Šanghaj plánuje do roku 2025 vybudovat metaprůmysl v hodnotě 52 miliard dolarů. Čína chce v rámci plánu zaměřeného na virtuální realitu a větší konektivitu vytvořit více než stovku společností, které budou působit ve virtuálním světě a budou ovládat klíčové technologie metaverzu. Statistiky naznačují, že zájem o NFT a metaverz je větší v Číně, Singapuru a Hongkongu než v Evropě nebo USA. Svět velkých financí zaskočila začátkem roku zpráva o vstupu amerického bankovního giganta JP Morgan do metaverza. Banka si otevřela pobočku v Decentralandu. Zákazník může navštívit virtuální Onyx Lounge banky. Jihokorejská banka Kookmin Bank začala nabízet individuální konzultace ve virtuálním světě. Banka HSBC si zase otevřela pobočku v jiném zavedeném regionu metaverzu. Stane se Asie v budoucnosti hlavním centrem moderních technologií? Ujíždí firmám v USA a Evropě vlak?
Firma byla založena s cílem vybudovat novou éru udržitelné energetiky ve střední a jihovýchodní Evropě. Sídlí v Praze a staví na patnáctileté tradici v oblasti udržitelné energie v České republice a regionu CEE. Je podpořena 500 miliony eur od společnosti Actis, světového investora do udržitelné infrastruktury, a bude poskytovat udržitelnou energii bez dotací za dlouhodobě stabilní cenu komerčním a průmyslovým uživatelům i dalším odběratelům. Mezi odběratele budou patřit supermarkety, pivovary, telekomunikační společnosti a velké podniky. Rezolv plánuje vybudovat portfolio větrných a solárních elektráren o výkonu v řádech gigawattů a řešení pro skladování energie. Bude realizovat projekty obnovitelné energie od pozdní fáze vývoje přes výstavbu až po dlouhodobý provoz.
Společnost Salesforce provedla globální výzkum mezi 600 řediteli IT a osobami s rozhodovacími pravomocemi v oblasti IT s cílem pochopit, jak se IT oddělení staví k požadavkům na automatizaci a jakým výzvám čelí. Vzhledem k makroekonomické nejistotě na trzích, v oblasti náboru zaměstnanců, nákladů a dalších oblastech se nyní generální ředitelé a vedoucí pracovníci zaměřují na efektivní růst, úsporu nákladů a zvýšení produktivity. V důsledku toho se společnosti obracejí k automatizaci, aby dosáhly okamžité hodnoty ve všech částech podniku, od technických až po netechnická oddělení, jako je prodej, zákaznický servis, marketing a obchod. Většina (91 %) respondentů uvádí, že poptávka po automatizaci ze strany obchodních týmů za poslední dva roky vzrostla. Největší poptávka po automatizaci přišla ze čtyř oddělení: výzkum a vývoj (39 %), administrativa a provoz (38 %), zákaznický servis (33 %) a marketing (26 %).
Vzhledem k nárůstu útoků na SMB segment musejí i tyto organizace umět odhalit slabá místa dříve než útočníci. Vzhledem k tomu, že již 56 % SMB organizací se stalo terčem kybernetických útoků, vyplatí se provádět pravidelný bezpečnostní audit i malým a středním organizacím, jak konstatuje společnost GFI Software. Jeho cílem je odhalit zranitelnosti ve firemních sítích dříve, než se k nim dostanou útočníci, a tím minimalizovat rizika napadení firemních systémů. Bezpečnostní audit dokáže: vyhodnotit datové toky v organizaci, identifikovat zranitelnosti IT infrastruktury, detekovat problémy, vyhodnotit interní či externí procesy, identifikovat slabá místa, kudy by mohli hackeři proniknout a zajistit dosažení shody se stále větším počtem nejrůznějších předpisů a nařízení.
Společnost Salesforce analyzovala nákupní chování a provedla průzkum mezi více než 4000 globálními profesionály v oblasti obchodu – State of Commerce. Přechod spotřebitelů a firemních zákazníků k digitálním kanálům začal dávno před nástupem covid-19, ale pandemie tento přechod urychlila. Samostatná studie totiž zjistila, že odhadem 60 % interakcí se zákazníky nyní probíhá online a že více než polovina (53 %) zákazníků dává přednost nákupu prostřednictvím digitálních kanálů – tento trend vedou mileniálové a generace Z.