Hlavní navigace

Bez papíru? Poptávka po diářích "z celulózy" v Čechách prý neklesá, nejčastěji volí firmy denní verzi

2. 10. 2014

Sdílet

 Autor: © Dreaming Andy - Fotolia.com
Objem prodeje papírových výrobků se v době elektronické co do počtu kusů či struktury odběrů nijak zásadně nemění. Například na sedm stolních kalendářů se koupí jeden nástěnný.
Jana Kačmárová 2. 10. 2014

Přestože se mezi lidmi rozmáhají elektronické diáře a kalendáře, jejich papírové verze na popularitě neklesají. Vyplývá to z aktuálních údajů společnosti Activa, které hodnotí poptávku českých firem po plánovacích diářích, papírových notesech a kalendářích. Tuzemské firmy preferují v 70 % diáře denní, ve 30 % pak týdenní. Ve 25 % případů si pak firmy nechávají tyto produkty vyrábět na zakázku s vlastním logem či ve firemních barvách.

 

Než začne padat sníh...

Podle nejnovějších statistik společnosti Activa nakupují tuzemské společnosti kalendáře a diáře z 60 % v říjnu a listopadu, aby měly jistotu, že je budou mít již od nového roku plně k dispozici a mohly si vybrat z plné nabídky tohoto výrazně sezonního zboží. Dalších 25 % českých firem nakupuje diáře, kalendáře a notesy v září a prosinci, zbylých 15 % pak připadá na srpen. Poptávka se podle odborníků v posledních 10 letech zásadním způsobem nezměnila. "Ačkoliv je v současnosti módní vše podrobovat elektronizaci, z našich údajů je jasně patrné, že v případě diářů a kalendářů jsou papírové verze stále stejně populární, jako před 10 či 15 lety. Mít kvalitní plánovač v hezkém obalu je dnes již součást image a prestiže," objasnil Martin Holoubek ze společnosti Activa. "Ani objem prodeje se v době elektronické co do počtu kusů či struktury odběrů nijak zásadně nemění. Stále tak například platí, že 50% podíl mají v uvedeném sortimentu stolní kalendáře. Poměrově se na sedm stolních koupí jeden nástěnný," doplnil Holoubek.