Hlavní navigace

Sdílené kanceláře vyhledávají start-upy i obří společnosti, Regus reaguje na poptávku a otevřel další pobočku v pražských Holešo

29. 1. 2018

Sdílet

 Autor: Regus
Nové business centrum Regus v pražských Holešovicích potvrdilo oblibu této pražské čtvrti mezi start-upy i zavedenými společnostmi. Zatímco většina českého realitního trhu řeší specifika organizace práce generace Y, nová pobočka sdílených servisovaných kanceláří Regus v pražských Holešovicích úspěšně oslovuje o generaci mladší "Zetkaře". I díky jejich zájmu jsou designové pracovní prostory v ikonickém Rosmarin Business Center.

Právě otevřené business centrum nabízí na více než 1200 m2 plně vybavené kanceláře, zasedací místnosti a coworking s kapacitou 150 pracovních míst. V mixu nájemců zaujímají lidé narození po roce 1995 zhruba třetinový podíl. Podle údajů společnosti Regus jde o nezávislé kolektivy mladých podnikatelů i freelancerů, kteří se pohybují hlavně v oblasti vývoje a aplikací softwarů, zábavního nebo kreativního byznysu. Vždy ale mají blízko k moderním informačním a komunikačním technologiím. "Snad i proto tvoří další významnou část našich klientů velké korporace a byznysmeni střední generace. Vyhovuje jim energie místa a možnost setkávání a konzultace v jednom prostoru. Nezřídka u nás vznikají cenné obchodní vztahy," popisuje Karel Pelán, Country Manager Regus Czech & Slovakia.

 

Regus Rosmarin si vybralo jako místo svého působení několik desítek start-upů tvořených zástupci generace Y. Ta je podle sociologů velmi "svérázná": preferuje vlastní podnikatelské ambice před klasickým zaměstnaneckým poměrem. A právě servisované kanceláře a sdílené coworkingové prostory jsou jednou z možností, jak s nejmladšími profesionály přijít do pracovního kontaktu.

 

To je také důvodem, proč například velké pracovny a jednací místnosti v novém centru Regus budou využívat i velké korporace. Ty se aktuálně v rámci optimalizace provozních nákladů snaží přesouvat například projektové týmy do externích coworkingových prostor. Změna pracovního prostředí i stylu práce má přinést oživení a nové podněty, občas i v přímé konfrontaci nebo kooperaci s freelancery nebo nezávislými konzultanty.

Nastupující generace podnikavých jedinců naplňuje v centrech Regus jednu ze svých hlavních hodnot - flexibilitu. V centrech Regus si mohou pronajmout jeden den jednotky čtverečných metrů, druhý klidně několik set metrů pro důležitou prezentaci nebo obchodní setkání. Volné jsou i nájemní smlouvy, které lze rychle měnit dle akutní a aktuální potřeby klientů. Jistotou zůstávají technologická a kancelářská zařízení, vybavená kuchyně, připomínající spíše designovou kavárnu, nebo služby recepce.

 

Řada z nájemců některé z kanceláří Regus často cestuje a další sdílené kanceláře může kdykoliv využít jako zázemí pro práci nebo jednání. Změnu systému práce potvrzují i výsledky nedávného průzkumu Regus: více než polovina zaměstnanců (53 %) stráví mimo kancelář, respektive prací na dálku minimálně 2,5 dne v týdnu. Snižuje se přitom obliba home office. Důvodů, proč od ní ustupují pracovníci i zaměstnavatelé, je celá řada. Patří k nim nesoustředěnost, nedostatečná konektivita, ruchy a zvuky domácnosti, neschopnost odlišit pracovní a soukromou část dne či rodina vyžadující pozornost.

Byl pro vás článek přínosný?