Poradenská skupina Moore Czech Republic odkoupila stoprocentní podíl ve Střední škole Spektrum, která se nachází v Mladé Boleslavi. Pro skupinu se jedná o další krok v její dlouhodobé podpoře oblastí počátečního a dalšího vzdělávání. Její součástí je společnost Moore Academy, která zastřešuje vzdělávací aktivity firem S-COMP Centre CZ a DataScript a jež tímto krokem významně posiluje. Mladoboleslavská střední škola Spektrum funguje přes 25 let a studentům nabízí tři maturitní obory. Skupina Moore Czech Republic se kromě realizace přímých vzdělávacích aktivit podílela na pilotním celostátním projektu zavádění modulárních rekvalifikací KVASAR nebo uzavřela partnerství s několika tuzemskými univerzitami, mezi něž patří například vysoká škola Sting nebo Česká zemědělská univerzita. Spolupráce mezi firmami a školami jsou v České republice na vzestupu, propojení vzdělávání s praxí je výhodné pro všechny zúčastněné strany.
No Fluff Jobs, portál s nabídkami pracovních pozic v IT, zaznamenal výrazný posun v pracovních modelech mezi IT specialisty. Podle nejnovějších dat z prvního čtvrtletí 2023 dochází v České republice k přechodu od práce na dálku k hybridnímu modelu. Možnost pracovat zcela na dálku firmy nyní nabízejí o 50 % méně než před rokem. Odvětví se tak v tomto ohledu navrací do doby před covidovou pandemií. Stejný trend společnost zaznamenává i v Polsku a Maďarsku.
Slovenská technologická firma Luigi’s Box, která se specializuje na zvyšování prodejů e-shopů, pokračuje v růstu a evropské expanzi. Nově její řady rozšířil expert na online vyhledávání Roman Dušek na pozici head of search. Online vyhledáváním se Dušek zabývá již přes patnáct let, do Luigi’s Box přechází z pozice šéfa vyhledávání v Mall Group. Obdobnou pozici přitom dříve zastával také v Seznamu. Do slovenské technologické firmy, která pomáhá e-shopům zvyšovat prodeje pomocí umělé inteligence, nastupuje na vedoucí pozici vyhledávání.
Michaela Sklenářová přebírá v rámci českého zastoupení automobilky Škoda Auto zodpovědnost za komunikační aktivity na domácím trhu. Střídá tak Pavla Jínu, který bude zastávat v oddělení Komunikace podniku pozici tiskového mluvčího se zodpovědností za celosvětovou komunikaci prodejních a finančních výsledků, aktivit na mezinárodních trzích a také globálních sponzoringových aktivit Škoda Auto. Michaela Sklenářová má magisterský titul v oboru Mediální studia z Metropolitní univerzity Praha a působila od roku 2018 v agenturním prostředí na pozici project executive pro projekty Komunikace produktu Škoda Auto. Od loňska zastávala pozici produktové tiskové mluvčí Škoda Auto, přičemž měla na starosti celosvětovou komunikaci modelů Fabia, Kamiq a Scala. Ve své nové funkci bude zodpovědná za komunikaci značky Škoda na českém trhu.
Poradenská společnost TPA spustila web www.tax-checker.com. Ten byl vytvořen, aby pomohl podnikatelům a investorům v regionech střední a východní Evropy se zorientovat ve všech daňových povinnostech. Řada intuitivně nastavených funkcí vede k vyhledávání informací k DPH, dani z příjmu, termínům podání, daňovým sazbám a úlevám či informacím pro zamezení dvojího zdanění. Možné je využít i daňového poradenství a podpory v oblasti daňových zákonů v jednotlivých zemích. Skupina TPA proto spustila web tax-checker pro správu daní a ucelený zdroj informací v daňových systémech České republiky, Slovenska, Rakouska, Albánie, Bulharska, Polska, Slovinska, Chorvatska, Rumunska, Černé Hory, Srbska a Maďarska.