Hlavní navigace

Klientské centrum pro export přilákalo agentuře CzechTrade nové klienty, největší zájem byl o služby zdarma

14. 11. 2014

Sdílet

 Autor: Fotolia
CzechTrade již ví, jak funguje Klientské centrum pro export (KCPE), které provozuje společně s ministerstvy průmyslu a obchodu (MPO) a zahraničních věcí. Polovina firem, které se na KCPE během prvních třiceti dnů obrátily, v minulosti služeb agentury nevyužívala. Dotazy směřovaly přibližně ve stejném poměru na kanceláře CzechTrade a na zastupitelské úřady ZAMINI (MZV). Třetinu dotazů řešily obě instituce společně.

„Ačkoliv se Klientské centrum pro export stále ještě zabíhá, má skvělé výsledky. O pomoc s exportem díky němu požádaly i firmy, které s námi své aktivity dříve nekonzultovaly, a CzechTrade tak získal nové klienty. Po prvním měsíci fungování je zřejmé, že spolupráce s ministerstvem zahraničních věcí je nastavená dobře,“ říká k výsledkům Radomil Doležal, generální ředitel agentury CzechTrade. Celkem 44 % firem, které se na KCPE obrátily, nemělo s agenturou CzechTrade žádné předchozí zkušenosti. Nejvíce dotazů (41 %) směřovalo na CzechTrade, 28 % na ministerstvo zahraničních věcí a zbývajících 31 % řešily obě instituce společně. Více než tři čtvrtiny (78 %) služeb byly poskytnuty zdarma.

 

O agentuře CzechTrade      

CzechTrade je agentura na podporu exportu, podřízená Ministerstvu průmyslu a obchodu České republiky. Funkcí agentury, která působí od roku 1997, je pomáhat českým firmám a podnikatelům proniknout na zahraniční trhy. Zájemci o spolupráci si mohou vybrat ze široké nabídky asistenčních služeb, případně sami nadefinovat jejich podobu dle svých individuálních potřeb či se stát členy prestižního Exportního klubu a využít tak dalších exkluzivních benefitů.

 

 

 

soutez_casestudy

 

 

Byl pro vás článek přínosný?