Nešvar českých kanceláří? Sociální sítě

Sdílet

Téměř čtvrtina tuzemců (24 procent), kteří mají v zaměstnání přístup na internet, si pracovní dobu krátí brouzdáním po sociálních sítích. Jiné komunikační programy (např. Skype, Google talk, ICQ) využívá v pracovní době 28 procent Čechů.

Z průzkumu, který pro KPMG Česká republika realizovala společnost Ipsos v prosinci 2011, vyplývá, že téměř čtvrtina zaměstnanců s možností přístupu k internetu je v pracovní době aktivní na sociálních sítích, přičemž 14 procent z nich hlavně ze soukromých důvodů. Dalších 9 procent pracuje se sociálními sítěmi především v rámci svého zaměstnání. 

Z 53 procent respondentů z ČR, kteří mají v práci přístup k internetu, zaměstnavatel sociální sítě aktivně blokuje téměř sedmi procentům. „Omezování přístupu na sociální sítě řeší řada globálních společností a v poslední době se jím začínají zabývat i personální oddělení českých firem,“ říká Jan Martínek, Partner společnosti KPMG Česká republika. „Výsledky průzkumu dokazují, že čas strávený na Facebooku a dalších sociálních sítích v pracovní době může pro zaměstnavatele v České republice znamenat podstatné ztráty.“

 

Komunikační programy pomáhají při práci 

Komunikační programy typu Skype, ICQ nebo Google talk využívá v pracovní době více než 28 procent dotázaných. Na rozdíl od sociálních sítí však pro ně jsou spíše pracovním než soukromým nástrojem. V rámci svého zaměstnání je využívá hned 18 procent respondentů. Z převážně soukromých důvodů spouští komunikační programy v pracovní době desetina Čechů. „Nejrůznější typy těchto programů patří k progresivním nástrojům interní komunikace, nicméně do budoucna musí firmy vyřešit zásadní otázku – jak zamezit jejich soukromému používání,“ myslí si Martínek. 

Jak dále průzkum ukázal, většina Čechů, kteří mají v práci přístup k internetu, stráví denně na sociálních sítích méně než jednu hodinu. Téměř pětina respondentů jim věnuje maximálně dvě hodiny času denně, necelá desetina pak až tři hodiny. „Zajímavá data vyšla také z prosincového průzkumu celosvětové sítě poradenských společností KPMG provedeného v 31 zemích pěti kontinentů s názvem The Converged Lifestyle. Z 9600 respondentů totiž aktivně tráví čas na sociálních sítích převážná většina z nich (86 procent), přičemž bezmála polovina (49 procent) alespoň hodinu denně,“ srovnává Jan Martínek a dodává: „Zajímavé je, že tři čtvrtiny oslovených z celého světa se na sociální sítě přihlašují z počítačů. Z toho můžeme usuzovat, že takto komunikují spíše v práci, případně ve škole než ve svém volném čase.“ 

V rámci průzkumu dotázaní také uváděli hlavní důvody, proč sociální sítě využívají. Více než polovina z nich (54 procent) uvedla jako hlavní důvod kontakt s přáteli a známými, pětina nicméně sociální sítě využívá především jako zdroj informací.

 

Zdroj: KPMG Česká republika

 

 

Foto: © ra2 studio - Fotolia.com

 

ICTS24

 

.