Společnost GFI Software uvedla, že připravovaná směrnice EU v oblasti kybernetické bezpečnosti přinese nové nároky na IT bezpečnost pro řadu organizací včetně poskytovatelů IT. Při dotazování lokálních prodejních partnerů se NIS-2 dotkne až dvou třetin z nich nebo jejich koncových zákazníků. NIS-2 je zaměřena na posílení IT bezpečnosti evropských organizací kritické infrastruktury (energetika, zdravotnická zařízení, dopravní infrastruktura, finanční organizace, výroba apod.), a to nejen na finální dodavatele, ale také na všechny subjekty v jejich dodavatelském řetězci. Cílem je eliminovat či minimalizovat následky útoků na kritickou či důležitou infrastrukturu. Hlavním cílem směrnice je unifikace a harmonizace kybernetické bezpečnosti napříč Evropou a vytvoření jednotného přístupu ke kybernetickým hrozbám pro důležité sektory. Podle odhadů se NIS-2 v rámci celé EU dotkne zhruba 160 000 subjektů, přičemž její implementace v ČR bude vyžadována již od října 2024. Jedním z nástrojů GFI je GFI LanGuard pokrývající důležité požadavky NIS-2, jako je auditování a reportování sítě, v rámci které dokáže rozpoznat zařízení v síti a využívaný software, hodnotit zranitelnosti a distribuovat záplaty.
Přinášíme komentář odborníků z poradenské skupiny Moore Czech Republic k vývoji Indexu důvěry v ekonomiku: „Důvěra v českou ekonomiku v květnu ochladla u podnikatelů i u spotřebitelů. Index důvěry klesl z dubnových 97,2 na květnovou hodnotu 94,1. Souhrnný indikátor důvěry podnikatelů v ekonomiku se snížil o 2,8 bodu na hodnotu 95,2, nejhlubší ochlazení důvěry se projevilo v průmyslu (–8,2 bodu). Kritickým signálem byly údaje o průmyslové produkci, která rostla jen díky výrobě aut. Ve většině ostatních průmyslových odvětví poklesla, a v březnu se poprvé od podzimu roku 2021 v meziročním srovnání snížila hodnota nových zakázek. Tahoun růstu průmyslové výroby – automobilový průmysl – těžil v letošních prvních měsících z odložené poptávky z doby čipové krize. Až se poptávka vyčerpá, bude automobilový průmysl při stagnaci ostatních odvětví a velmi opatrně utrácejících domácnostech obtížně hledat další růstový impuls. Podle vývoje indexu důvěry si tento problém uvědomují i manažeři firem,“ uvedl partner Moore Czech Republic Petr Kymlička. „I když se českému průmyslu podařilo do jisté míry přizpůsobit výkyvům na trhu s energiemi, výpadkům dodávek a krizi způsobené válkou na Ukrajině, nemá ještě vyhráno, tomu napovídá i vývoj indexu důvěry, jež u spotřebitelů klesl o 4,4 bodu na 88,5. To lze chápat jako korekci překvapivého růstu z minulého měsíce. Může v tom ale hrát roli i obava domácností z vývoje ekonomiky. V době sběru dat pro index probíhala diskuse ohledně vládního ozdravného balíčku a nejistota ohledně dopadů na peněženky spotřebitelů, což mohlo přispět k poklesu indexu.“
Na pozici marketingového ředitele pro značky Mall a CZC nastupuje Jan Suchý (42). Nový ředitel má za sebou přes patnáct let zkušeností z agenturního prostředí – od tvorby a realizací marketingových strategií v nadnárodních agenturách až po založení a vedení agentury vlastní. V Mall Group bude mít Suchý na starost veškeré marketingové aktivity spojené s dalším směřováním značek CZC i Mall napříč všemi zeměmi, kde je skupina aktuálně aktivní. Suchý působil v několika mediálních agenturách, jako je např. globální společnost Omnicom Media Direction. Jeho další profesní kroky směřovaly ke spoluzaložení vlastní mediální agentury zaměřené na online marketing, v jejímž vedení strávil dva roky. Necelé tři roky působil také ve společnosti Wavemaker. Ve společnosti Mall působil Suchý již před svým nástupem na pozici ředitele marketingu, dva a půl roku totiž ve firmě vedl tým mediálního plánování.
Generální ředitel společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko Michal Čarný se rozhodl po sedmi letech své působení ve společnosti neprodloužit a zaměřit se na nové kariérní příležitosti. Jeho mandát tak 31. srpna 2023 skončí. V Mastercard pracoval nejdříve jako ředitel rozvoje obchodu pro Česko, Slovensko a Rakousko a během posledních čtyř let jako generální ředitel zodpovědný za český a slovenský trh.
Montana je první americký stát, který vyhlásil úplný zákaz TikToku od ledna 2024. To vyvolává pochybnosti a otázky ohledně svobody projevu, kromě diskutované protiústavnosti není zřejmé, jak přesně by bylo možné nařízení vymáhat. „Zákon vyvolal otázky ohledně svobody a dopadu na soukromé vlastnictví. Pokud budou muset TikTok stáhnout z nabídky i důvěryhodné obchody, uživatelé začnou hledat jiné cesty, jak aplikaci stáhnout, což přinese riziko nových hrozeb. Zákaz povede k vytvoření nejrůznějších falešných verzí TikToku, které mohou šířit malware i škodlivý obsah. Pro obchody bude složité i zajistit, aby aplikaci nebylo možné stahovat v jednom konkrétním státě. TikTok by zákonu mohl vyhovět snadněji, protože kontroluje software a může upravit nastavení na základě geografické polohy nebo IP adres uživatelů. Teoreticky by mohl zablokovat všechny lidi z Montany na základě jejich polohy, tento typ omezení lze ale snadno obejít pomocí VPN. Jak lze podobné zákazy obelstít vidíme i u ChatGPT. Už v roce 2020 jsme varovali před zranitelnostmi v TikToku, které mohli hackeři využít k manipulaci s daty, k nabourání do soukromí a ke krádežím osobních dat. Každopádně nový zákon má platit až od příštího roku a do té doby je nutné zodpovědět všechny zásadní otázky o bezpečnosti, ochraně i svobodě uživatelů,“ říká Petr Kadrmas, Beyond the Perimeter Security Expert z Check Point Software Technologies.