Hlavní navigace

Sexy řešení pro tvorbu vnitrofaktur

21. 12. 2011

Sdílet

Kvůli efektivnějšímu sledování ziskovosti a většímu přehledu o celkovém hospodaření podniku se Autocentrum Háša, prodejce vozů Hyundai, Ford a Mitsubishi, rozhodla pro zavedení podnikového informačního systému Byznys ERP od společnosti J.K.R.

V rámci úvodní analýzy stanovili konzultanti J.K.R. stěžejní body implementace, mezi které patřilo sledování nákladů, výnosů, ziskovosti a vzájemných finančních vztahů všech středisek. Stranou pozornosti nezůstalo ani sledování historie záznamů pro jednotlivá vozidla, komunikace se servisním programem Caris a také zajištění elektronického oběhu přijatých faktur a jejich autorizace.

Vzhledem k širšímu pojetí středisek společnosti Autocentrum Háša na úrovni sledování vybraných výsledkových a rozvahových účtů bylo nutné upravit některé tiskové výstupy na míru tak, aby každému vedoucímu střediska podávaly věrný obraz výsledků. Dále došlo k vytvoření řešení pro tvorbu vnitrofaktur, což značně zjednodušilo a zautomatizovalo činnost středisek při přefakturaci nákladů, a také byla navržena uživatelská úprava pro pneuservis - Úschovna pneu - pro snadnou a rychlou evidenci úschovy pneumatik. Pomocí obchodních případů, z nichž každý představuje jedno vozidlo identifikované VIN kódem, lze také sledovat veškeré záznamy spojené s jednotlivými vozidly.

Hlavním přínosem nasazení systému Byznys ERP ve společnosti Autocentrum Háša se stal přístup všech uživatelů k jednomu zdroji dat, což výrazně zefektivnilo zadávání údajů, jejichž následné zpracování v systému také poskytuje uživateli přehlednější výsledky o hospodaření jednotlivých středisek. Centrální zálohování databáze představuje výrazné zvýšení zabezpečení dat a propojení mezi programy Caris a Byznys ERP umožňuje dávkové přenosy dokladů bez opakovaného zadávání. Dalším přínosem se stala Vnitrofakturace, jež umožňuje rychlé a snadné převádění nákladů z jednoho střediska na druhé. Navržené šablony v modulu Workflow umožňují elektronický oběh faktur.

„Podnikový informační systém Byznys ERP se díky nadstandardnímu přístupu uživatelů podařilo nasadit ve velmi krátkém čase, od schválení předimplementační přípravy prakticky za týden. Nejnáročnějším úkolem bylo napojení na servisní program Caris a převod dat ze stávajícího softwaru,“ přiblížil Karel Prchal ze společnosti J.K.R.

 

 

Ilustrační foto: Autocentrum Háša

 

ICTS24

Zdroj: J.K.R.

 

Autor článku