Hlavní navigace

Technologie nám umožní brzy plánovat pracovní schůzky i pracovní agendu

23. 2. 2022

Sdílet

 Autor: Depositphotos
Rozpoznávání obličeje a hlasu, rozšířená realita či automatické překládání hovoru do více jazyků bude v blízké budoucnosti stále rozšířenější. Běžnou skutečností se má brzy stát i plánování pracovních schůzek a aktuální spolupráce na základě strojového určení.

Nové pracovní prostředí

Pracovní prostředí a formy komunikace mezi lidmi se zásadně mění. Místa, ve kterých pracujeme, dnes nezahrnují pouze klasickou kancelář, ale i kancelář domácí, coworking nebo kavárnu. Mění se také prostory určené pro jednání ve firmách. „Máme možnost pracovat vzdáleně téměř odkudkoliv. Trendem je zmenšování konferenčních místností a obecně prostor pro týmovou práci. Technologie jako videokonference a bezdrátové sdílení obsahu začínají být běžně používány v dalších firemních prostorách, a ne pouze v zasedacích místnostech při důležitých jednáních,“ komentuje Andrej Hronec, zástupce společnosti Lifesize v České republice.

Video vládne

Oblast video technologií se rovněž neustále vyvíjí. Zapojení nových technologií přinese v blízké budoucnosti další možnosti – například souběžný překlad probíhající konverzace do více jazyků. Videokonference díky vylepšení AI technologií, rozšířené realitě, automatickým jazykovým překladům a sledování výrazu obličeje. „Lidé jsou technologiemi moderní doby zhýčkaní a mají vysoká očekávání. V budoucnosti uvidíme, jak budou přední společnosti řídit ‚videokulturu‘, která umožní efektivně pracovat každému zaměstnanci v podstatě na jakémkoliv zařízení,“ doplňuje Andrej Hronec.

Roboti plánují náš čas

Využití jazykového ovládání, například Siri, Alexa nebo Cortana, které se stalo rychle populární, vyvolalo zájem také o automatizaci a robotická řešení v business prostředí. Video a audio technologie budou v budoucnosti rozpoznávat obličeje a hlas, automaticky generovat shrnutí schůzek, vytvářet inteligentní poznámky nebo jazykový překlad. Obrovskou roli však bude hrát bezpečnost. Firmy totiž hledají způsob, jak využívat moderní technologie, aniž by se vystavovaly nebezpečí cloudových útoků.

Vzestup Al (umělé inteligence) a machine learning (strojového učení) nabízí zjednodušení způsobu komunikace z pohledu koncového uživatele. IT administrátorům zase pomáhá při monitorování sítí a koncových bodů pro zvýšení spolehlivosti a výkonu.

Cloud22

Automatizace typu „People first“

Ideální praxe musí kombinovat to nejlepší z obou světů a přinášet ty nejlepší možnosti budoucího fungování. „Technologie založené na cloudu, nám dávají přístup k obrovskému množství dat. Klíčem k úspěšné integraci AI do běžného efektivního fungování je ale přístup, který nebude upozaďovat lidský faktor před technologiemi,“ uzavírá Jaroslav Blažek z Accenture ČR.

Shrnutí

Technologie do našeho života přinášejí podporu práce odkudkoli a díky novým aplikacím a technologiím rovněž s jejich příchodem roste i efektivita práce. Často opakované činnosti za nás přebírá technika a stále chytřejší technologie. Jejich velkou výhodou a lze konstatovat, že i největší přidanou hodnostou, je nasazení umělé inteligence a strojového učení. Jmenované technologie totiž umožňují u často opakujících se činností podstatně zjednodušit a zkrátit dobu, po kterou se nějaké činnosti musíme fyzicky věnovat.