Technologicko-logistická společnost DoDo Michala Menšíka má na lokálním trhu nové vedení. Na pozici CEO pro Českou republiku a Slovensko, kterou dosud zastával současný COO skupiny DoDo Group Martin Marek, přichází Ivo Velíšek (36). Ten působil jako Retail Offer Manager ve společnosti MOL Česká republika. Na starost bude mít další upevnění pozice DoDo na českém a slovenském trhu, rozvoj nových projektů v rámci lokálních trhů a akvizici nových klientů z řad retailových řetězců i e-shopů. Prioritou bude i edukace trhu s ohledem na důležitost kvalitní last-mile logistiky či udržitelnost a efektivitu v doručování.
Zdražování vstupních surovin, materiálů, energií a dopravy přináší růst cen stavebních materiálů. Některé nejsou dostupné vůbec. Nouze nutí firmy ve stavebnictví hledat nové cesty, jak chybějící materiály nahradit. Nedostatek železné rudy z Ukrajiny má za následek zpomalení výstavby, nedodržení termínů či přerušení probíhajících staveb. Stavební společnosti se poohlížejí po alternativě a železo nahrazují materiály, jako kompozitní tyče ke zpevňování betonu. Jde se o produkt na bázi epoxidové pryskyřice, posílený skelnými vlákny. Kvůli drahým energiím a rostoucím nákladům roste i cena skla, oproti loňsku vyrostla o čtvrtinu.
Česká agentura na podporu obchodu CzechTrade otevřela v americkém Chicagu nový Exportní inkubátor. Nachází se ve čtvrti Chicago Loop, přímo v hlavním obchodním centru města. Služby inkubátoru mohou společnosti využívat až 6 měsíců. Firmám během jejich pobytu poskytují podporu a poradenské služby zástupci zahraniční kanceláře CzechTrade, která taktéž sídlí v tomto městě. Do konce roku 2022 plánuje agentura otevřít další tři Exportní inkubátory.
V České republice zasáhl loni ransomware 77 % organizací, v roce 2020 jich bylo jen 30 %. Ze studie The State of Ransomware 2022 společnosti Sophos plyne, že 32 % českých organizací zaplatila loni výkupné mezi 100 a 250 tisíci dolary a 29 % dokonce 250 až 500 tisíc dolarů. Téměř polovina (46 %) organizací, kterým byla data zašifrována, pak zaplatila výkupné, aby získala svá data zpět, i když měla k dispozici jiné prostředky pro obnovu dat, například zálohy. Vedle rostoucí výše plateb se zvyšuje i počet obětí, které výkupné zaplatí. Důvodem může být obava ze zveřejnění ukradených dat nebo nedostatečné zálohování. Představa, že zaplacení výkupného výměnou za dešifrovací klíč je nejrychlejší cesta k nápravě, je lákavá, po ransomwarovém útoku organizace čelí silnému tlaku na co nejrychlejší obnovení provozu. Zaplacení výpalného však nese riziko, že útočníci i po zaplacení nemusí poskytnout funkční dešifrovací klíč a organizace netuší, co útočníci v její síti napáchali.
Výzkum E-shopper Barometer od DPD analyzoval online nákupní chování zákazníků v Evropě i České republice. U evropské populace ve věku 55+ se loni nejoblíbenějšími kategoriemi pro nakupování staly knihy a móda. U nás ale převládá obliba potřeb pro volný čas. Online nakupování získalo v posledních dvou letech na ještě větší oblíbenosti a kvůli pandemii se senioři stali významnou zákaznickou skupinou – většina z nich nakupovala online poprvé. V České republice většinou senioři nakupují prostřednictvím notebooku, na druhém místě jsou stolní počítače. Češi starší 55 let nejčastěji kupují zboží pro volnočasové aktivity (63 %), módu (47 %) a krásu a zdraví (45 %). Oproti evropskému průměru (42 %) Češi nakupují volnočasové produkty v nadprůměrném množství.