Článek | Nálepka | Datum vydání | Počet názorů |
---|---|---|---|
Éra bez papíru? Ale kdeže: účetnictví bez papíru neuvidíte! | digitalizace | 2. 6. 2021 | - |
Výzkum E-shopper Barometer od DPD analyzoval online nákupní chování zákazníků v Evropě i České republice. U evropské populace ve věku 55+ se loni nejoblíbenějšími kategoriemi pro nakupování staly knihy a móda. U nás ale převládá obliba potřeb pro volný čas. Online nakupování získalo v posledních dvou letech na ještě větší oblíbenosti a kvůli pandemii se senioři stali významnou zákaznickou skupinou – většina z nich nakupovala online poprvé. V České republice většinou senioři nakupují prostřednictvím notebooku, na druhém místě jsou stolní počítače. Češi starší 55 let nejčastěji kupují zboží pro volnočasové aktivity (63 %), módu (47 %) a krásu a zdraví (45 %). Oproti evropskému průměru (42 %) Češi nakupují volnočasové produkty v nadprůměrném množství.
Slovenská mezinárodní agentura Effectivity (EFFE) otevřela své zastoupení v České republice, která bude vystupovat pod jménem EFFE Prague. Agenturu vede už dvacátým rokem zakladatel a CEO Daniel Abrahám, který vidí na českém trhu mnoho zajímavých výzev a zároveň velký potenciál. „Mým hlavním cílem a posláním v EFFE Prague bude postavit stabilní a vyzrálý kreativní tým, který dokáže překonávat očekávání klienta a bude každou nově získanou značku do portfolia neustále posouvat dál,“ uvádí kreativní ředitel EFFE Prague Mario Poór (na obrázku).
Matúš Karafa (37) stojí za projekty jako Feedo, Peevo, Juring nebo Urban Farmers. Nyní přichází naučit Slováky vracet knížky do oběhu. Sedm let působil jako spoluzakladatel a CEO jednoho z největších e-shopů s dětským zbožím Feedo.cz, který vybudoval a dostal na obrat přes 600 milionů korun. Následně na to navázal řadou projektů, jako třeba inovativní rozvoz točeného piva Peevo.cz v době pandemie či stavba hydroponické farmy v rámci projektu Urban Farmers. Nyní bude působit jako CEO slovenské pobočky knižního secondhandu Knihobot.cz a bude zodpovědný za kompletní rozjezd lokálního trhu, stavbu týmu, přípravu marketingových kampaní a zajištění kontaktních míst pro zákazníky ve formě vlastní výdejny v Bratislavě nebo sítě partnerů, u kterých bude možné nechávat přečtené knihy.
Telekomunikační a mediální divize skupiny PPF bude mít od července nového šéfa, indického manažera Baleshe Sharmu. Bude odpovídat za řízení a rozvoj telekomunikačních operátorů, poskytovatelů telekomunikační infrastruktury a provozovatelů televizních stanic PPF ve střední a jihovýchodní Evropě. Za tím účelem se stěhuje do Prahy z Johannesburgu, kde vedl společnost Vodacom South Africa. Sharma převezme od končícího CEO PPF Ladislava Bartoníčka funkci CEO PPF Telecom Group. Od loňského dubna zastával Bartoníček obě funkce (CEO skupiny PPF a CEO PPF Telecom Group) souběžně. Nyní Bartoníčka na pozici CEO PPF střídá Jiří Šmejc.
Česká agentura na podporu obchodu CzechTrade si připomíná 25 let od svého založení. Za dobu své existence představila světu více než 3200 úspěšných exportních projektů z České republiky. Pro české exportéry CzechTrade zrealizoval celkem 35 545 zakázek a zajistil konkrétní obchodní příležitosti formou 42 570 poptávek firem z celého světa. CzechTrade je součástí vládní podpory exportu a poskytuje informační a asistenční služby českým firmám, které podnikají na zahraničních trzích. Při pomoci českým exportérům se CzechTrade opírá o vlastní zahraniční síť, která čítá 50 kanceláří působících pro 57 zemích na pěti kontinentech. Ročně poskytnou ředitelé zahraničních kanceláří a místní kvalifikovaní odborníci v průměru 4500 konzultací na exportní témata. Jednoznačně mezi nejoblíbenější služby, které ročně využije až 800 firem, a které realizují přímo specialisté ze zahraničí, patří ověření zájmu o výrobek a společné prezentace na veletrzích po celém světě.