Romana do Slevomatu nastupuje na pozici Product Director. Povede tým produktových manažerů, UX designérů a výzkumníků. Jejím hlavním cílem je dlouhodobě vylepšovat uživatelský zážitek z návštěvy webu, a přispívat tak k růstu společnosti. Své bohaté pracovní zkušenosti Romana nasbírala během patnácti let působení v českých digitálních firmách od malého startupu až po velkou banku. Posledních téměř pět let pracovala jako vedoucí výzkumu v Heureka Group. Ve svém volném čase se věnuje cestování a zážitkům s rodinou a svými dvěma dětmi.
Starbucks se několik měsíců potýká se slabšími tržbami. Nový generální ředitel má ale plán, jak situaci zvrátit. Starbucks musí změnit přístup k zákazníkům a naslouchat svým zaměstnancům. Tržby ze stávajících prodejen klesly meziročně o 7 %, což představuje největší pokles od pandemie covid-19 a třetí čtvrtletí poklesu v řadě. Hlavním problémem je oslabená poptávka na trzích, jako je Severní Amerika, kde Starbucks zaznamenal 6% pokles tržeb, v Číně dokonce 14 %. Pod vedením nového generálního ředitele Briana Niccola Starbucks připravuje strategii, která by ji měla vrátit k růstu. Niccol, který dříve působil jako generální ředitel společnosti Chipotle Mexican Grill, se v této společnosti úspěšně vypořádal s podobnými problémy v oblasti prodeje. Cílem iniciativy „Plán návratu ke Starbucksu“ je zaměřit se na prvky, které kdysi odlišovaly společnost od konkurence. Niccol strávil týdny v prodejnách Starbucks a naslouchal zpětné vazbě od zákazníků i zaměstnanců. Z toho, co slyšel, zdůraznil potřebu zjednodušit postupy a znovu se zaměřit na kvalitní kávu. Těchto cílů lze dosáhnout jen s motivovanými zaměstnanci, kteří se nyní potýkají s obtížnými podmínkami, jako jsou nízké mzdy a nedostatek personálu v pobočkách. Konkrétnější kroky k řešení těchto problémů představí Starbucks dnes, kdy zveřejní kompletní finanční výsledky za uplynulé fiskální období.
Aby většina dárků dorazila pod vánoční stromeček včas, je potřeba, aby je odesílatelé (před Vánoci typicky e-shopy) předaly DPD k přepravě nejpozději v pátek 20. prosince. V samoobslužných boxech, kam si podle výzkumu Geopost E-shopper Barometer nechává balíčky posílat 35 % Čechů běžně nakupujících na internetu, si je pak bude možné vyzvednout i kdykoliv na Štědrý den, tedy 24. prosince. „V letošní sezóně očekáváme, že zájem o samoobslužné boxy bude ještě vyšší než loni, a to jak během Black Friday, tak před Vánoci. Podle našeho průzkumu E-shopper Barometer jejich obliba v Česku meziročně stoupla o 9 procentních bodů a je vyšší než evropský průměr. Proto počty boxů i výdejních míst dále navyšujeme a do konce roku se dostaneme k 7000 míst po celém Česku,“ říká Miloš Malaník, generální ředitel české pobočky DPD.
Společnost Digitask, která se zaměřuje na využití AI ve firemním prostředí, mění svůj název na Aibility. Současně s rebrandingem představuje nový nástroj v podobě AI konzultantky Aimee. Jejím cílem je vzdělávat české podnikatele v oblasti využití umělé inteligence. Komunikovat s ní lze česky, a to také pomocí hlasu. Do konce roku 2025 si Aibility dává za cíl edukovat prostřednictvím Aimee na milion Čechů. Díky know-how, které Aibility získala mimo jiné pod vedením Filipa Dřímalky, známého propagátora digitálních inovací, dokáže Aimee doporučovat pro konkrétní úkony i komplexní činnosti nejrůznější nástroje AI. Zároveň je i průvodcem pro AI adopci. Díky tomu je Aimee efektivním a kdykoli dostupným prostředkem pro úsporu času a zvýšení efektivity při podnikání.
Společnost Dentons, největší právní firma na světě i v Česku, bude mít od 1. listopadu 2024 novou CEO pro Evropu. Evropští partneři Dentons zvolili Wendelu Raas, která působí v nizozemské pobočce advokátní kanceláře. Ve své nové funkci bude zodpovědná za vedení a strategii evropského regionu, který zahrnuje 23 poboček v 18 zemích Evropy a střední Asie. Wendela v minulosti působila jako vedoucí partnerka amsterdamské kanceláře Boekel De Nerée, která se v roce 2017 spojila se společností Dentons. Je členkou představenstva Dentons pro evropský region a také globálního představenstva, kde zastává funkci místopředsedkyně. Působí kromě toho i jako globální vedoucí sektorové skupiny spotřebitelských výrobků a služeb.