Hlavní navigace

Falešný web internetbankingu ukázal, že třetina lidí se svým účtem stále riskuje

13. 6. 2017

Sdílet

„Odkaz na falešný internetbanking jsme na měsíc vystavili na Seznam a Google. Častou chybou klientů totiž je, že na stránky banky vstupují přes vyhledávače. Jenže i tady hrozí, že padnou do pasti hackerů,“ říká Jan Vimr, výkonný manažer útvaru Řízení digitálních kanálů ČSOB.

 

Guerillovou akci zvolila ČSOB pro start dlouhodobé kampaně ke zvyšování digitální gramotnosti. Vzdělávání v oblasti digitální bezpečnosti považuje Marek Ditz, člen představenstva ČSOB za velmi důležité. „Deset procent lidí například netuší, jak se bezpečně dostat na stránky svého internetového bankovnictví. A to je problém. Naším cílem je, aby peníze všech klientů byly v bezpečí, proto posilujeme bezpečnostní opatření nejen na naší straně, ale investujeme i do edukace veřejnosti,“ konstatuje Marek Ditz.

 

Netradiční kampaň, která měla klienty varovat před útoky hackerů a nasměrovat je k bezpečnému přístupu k internetovému bankovnictví, trvala přesně měsíc. Během té doby "falešnou" stránku banky navštívilo celkem 61 434 lidí. „Nedopadli špatně, je vidět, že osvěta pomáhá. Zjistili jsme, že 67,5 % uživatelů nereaguje na reklamy a kliká na správné odkazy. Během kampaně se také snížil počet lidí, kteří přes vyhledávače na internetové bankovnictví vstupovali. Alarmující ovšem je, že téměř třetina klientů je nepoučitelná a navzdory edukaci vstupuje na falešný internetbanking opakovaně,“ doplňuje Jan Vimr.

 

Výsledek kampaně hodnotí banka přesto pozitivně. „Lidé navíc strávili na speciálně vytvořené stránce průměrně jednu minutu, což znamená, že si zobrazované doporučení přečetli,“ říká manažer bezpečnosti elektronických kanálů ČSOB Petr Vosála.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality