Hlavní navigace

Když firma roste, musí růst i její systémy

10. 8. 2018

Sdílet

Společnost Unicorn vytvořila nový komplexní firemní informační systém pro společnost Velkoobchod ORION, která je předním českým dodavatelem domácích, kuchyňských a zahrádkářských potřeb, koupelnových doplňků, úklidových pomůcek a drobných elektrospotřebičů. Systém integruje a řídí všechny firemní procesy vč. e-commerce a logistiky.

 

Velkoobchod ORION působí na trhu od roku 1992 a po převážnou dobu své existence byl klasickým velkoobchodem a zásilkovým obchodem. Rozvoj e-commerce v posledních letech způsobil, že začalo ubývat ´kamenných´ obchodních partnerů, kteří svůj byznys přesunuli na internet.


„Před cca třemi lety jsme se proto rozhodli jít opačným směrem a začali jsme otevírat vlastní obchody pod značkou ORION – Český obchod pro domácnost. Dnes jich i s franšízami máme více než osmdesát. To nám přineslo výrazný růst objemu obchodovaného zboží, na který jsme museli zareagovat mimo jiné výstavbou nového skladového a logistického centra v Litomyšli. S tím souvisela i potřeba vytvoření nového informačního systému, který kromě obvyklých firemních potřeb bude zahrnovat i řešení pro e-commerce a systém řízeného skladu. Jako dodavatele jsme si zvolili Unicorn a nelitujeme toho,“ říká Jiří Doubek, majitel společnosti Velkoobchod Orion.

 

Implementační tým Unicornu byl od počátku limitován časem: systém bylo potřeba připravit a odladit tak, aby byl schopen bez problémů zvládnout vrchol obchodní sezóny: předvánoční nákupy. Současně bylo potřeba přejít na pokrokový systém fungování logistiky veškerého zboží v nově vybudovaném skladovém centru.

„Bylo nám jasné, že nemůžeme předvánoční období s největšími obraty narušit tím, že bychom přišli se systémem, se kterým by se zaměstnanci teprve učili pracovat. Měli jsme tedy dvě varianty: buď vše zvládnout za cca 10 měsíců a stihnout v dostatečném předstihu před vrcholem nákupní sezóny, nebo vše odložit až na následující jaro. Plán jsme nastavili na kratší variantu a systém jsme uvedli do ostrého provozu v dohodnutém termínu,“ řekl Jaroslav Voráček, ředitel produkční divize Unicornu.

 

„Jedním za našich hlavních požadavků bylo, aby navržené řešení rostlo společně s námi. Máme mnohaleté zkušenosti s prodejem domácích potřeb nejen v Česku, ale i na Slovensku a v Polsku. Vlastníme největší maloobchodní síť ve svém oboru a předpokládáme, že se počet prodejen bude dále zvyšovat. Náš franchisový model je jedním z nástrojů trvalého růstu značky Orion v posledních letech a sofistikovaný informační systém je jeho klíčovou součástí,“ dodává Jiří Doubek.

 

Hlavní informační systém společnosti ORION je postaven na platformě Microsoft Dynamics NAV, pro řízení B2B a B2C obchodních kanálů byla zvolena platforma Sana Commerce.

Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality