Michaela Sklenářová přebírá v rámci českého zastoupení automobilky Škoda Auto zodpovědnost za komunikační aktivity na domácím trhu. Střídá tak Pavla Jínu, který bude zastávat v oddělení Komunikace podniku pozici tiskového mluvčího se zodpovědností za celosvětovou komunikaci prodejních a finančních výsledků, aktivit na mezinárodních trzích a také globálních sponzoringových aktivit Škoda Auto. Michaela Sklenářová má magisterský titul v oboru Mediální studia z Metropolitní univerzity Praha a působila od roku 2018 v agenturním prostředí na pozici project executive pro projekty Komunikace produktu Škoda Auto. Od loňska zastávala pozici produktové tiskové mluvčí Škoda Auto, přičemž měla na starosti celosvětovou komunikaci modelů Fabia, Kamiq a Scala. Ve své nové funkci bude zodpovědná za komunikaci značky Škoda na českém trhu.
Poradenská společnost TPA spustila web www.tax-checker.com. Ten byl vytvořen, aby pomohl podnikatelům a investorům v regionech střední a východní Evropy se zorientovat ve všech daňových povinnostech. Řada intuitivně nastavených funkcí vede k vyhledávání informací k DPH, dani z příjmu, termínům podání, daňovým sazbám a úlevám či informacím pro zamezení dvojího zdanění. Možné je využít i daňového poradenství a podpory v oblasti daňových zákonů v jednotlivých zemích. Skupina TPA proto spustila web tax-checker pro správu daní a ucelený zdroj informací v daňových systémech České republiky, Slovenska, Rakouska, Albánie, Bulharska, Polska, Slovinska, Chorvatska, Rumunska, Černé Hory, Srbska a Maďarska.
Inflace dveře restaurací a hospod nezavírá – Češi podniky navštěvují navzdory zdražování. To ukázal průzkum společnosti Qerko, do kterého se zapojilo 2500 uživatelů aplikace. Z něj vyplývá, že i přes zdražování potravin a služeb lidé podniky stále navštěvují a že polovina z nich přitom během svých návštěv nešetří. Necelá polovina hostů však více hledí na své výdaje, což se odráží v nižší frekvenci návštěv podniků, nebo ve výši útraty. Přesto třetina hostů zavítá do restaurace jednou až dvakrát týdně, 13 % dokonce častěji než čtyřikrát. Třetina z dotazovaných navštěvuje podniky alespoň jednou měsíčně. 48 % hostů se však v důsledku rostoucí inflace při návštěvě podniku omezuje. 28 % z nich navštěvuje restaurace méně často a dalších 20 % utratí méně než dříve. K hlavnímu jídlu si například odpustí nápoj či polévku.
Na celkové hodnotě úspěšných exportních případů za pomoci agentury na podporu obchodu CzechTrade se podílejí také české firmy z Moravskoslezského kraje. S pomocí CzechTrade jich úspěšně exportovalo nebo exportuje celkem 114 nejčastěji do Německa, loni se firmy začaly soustředit i na Spojené arabské emiráty nebo USA. CzechTrade pomáhá firmám v exportu asistencí na zahraničních trzích, pořádáním vzdělávacích akcí či poskytováním konzultací v regionu v rámci Roadshow. CzechTrade od roku 2005 zaznamenává celkem 3410 úspěšných exportních případů. „Zájem o export v Moravskoslezském regionu byl vždy, o čemž svědčí fakt, že jsme pro tamější firmy celkem zpracovali 2191 zakázek. Firmám v teritoriích pomáhají naše dlouhodobé zkušenosti a perfektní znalost prostředí, firmy tak díky tomu mohou získat drahocenné kontakty, kterých mohou využít pro své byznysové aktivity,“ říká Radomil Doležal, generální ředitel CzechTrade.
Společnost GFI Software uvedla, že připravovaná směrnice EU v oblasti kybernetické bezpečnosti přinese nové nároky na IT bezpečnost pro řadu organizací včetně poskytovatelů IT. Při dotazování lokálních prodejních partnerů se NIS-2 dotkne až dvou třetin z nich nebo jejich koncových zákazníků. NIS-2 je zaměřena na posílení IT bezpečnosti evropských organizací kritické infrastruktury (energetika, zdravotnická zařízení, dopravní infrastruktura, finanční organizace, výroba apod.), a to nejen na finální dodavatele, ale také na všechny subjekty v jejich dodavatelském řetězci. Cílem je eliminovat či minimalizovat následky útoků na kritickou či důležitou infrastrukturu. Hlavním cílem směrnice je unifikace a harmonizace kybernetické bezpečnosti napříč Evropou a vytvoření jednotného přístupu ke kybernetickým hrozbám pro důležité sektory. Podle odhadů se NIS-2 v rámci celé EU dotkne zhruba 160 000 subjektů, přičemž její implementace v ČR bude vyžadována již od října 2024. Jedním z nástrojů GFI je GFI LanGuard pokrývající důležité požadavky NIS-2, jako je auditování a reportování sítě, v rámci které dokáže rozpoznat zařízení v síti a využívaný software, hodnotit zranitelnosti a distribuovat záplaty.