Eurostat ve svých statistikách uvádí meziroční srovnání jednotlivých měsíců od června do října 2013 a v tomto období Česká republika ani jednou nedosáhla kladných čísel (výsledky se pohybovaly od -2,6 do 0,0).
Publikované výsledky ČSÚ jsou tudíž o to zajímavější, že meziměsíční růst za EU 17 představoval 1,4 procenta, meziroční hodnota pak dosáhla 1,6 procent. U EU 28 pak meziměsíční růst zaznamenal 1,2 procenta a meziroční hodnota 2,0 procent.
Výsledky v České republice jsou tedy nadprůměrné. Na celkový vývoj maloobchodních tržeb u nás měl podle informací statistiky největší vliv růst prodeje zboží přes internet nebo prostřednictvím zásilkové služby o 36,4 procent, což je vůbec nejvyšší nárůst v posledních čtyřech letech.
Můžeme se tedy domnívat, že pozitivní výsledky ovlivnily blížící se svátky a Českou národní bankou ohlášená intervence kurzu koruny.
Autorka článku je Partner odpovědný za služby pro maloobchod, KPMG Česká republika