Článek | Téma | Datum vydání | Počet názorů |
---|---|---|---|
Změna v odpisování dopravníků od roku 2014 | Legislatia | 15. 10. 2014 | - |
Inovace versus výzkum a vývoj | Legislatia | 10. 9. 2014 | - |
Nejvyšší správní soud: projekt výzkumu a vývoje je možné podat na elektronickém nosiči | Legislatia | 24. 2. 2014 | - |
Úprava účetní vyhlášky v návaznosti na rekodifikaci občanského práva | Legislatia | 10. 1. 2014 | - |
Povinnost podat přiznání k dani z nemovitých věcí v roce 2014 | Legislatia | 10. 1. 2014 | - |
Nejvyšší správní soud k technickému zhodnocení majetku | Legislatia | 27. 7. 2012 | - |
Rozsudek Nejvyššího správního soudu – prokázání odvysílání reklamy | Legislatia | 12. 4. 2012 | - |
Zpevněné plochy jako předmět daně z pozemků: úspora 50 % či pětadvacetinásobné zdražení? | Legislatia | 15. 12. 2011 | - |
DPH u finančních bonusů | Legislatia | 2. 5. 2011 | - |
Jedničku za schopnost vést dává svému šéfovi pětina pracujících, podle třetiny lidí si vedoucí zaslouží dvojku. Ukázal to průzkum personální společnosti Předvýběr.CZ. „Propadnout“ svého šéfa nechalo jen šest procent účastníků, devět procent je hodnotilo čtyřkou a tři desetiny lidí známkovali trojkou. Personálka už pár let zjišťuje, jaké faktory mají vliv na spokojenost lidí. Zajímavost práce jako nejdůležitější uvádí 31 % lidí, dobrou výplatu 29 %. Desetina lidí míní, že na spokojenost má vliv i dobrý šéf, jako nejdůležitější uvedli odbornost, zkušenosti a schopnost být oporou týmu. Na 23 % respondentů míní, že za deset let budou zapotřebí víc než nyní. Dvanáct procent si myslí, že lídři budou méně potřební nebo zcela zbyteční ‒ to proto, že se hierarchická struktura ve firmách stane flexibilnější (38 % z těch, jež předpokládají menší význam šéfů), nebo proto, že vedení nahradí umělá inteligence (35 %). Klíčovou schopností budoucích šéfů bude dobrá komunikace a schopnost rozumět lidem (po dvaceti procentech), neustálé vzdělávání (16 %), správné využívání technologií (14 %) a orientace v nových trendech (13 %).
Blíží se termín přezutí pneumatik na zimní období. V České republice platí zákonná povinnost používat zimní pneumatiky od 1. listopadu do 31. března, pokud se na silnici nachází souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, nebo lze takové podmínky vzhledem k počasí a povětrnostní situaci očekávat. K přezutí by mělo dojít nejpozději pokud teplota klesá pod 7 °C. V české legislativě platí označení zimních pneumatik M+S (z anglického Mud + Snow), nebo alternativou (M.S, M/S, M&S, nebo MS). V EU byl ale nově zaveden „horský symbol“ („Alpine symbol“), tzv. 3PMSF (Three Peak Moutain Snow Flake) – tři horské vrcholy se sněhovou vločkou (na obrázku), který označuje pneumatiky k použití na sněhu. Výrobci už tento symbol na svých produktech aplikují spolu s označením M+S. Pokud jste pneumatiky kupovali před lety, můžete mít v Německu problém. Od 1. října je povinností mít už pneumatiky 3PMSF. Stanete-li se účastníky dopravní nehody v zimním období a nebudete mít přezuto, počítejte s postihem od pojišťovny, která může krátit výplatu náhrady škody z povinného ručení až o pětinu či plnění zamítnout, budou-li pneumatiky sjeté víc, než je minimální výška dezénu. U vozidel do 3,5 tuny jsou to 4 mm, nad 3,5 tuny pak 6 mm.
