Hlavní navigace

Jaké byly dopady pandemie COVID-19 na firmy na sociálních sítích?

8. 6. 2020

Sdílet

 Autor: Adobe Stock
Podle posledního kvartálního reportu společnosti Socialbakers měly značky příležitost posílit svůj on-line dosah a zaujmout širší publikum za nižší náklady.
ali 8. 6. 2020

Rerport Social Media Trends Report za období Q1/2020 ukázal vliv pandemie COVID-19 na marketingové trendy a klíčové změny v placené reklamě po celém světě. Mezi hlavní zjištění patří pokles ceny za proklik (CPC) v regionech zasažených COVID-19 pandemií a znatelný nárůst času, který lidé tráví on-line. Report také ukazuje větší popularitu influencerů, kteří reflektují reálné každodenní situace a lidský pohled na svět oproti aspirativnímu a příliš přikrášlenému obsahu. Tyto trendy umožňují firmám rozšířit jejich zásah mezi širší publikum, které je nyní on-line za potenciálně nižší náklady na sponzorovaný obsah.

 

S praktikováním sociálního distancování v průběhu globální pandemie se lidé přesunuli do on-line prostoru a na základě Socialbakers dat tráví více času na sociálních sítích. Nejvíce byli lidé on-line kolem 20 hodiny večer a ještě viditelnější je tato špička o víkendech, kdy lidé za normálních okolností často bývají mimo domov. Při porovnání únoru a března, se ve špičce zvýšil čas strávený online o 13,2% v pátek večer a o 14,8% v sobotu večer.

 

Z šesti regionů, ve kterých Socialbakers měřila hodnoty CPC, pět z nich v průběhu března, kdy pandemie zasáhla nejsilněji, zaznamenalo pokles. Tento pokles nákladů na reklamu se pohyboval od 22,1% v jihovýchodní Asii do 42,4% v jižní Evropě. Zatímco celkový dosah firemních stránek na Facebooku začal od poloviny března klesat, značky, které propagovaly své příspěvky a využily nižší náklady na reklamu, zaznamenaly od 13. března do 13. dubna zvýšení dosahu stránek o 28,6%.

 

V roce 2020 se počet influencerů užívajících hashtag #ad a dalších lokálních hashtagů označujících spolupráci výrazně snížil, tento posun je s největší pravděpodobností následkem celosvětové pandemie. V březnu hashtagy označující spolupráci použilo 11.341 influencerů, což je nejnižší hodnota od srpna 2019. Další změnou je absence profilů celebrit mezi nejlepšími influencery. V Q1/2020 top influenceři byli více realističtí a autentičtí, jejich posty reflektovaly každodenní situace spíše než upravené a aspirující příspěvky. Data ukazují, že uživatelé Instagramu nyní více reagují na autentické příspěvky, se kterými se mohou ztotožnit a dodávají jim pocit, že jsme v tom všichni společně.

 

Jedním z trendů, který pokračoval i přes pandemii, byl růst Instagramu. Celkové publikum Instagramu u 50 největších brand profilů je nyní o 28% větší než na Facebooku. Instagram je také daleko silnější v interakcích, které jsou 16krát vyšší než na Facebooku. I přes to ale firmy přidávají více příspěvků na Facebooku. Pokud se podíváme na obě platformy, téměř 60% všech brand postů od 50 největších brand profilů bylo publikovaných na Facebooku.

 

Další info: Socialbakers Social Media Trends Report Q1 2020