Hlavní navigace

Petr Pacas, Le Chéque Déjeuner: Stravenky a poukázky na volný čas šetří firemní náklady

21. 10. 2012

Sdílet

 Autor: © Sergej Khackimullin - Fotolia.com
Vzhledem k probíhající ekonomické recesi někteří zaměstnavatelé omezili své investice a výdaje, mnohdy na úkor vlastních zaměstnanců. Položili jsme několik otázek Petru Pacasovi, obchodnímu řediteli společnosti Le Chèque Déjeuner, která se specializuje na poskytování služeb a poradenství v oblasti motivace zaměstnanců a efektivního vynakládání nejen personálních nákladů.

Jaká je podle vás perspektiva benefitů, stravenky nevyjímaje? 

Myslím si, že i přes současnou nelehkou ekonomickou situaci je využití benefitních a motivačních programů ve firmách diskutovaným a rozvíjejícím se tématem. Moment efektivity, jednoduchosti, daňové výhodnosti a rostoucí popularity dává tomuto způsobu ocenění pracovníků dobré vyhlídky do budoucnosti. Na trhu je stále více firem, které chtějí efektivně vynakládat své mzdové prostředky a zároveň být atraktivní pro své zaměstnance.

 

Petr PacasPortfolio vašich služeb však neznamená jen zajištění stravování, tedy distribuci stravenek jako jednoho z nejoblíbenějších benefitů… 

Naše společnost působí na českém trhu již šestnáct let a její aktivita skutečně začala v oblasti stravenkových systémů. V posledních letech však úspěšně nabízíme ucelený systém motivačních programů a souvisejících služeb. Nosným prvkem jsou stále stravenky, které jsou dnes brány již jako standardní výhoda, a to u většiny zaměstnavatelů. Ve stále větší míře jsou však poptávány a prosazují se i další, zejména volnočasové benefity, sloužící jak ke zvyšování loajality zaměstnanců a jejich výkonnosti, tak k regeneraci a odpočinku. Zaměstnavatelé je využívají zejména jako zajímavý a efektivní nástroj motivace pracovníků a výraznou úsporu mzdových nákladů. A ta je skutečně významná, jde o úsporu 36 procent, což klienty zejména v dnešní době velmi zajímá.

 

Které služby jsou nejčastěji poptávány? 

Mezi nejoblíbenější patří například multifunkční poukázka UNIŠEK, která pokrývá oblasti kultury, sportu, vzdělání, zdravotní péče, ale i adrenalinových zážitků. Zajímavý svým konkrétním zaměřením je ŠEK DOVOLENÁ, který lze využít v široké síti cestovních kanceláří, hotelů a lázní. Nejpoptávanějším z hlediska služeb je však UNIŠEK PLUS, zahrnující výhody poukázek UNIŠEK a ŠEK DOVOLENÁ. I naše dárkové poukázky CADHOC se širokým využitím v oblasti služeb i zboží klienti stále více poptávají a zaměstnanci oceňují.

 

Považujete nevyužívané formy nejrůznějších nefinančních benefitů za plýtvání penězi? 

Z našeho pohledu jsou právě nepeněžní benefity stále významnějším nástrojem, jak efektivně řídit a motivovat své zaměstnance, tj. to nejcennější v každé firmě. Zároveň organizace i významně ušetří, a to téměř čtyřicet procent nákladů, oproti klasickým, tradičně používaným finančním nástrojům motivace. Proto i správné vynakládání finančních prostředků do této oblasti je velmi důležitým rozhodovacím momentem. Pokud firma nevyužívá námi poskytované benefity, zbytečně zvyšuje své náklady.

 

Jaké jsou vaše výhody z pohledu nabídky nepeněžních benefitů na českém trhu? 

Nemohu zde vyjmenovat všechny výhody naší nabídky, ale zmíním alespoň některé. Jsme schopni na základě požadavků klienta připravit benefitní program „na míru“. Dalšími výhodami jsou naše flexibilita a rychlost, neboť vlastníme výrobní technologii k potisku poukázek. Unikátní je systém tzv. šekových knížek, ve kterých je dodáván pro každého zaměstnance předem připravený počet poukázek v objednané nominální hodnotě. Naši klienti oceňují i nabídku tzv. personalizace – potisku šekové knížky jménem pracovníka, případně krátkého textu podle přání zaměstnavatele. Kompletní informace lze získat na www.seky.cz.

 

Byl pro vás článek přínosný?