Hlavní navigace

České e-shopy hlásí za 2. čtvrtletí růst 20 %

14. 7. 2015

Sdílet

Tržby českých e-shopů se ve 2. čtvrtletí letošního roku meziročně zvýšily o 20 %. Vyplývá to ze statistik konzultační společnosti Acomware. Ty rovněž potvrzují rostoucí význam mobilních zařízení – vůbec poprvé se objednávky z mobilů podílí na obratech e-shopů větší měrou než objednávky z tabletů.

 

Zatímco v 1. čtvrtletí letošního roku zaznamenala společnost Acomware meziroční růst tržeb tuzemských internetových obchodů o zhruba 23 %, ve druhém čtvrtletí šlo o 20 %. „Tempo, jakým se obchodníkům zvyšují obraty, je nadále vynikající – trh zatím roste rychleji než v loňském roce,“ vysvětluje Jan Penkala, CEO konzultační společnosti Acomware. Tahouny e-commerce jsou podle údajů společnosti zejména prodejci elektroniky, zboží pro domácnost a dětského zboží, u kterých byl zjištěn meziroční nárůst o 30 % a více.

 

Data za 2. čtvrtletí též potvrdila větší využití mobilních zařízení při nakupování na internetu. „Ve 2. čtvrtletí se nejen zvýšil podíl mobilů na návštěvnosti e-shopů na více než 13 %, ale poprvé byly příjmy z objednávek z mobilů vyšší než ty z tabletů,“ říká Penkala. Zatímco tablety se na celkovém obratu sledovaných e-shopů podílely ze zhruba 5 %, u mobilů šlo již o téměř 6 %. U mobilních zařízení byl také zaznamenán nejvyšší meziroční růst příjmů, a to konkrétně o 44 %.

 

Metodika: V rámci analýzy byla zkoumána data více než 70 českých e-shopů se souhrnným ročním obratem přibližně 2,7 miliardy Kč. Zdrojem dat byly statistiky z Google Analytics.

Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?