Hlavní navigace

Firmy v době covidu nakupovaly IT vybavení zbrkle. Nyní často musejí nakupovat znovu

13. 6. 2022

Sdílet

 Autor: Depositphotos
Masivní pořizování IT vybavení, zejména pro vzdálenou komunikaci a vybavení zasedacích místností v době po nástupu covidu, bylo celospolečenským fenoménem a nevyhnulo se většině firem. Mnoho z nich však dnes zjišťuje, že toto vybavení dlouhodobým požadavkům nevyhovuje a je nutné je z části či úplně nahradit vhodnějším řešením. Mnohdy nemalé a unáhlené investice z doby covidu tak přicházejí nazmar.

„Některé firmy jednaly pod vlivem akutní potřeby nového IT a videokonferenčního vybavení velmi neuváženě a nakupovaly bez většího rozmyslu a strategického plánování,“ vysvětluje Andrej Hronec ze společnosti Audiopro. „Nyní vidíme, že přichází nový nápor poptávek, které jsou zaměřené na opětovné pořízení jejich vybavení tak, aby splňovalo potřebné požadavky.“

Nejčastěji firmy nakupovaly systémy pro vzdálenou komunikaci a spolupráci, jako jsou notebooky, kamery, mikrofony, headsety, ale i celé videokonferenční systémy včetně hardwarového vybavení, a to pro zasedačky i jednotlivce, kterým sloužilo na home office. Časem se ukázalo, že ne všechny finance byly investovány účelně.

Problémy firmy zjišťují nejčastěji v kvalitě jednotlivých zařízení, která ani nemusela být při pořízení levná, ale ve finále se ukazují jako ne zcela funkční řešení. Běžné IT spotřební zboží lze nahradit relativně jednoduše, náročnější to je ale u videokonferenčních řešení.

„Chybí například nativní podpora některých řešení jako jsou AirPlay pro Apple, Chromecast pro Android a Miracast pro Windows, kompatibilita se všemi používanými platformami, jednoduchost ovládání nebo pečlivé zabezpečení. Neméně podstatnou výhodou je pak i škálovatelnost celého systému dle budoucích potřeb a růstu firmy. Problém také může přinášet absence softwarového řešení, se kterým mají firmy přístup ke stále novým funkcím a s ohledem na optimální návratnost investic mohou vše centrálně spravovat, analyzovat či upgradovat. U těchto nákladnějších investic je třeba pečlivě zvážit, jestli změna přinese firmě očekávanou hodnotu,“ říká Michal Černý ze společnosti Mersive Technologies.

Nejčastěji firmy ve svých nových řešeních postrádají možnost jednoduchého a rychlého zapojení svých pracovníků do již probíhajícího mítinku z vlastního zařízení. Trend BYOM, bring your own meeting je dnes jednoznačný a přináší firmám hodnotu zejména v úspoře času.

„Samostatným problémem je, když firma vybaví zasedací místnost profesionálním softwarem, hardwarem a pracují v ní profesionálové, kteří mají nejmodernější vybavení. Výkonné a drahé telefony, tablety i laptopy, ale zkazí celek použitím základní kamery přenášející ve finále nekvalitní obraz. To pak celou schůzku a práci všech znehodnotí,“ uzavírá Andrej Hronec ze společnosti Audiopro.