Antonín Pfleger se stal novým CFO investiční společnosti Tomáše Čupra, TCF Capital. Jeho cílem je do šesti let zesedminásobit kapitál společnosti. Antonín Pfleger vystudoval ČVUT v Praze a následně získal mezinárodní titul FCCA pro finance, ekonomii a účetnictví v Glasgow. Do TCF Capital přichází s dvacetiletou zkušeností s mezinárodními fondy, investicemi, M&A či finančním a operativním managementem. Z pozice CFO a člena představenstva v investiční společnosti APS Holding vedl dvanáct let tým stovky profesionálů v 17 evropských zemích a vydával dluhopisy společnosti na pražské burze. Skrze strategické partnerství v Londýně spravoval investiční fondy v České republice, Polsku, Lucembursku či na Kypru.
Společnost Digitask, jež se zaměřuje na zavádění a využívání umělé inteligence v byznysu, oznámila nástup nového CEO. Této pozice se ujal Michal Dvorský, který přináší bohaté zkušenosti získané během více než 24 let působení v telekomunikačním gigantu T-Mobile Czech Republic, kde zastával řadu vrcholných vedoucích funkcí. Ve své kariéře se soustředil na optimalizaci prodejních kanálů, vedení týmů a implementaci moderních technologií. Digitask plánuje pod Michalovým vedením rozšířit portfolio svých služeb a upevnit pozici na trhu v oblasti AI a digitalizace.
Autorem komentáře je Petr Kymlička, partner poradenské skupiny Moore Czech Republic. „Inflace se dle ČSÚ v září zvýšila. Oproti srpnu, kdy se držela na 2,2 %, se v září index spotřebitelských cen značící míru inflace zvýšil o 0,4 % na 2,6 %. Míra inflace vyjádřená přírůstkem průměrného indexu spotřebitelských cen za 12 měsíců proti průměru předchozích 12 měsíců v září činila 3,5 % (v srpnu 3,9 %). Nízká míra inflace v srpnu se promítla do maloobchodních tržeb, které si polepšily zvýšily se meziročně o 5,3 %. V meziměsíčním srovnání vývoj maloobchodních tržeb stagnoval. Největší vliv na meziroční růst cen měl vývoj cen v oddíle potravin a nealko nápojů. Ty ze srpnového poklesu o 1,8 % v září vyrostly o 0,6 %. Rostly ceny ovoce, (o 2,8 %), zeleniny o 3,1 %, polotučného trvanlivého mléka v srpnu o 20,3 %, a ceny másla dokonce vzrostly na 42,5 %. Zářijový vývoj spotřebitelských cen v oddíle doprava ovlivnily ceny pohonných hmot a olejů – meziročně poklesly o 11,2 %. Rostly ceny dovolených s komplexními službami o 4,0 %. Vylétly i ceny v oddíle bydlení; ceny nájemného z bytu o 6,4 %, vodného o 10,9 % i stočného o 13,4 %. Oproti srpnu spotřebitelské ceny klesly o 0,4 %. To je dáno nižšími cenami v oddíle rekreace a kultura a v oddíle doprava, kde klesly ceny pohonných hmot a olejů o 4,8 %. Průměrná cena benzinu Natural 95 byla v září nejnižší od října 2021, 35,83 Kč/l. V září klesly ceny dovolených s komplexními službami o 20,9 %. Meziměsíční růst zaznamenaly ceny v oddíle potraviny a nealko nápoje. Meziměsíčně rostly ceny másla o 16,0 %, polotučného trvanlivého mléka o 14,1 % či drůbežího masa o 4,1 %. V září se zvýšily ceny v oddíle vzdělávání kvůli začátku školního roku, poplatky v mateřských školách (28,4 %) i za výuku jazyků (5,2 %), školné na základních uměleckých školách (1,4 %), soukromých gymnáziích a středních soukromých školách (7,1 %) či poplatky ve školních družinách (39,6 %).“