Hlavní navigace

Revoluce v poplatcích za odloženou platbu: levnější než platba kartou

15. 9. 2021

Sdílet

 Autor: Mallpay
Nejvýhodnější metoda pro platbu online jak pro zákazníka, tak pro obchodníka. S touto propozicí chce být stále více spojován fintech Mallpay, jeden z českých poskytovatelů takzvané odložené platby. Nově totiž nabízí obchodníkům jednotný transakční poplatek ve výši 0,5 % a stává se tak jedou nejvýhodnějších plateb v e-commerce. O co vlastně ale jde?

U běžných platebních karet se transakční poplatek pohybuje ve výši kolem jednoho procenta, pro obchodníka platba s Mallpay bude ale v naprosté většině případů výhodnější než platba kartou. Srovnatelná zároveň bude s poplatky u většiny platebních bran.

„Stáváme se tak na transakčních poplatcích v 90 % nejvýhodnější platební metodou v online. K tomu patří i nulové náklady na zřízení i provoz naší odložené platby,“ seznamuje se službou Jan Bruder, obchodní ředitel Mallpay.

Česká republika se tak stává zajímavou anomálií. Zatímco v zahraničí BNPL služby neváhají nabízet transakční poplatek v rozmezí od 2 do 8 % na pokrytí svých rizik, zde budou díky Mallpay patřit BNPL platby k těm nejlevnějším. „V zahraničí neexistuje taková regulace trhu a BNPL služeb, vysokým transakčním poplatkem tedy pokrývají svá rizika,” vysvětluje Bruder. „To samozřejmě musíme dělat i my, ale vzhledem férově nastavenému skóringu si můžeme dovolit jít níže než karetní společnosti. A féroví chceme být i k obchodníkům.“

Mallpay se netají tím, že chce pro provozovatele e-shopů před letošními Vánocemi připravit mix výhod, který se neodmítá. A je připraven onboardovat desítky nových e-shopů každý týden. Kromě cenové politiky může konkurovat především jednoduchou integrací do většiny majoritních řešení, marketingovou podporou, zviditelněním e-shopu nebo loajální komunitou, která díky využívání odložené platby prokazatelně nakupuje častěji a více.

Odložená platba sice u nás stále ještě nemá tak důležité postavení, jako je tomu ve světě, situace se však rychle mění. Podle expertů na e-commerce by její využití v letošním roce mohlo stoupnout o více než třetinu, platit s ní bude na Vánoce poprvé možné zhruba v každém čtvrtém online obchodě.