Hlavní navigace

Do Česka míří stále více asijských turistů, patříme mezi Top 5 světových destinací

1. 11. 2017

Sdílet

 Autor: © Atelier Sommerland - Fotolia.com
Českou republiku jen za první pololetí navštívilo sedm set tisíc asijských turistů. Podle agentury Czechtourism prudce roste zájem o regiony mimo Prahu, do módy se dostává Morava nebo lázeňská města.
ali 1. 11. 2017

Na zvyšující se atraktivitě mají největší podíl aktivity Czechtourism na zahraničních trzích. Naprosto klíčová je spolupráce s tamějšími blogery, youtubery a obecně influencery. Například na korejském trhu je tato forma spolupráce dominantní a počet Korejců cestujících do České republiky se navýšil o čtyřicet procent. Na počet turistů má velký vliv i filmová produkce nebo fakt, že je Česko jednou z nejbezpečnějších zemí světa.

 

Počet turistů cestujících do České republiky z asijských zemí se kontinuálně zvyšuje. A nejde jen o Číňany a Japonce, ale i o Indy, Malajce či Korejce. V Koreji realizoval Czechtourism několik incoming turistických kampaní, které propagovaly Českou republiku jako celek, ale i konkrétní lokality na Moravě nebo v Karlových Varech. „Hodně nám vychází spolupráce s blogery a influencery, kteří mají na korejském trhu ohromný vliv. Zvláštní je, že vliv nemají jen na nejmladší generaci jako u nás, ale i na tu ve věku 40 let a více,“ Monika Palatková, ředitelka Czechtourism.

 

Česko jako romantická a bezpečná destinace
Mezi realizovanými kampaněmi na korejském trhu dobře zafungovaly imageové reklamy spojené s konkrétními partnery, jako je technologická společnost Olympus nebo letecká společnost Korean Air. „Stagnující trh se zájezdy do České republiky se nám povedlo rozhýbat a v letošním roce už hlásí meziroční nárůst o čtyřicet procent,“ zdůrazňuje pozitivní výsledky Monika Palatková i navzdory nižšímu marketingovému rozpočtu ve srovnání s jinými zeměmi západní Evropy. Vyšší počet turistů může znamenat i vyšší útratu a pozitivní dopad na českou ekonomiku v řádech desítek miliard korun.
Česká republika je na asijských trzích propagována i vnímána jako romantická destinace, ideální pro mladší ženy ve věku od dvaceti do třiceti let a matky starší 45 let, které cestují i s rodinami. „Naše kampaně chceme cílit spíše na bonitní turisty, kteří vyžadují jistý standard a nepočítají příliš útratu. Další cílovou skupinou jsou manažeři a samozřejmě celá oblast kongresového turismu,“ vyjmenovává Monika Palatková.

 

Asijští turisté poznávají i regiony mimo Prahu
Oproti čínským turistům navštěvují Korejci mnohem pestřejší lokality a nespokojí se pouze s panoramatem Pražského hradu. Velkým hitem poslední doby jsou výlety po skalách Českosaského Švýcarska, které si jako lokalitu pro natáčení vybral i korejský veřejnoprávní vysílatel KBS.
Česku jako turistické destinaci hraje do karet i relativní bezpečí, když přijíždějící turisté často uvádějí jako svoji motivaci bezpečí v dané oblasti. „Asijští turisté se hodně obávají terorismu. Třeba Paříž milují, ale v poslední době se do ní bojí jezdit. I proto se Praha dostala z pohledu asijských turistů mezi pět nejoblíbenějších evropských destinací,“ dodává ředitelka Palatková.