každý třetí Čech už použil svůj chytrý mobil k zaplacení útraty a kdo už si na placení mobilem zvykl, používá ho v průměru při každé druhé transakci. Trendem jsou i platby chytrými hodinkami. Přes to ale možností číslo jedna pro Čechy zůstávají fyzické platební karty. Z nejnovějšího průzkumu společnosti Mastercard plyne, že lidé u sebe mají častěji svůj chytrý mobil (86 procent), než platební kartu (75 procent) nebo peněženku s hotovostí (73 procent). 32 procent lidí v Česku si uložilo platební kartu do mobilu. Hotovost dnes představuje hlavně „železnou rezervu“. Více než polovina z nás (51 procent) již hotovost z peněženky vůbec nevytahuje i když ji tam má. To pro případ, že narazíme na obchodníka, který ještě bezhotovostní platby neakceptuje.

11. 5. 
Nový obchodní ředitel Securitas ČR

Securitas ČR hlásí nové jméno na pozici obchodního ředitele. Je jím Michal Kubín (48), manažer dvacetiletou manažerskou praxí. Do společnosti Securitas přichází z pozice změnového managera a CEO společnosti Tesla Lighting. Michal Kubín svůj nástup komentuje: „Bezpečnostní sektor prochází v posledních letech zásadními změnami a stále výraznější role hrají technologie. Jako jeden ze svých hlavních úkolů proto vidím v komunikaci se stávajícími i novými klienty a prosazování pokročilých řešení při ochraně jejich projektů.“

11. 5. 
Češi si oblíbili hybridy

V České republice roste zájem o automobily s hybridním pohonem. Jejich prodej v posledním čtvrtletí zaznamenal největší nárůst a meziročně vylétl o 68 %. Tento pohon se ukazuje jako ideální díky nedostatku dobíjecích stanic. Hybridní pohon je již mezi novými vozy druhým nejprodávanějším, když předskočil dieselové motory a usadil se na druhém místě za benzínovým pohonem. Důležité je i zjištění, že mnoho firem rovněž investuje ve vlastních fleetech do hybridních technologií pohonu a pro sdílená auta je hybridní pohon ideální. „Z našich dat plyne, že 52 % jízdy naše vozy jezdí na energii, kterou si automobil sám jízdou vytvoří. Naši službu hojně využívá mladá generace, která není k ekologii lhostejná,“ říká Milan Beutl ze společnosti Anytime Carsharing.

5. 5. 
John Jester přichází na pozici CRO ve Veeam Software

Společnost Veeam Software oznámila, že jmenovala Johna Jestera jako Chief Revenue Officer (CRO). John Jester povede strategii růstu společnosti Veeam pro uvedení na trh a pomůže postavit Veeam na pozici jedničky v moderních řešeních ochrany dat zahrnujících cloud, virtuální, fyzické, hybridní, SaaS a Kubernetes. Jester přichází do Veeamu z úspěšného působení ve společnosti Google Cloud. Před příchodem do Googlu strávil Jester 20 let ve vedoucích prodejních organizacích Microsoftu. Během své kariéry Jester úzce spolupracoval s partnery a považuje je za nedílnou součást vytváření řešení pro zákazníky.

4. 5. 
ESET rozšiřuje působnost své výzkumné divize v Česku

Společnost ESET představila plány pro technologickou divizi ESET Research v České republice, kde se nachází hned tři ze třinácti poboček pro výzkum a vývoj. Nové investice ve výši 8,3 milionů eur (204 milionů korun) jsou směřovány do personálních nákladů a rozšíření zázemí pro zaměstnance, jejichž počet se má v Česku do příštího roku zdvojnásobit. Tím se rozšíří velikost, ale i kompetence lokálních týmů, již nyní zahrnujících vývoj produktů a služeb, provoz globálního dohledového centra či analýzy bezpečnostních hrozeb v rámci pražského a brněnského viruslabu. „Česko a Slovensko bereme historicky jako naše domácí trhy. A to platí nejen v případě obchodu, ale i v oblasti výzkumu a vývoje. Naší globální ambicí je i nadále zvyšovat podíl pracovníků v technologické části společnosti. Česká republika je přitom trh, kde vidíme mimořádně vysoký potenciál, který hodláme využít, a značnou část nových pozic otevřít právě zde,“ říká Juraj Malcho, Chief Technology Officer společnosti ESET.

3. 5. 
DoDo získává od investorů 1,5 miliardy korun

Technologicko-logistická společnost DoDo Group, která se zaměřuje na B2B logistiku poslední míle, získává v rámci investičního kola Series B svou dosud největší investici. S rychlejší expanzí do zahraničí rostoucí firmě pomohou investice ve výši 1,5 miliardy korun od investorů v čele s EC Investments Daniela Křetínského a zakladatelem J&T Capital Partners Patrikem Tkáčem, kteří v logistické firmě Michala Menšíka navýší svůj minoritní podíl. Výrazná majorita zůstává V-Sharpu Michala Menšíka. Firma chce s nabytými prostředky posílit v byznysově klíčovém regionu DACH, expandovat do jižní Evropy, a posilovat svou pozici jedničky v last-mile logistice na trzích, kde je firma již etablována. Prostředky pomohou také dalšímu rozvoji vlastní data-driven logistické platformy DoDo.

Archiv