Marketingový tým společnosti Samsung Electronics se rozrůstá, posiluje, a zároveň má nové vedení, a to v České republice i na Slovensku. Pozici marketingové ředitelky společnosti pro obě země nově zastává Denisa Arslanianová, PR managerkou se stala Veronika Schieblová. Společnost navíc oznamuje novou brand kampaňovou manažerku pro divizi spotřební elektroniky, kterou je Anna Volná, a na pozici brand kampaňové manažerky v divizi mobilních produktů potom nastupuje Ivana Maršáková. Denisa Arslanianová přebrala vedení marketingu v Samsungu v září 2024, ve společnosti působí od července 2022. Na předchozích manažerských pozicích zde, ale dříve také ve společnostech British American Tobacco, Nestlé nebo Marcus & Art, získala bohaté marketingové zkušenosti.
Desetina firem vždy a 45 % většinou uvádí v inzerátech výši nabízené mzdy, ukázal rychlý online průzkum personální agentury Předvýběr.CZ mezi stovkou stálých respondentů z řad majitelů a šéfů firem. Říjnová anketa současně ukázala, že zaměstnavatelé nepovažují za správné, že jim unijní směrnice bude ukládat povinnost informovat interní zaměstnance o mzdách ostatních kolegů. Podle 55 % respondentů je transparentní odměňování správný krok, ale jeho zavádění má být rozhodnutím zaměstnavatele. Desetina dotázaných s plánovaným nařízením sice nesouhlasí, ale ani proti němu nemá podstatné námitky. Zásadně proti je 25 % dotázaných.
Organizace Czechitas, která již deset let otevírá ženám svět IT a podporuje inovace v českém technologickém sektoru, na slavnostním setkání představila Vizi 2030 a členy svého nového advisory boardu. Mezi nově jmenované členy patří významné osobnosti: bývalá ředitelka Google Taťána le Moigne, členka nejvyššího vedení ČSOB Michaela Bauer, podnikatel a zakladatel Liftaga Martin Hausenblas, regionální ředitel pro Irsko a CEE Munir Nanji z Citibank a europoslankyně Martina Dlabajová. Tento krok je součástí nové kapitoly v příběhu Czechitas s názvem Vize 2030, kdy se Czechitas zaměřují nejen na ženy v IT, ale také chtějí podpořit ženy na jejich cestě do nejvyšších pater firem a zlepšit tím digitalizaci a technologické inovace v Česku.
Podle průzkumu společnosti Savills European Office Occupancy Rates, prolomila Praha poprvé od pandemie hranici 60 % fyzické obsazenosti kanceláří, ta v říjnu letošního roku dosáhla 61 %. Ve srovnání s rokem 2022 se využití kanceláří zvýšilo dokonce o 23procentních bodů. I s tímto nárůstem se však Praha umisťuje na třetím místě v Evropě, za prvním Madridem (66 %) a druhou londýnskou oblastí West End (63 %). Nejvytíženějším dnem v pražských kanceláří je středa, kdy je fyzická obsazenost na úrovni 66 %. Zatímco v pátek nechodí do práce v evropských městech ani polovina zaměstnanců, v Praze naopak sledujeme nárůst na 53 %.
Podle letošního průzkumu společnosti Amazon je ochota pracovat i po dosažení důchodového věku mezi Čechy a Slováky poměrně vysoká. Většina lidí by ráda pokračovala ve stejné práci a kombinovala čerpání důchodu společně s částečným úvazkem. Společnost Amazon dlouhodobě zaměstnává pracovníky na částečné úvazky napříč věkovými kategoriemi, včetně seniorů. Nejstaršímu zaměstnanci Amazonu je 78 let a ve firmě pracuje již devátým rokem. Výsledky průzkumu, který se zaměřil na populaci v předdůchodovém a důchodovém věku , ukazují, že 43 procent ekonomicky aktivních lidí nad 55 let, kteří ještě nedosáhli důchodového věku, by bylo ochotno pracovat i po jeho dosažení. Dalších 21 procent respondentů ještě není rozhodnuto a tuto možnost zvažuje. Většina (86 %) z těch, kteří chtějí v důchodovém věku pracovat, by preferovala kombinaci pobírání důchodu a práce. Téměř polovina (46 %) z nich by zvolila úvazek větší než poloviční, zatímco čtvrtina (28 %) by volila flexibilní práci podle potřeby. Nejčastější motivací pro práci v důchodovém věku jsou kromě financí i pracovní kolektiv a možnost seberealizace.